Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mirtai Den där glitterkavajen gav mig idéer 🙈😂!

Såg nyss att det blir Sigrid och Cecilia Bergåkra som ska kommentera EM-dressyren på FEI-tv. Det ska bli intressant 😃.
 
Jag har iof aldrig sett en tävling på equipe innehålla bara ett ryttarmeddelande och inga startlistor, däremot tvärtom.
Nä så jag får hoppas att de dyker upp imorgon! Vill veta hur länga vi måste vara där i regnet, hur mycket extrakläder vi ska ha med oss 😅
 
Det är farligt att rida för bra första träningstillfället efter sommaren. Mitt var för två veckor sen och då avslutade min tränare glatt med att "nu lägger vi det här som ny lägstanivå". Jo tack. 😅 Idag ökade han pressen ett snäpp till och det tog alldeles för lång tid innan jag fick koordinerat mina kroppsdelar. Så fort jag måste anstränga mig faller jag tillbaka i att klämma med benen och trycka med sätet. För att inte tala om hur svårt det var att räkna in mig på ytter bak för att göra vändningar/"skrittpiruetter" i rätt läge.

Jaja, får jobba på hemläxan till nästa tillfälle. Och mata hästen lite mer så hon piggnar till igen, lite seg kola över henne just nu.
 
@Mirtai Den där glitterkavajen gav mig idéer 🙈😂!

Såg nyss att det blir Sigrid och Cecilia Bergåkra som ska kommentera EM-dressyren på FEI-tv. Det ska bli intressant 😃.
Köpte en sån glitterkavaj på Dollarstore när sonen skulle vara discokung på en maskeradhoppning. Kostade bara några hundralappar.🕺😁

EAAE4250-4463-4FD2-9345-F29ADA497C6E.jpeg
 
Min fröken är under igångsättning efter sommarens bristning i ringbandet. Enligt vet är det en vanlig skada på ridhästar och tidigare inte diagnostiserat så ofta utan man har bara accepterat att hästen har en galla i kotsenskidan. Har ridit lite drygt två veckor och nu var hon lite varmare i den kotan :arghh:
Någon som har någon erfarenhet av liknande?
Kan lägga till att hon aldrig har varit halt utan fick bara en hård galla på utsidan av kotan.
 
Min fröken är under igångsättning efter sommarens bristning i ringbandet. Enligt vet är det en vanlig skada på ridhästar och tidigare inte diagnostiserat så ofta utan man har bara accepterat att hästen har en galla i kotsenskidan. Har ridit lite drygt två veckor och nu var hon lite varmare i den kotan :arghh:
Någon som har någon erfarenhet av liknande?
Kan lägga till att hon aldrig har varit halt utan fick bara en hård galla på utsidan av kotan.
Ingen erfarenhet av den skadan men jag säger prova rödljusterapi. Jag använder det både på hästarna och mig själv. Märker stor skillnad i hur det tar smärtan på mig och Dios knä läker i betydligt bättre fart än veterinären förväntat sig. Väldigt smidigt att använda och det gör inget sämre iaf!
 
Ingen erfarenhet av den skadan men jag säger prova rödljusterapi. Jag använder det både på hästarna och mig själv. Märker stor skillnad i hur det tar smärtan på mig och Dios knä läker i betydligt bättre fart än veterinären förväntat sig. Väldigt smidigt att använda och det gör inget sämre iaf!
Jag har kört laser.
 
Vi vann av 16 starter LA:3 idag på 67,0%! Så himla kul! Hon var fin. Dessutom lagklassen och laget kom 3a i omgången 😁

Men MSV:C………….
Missade båda enkla bytena. Ett var ok men i det andra gjorde hon halt. Taktade rejält i ökade skritten. Så red jag fel jäkla väg. Igen. Missade helt sista förvända galoppen och domaren blåste inte när jag ridit förbi C där jag borde vänt halvt igenom. Så jag fick göra 2 ökade galopper och uppridning-halt-hälsning 😂 hoppas det var bättre andra vändan 😁
såklart besviken, dåligt resultat och dålig känsla. Det var plaskblött överallt så hon var inte helt nöjd även fast hon inte klagar heller.
De mest trista var att om vi inte ridit fel hade vi vunnit. 🙄 med bara två starter i klassen och skiljde typ 0.12%. Hade varit ett fint plåster på såren med anm. avgiften åter även om ritten såklart fortfarande var dålig 🤷🏼‍♀️
En månad till nästa tävling. Träna-träna. Men då blir det LB:3 o LA:3 för fanns ingen MSV:C 🤷🏼‍♀️

IMG_7236.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 078
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
606
Senast: tuaphua
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 814
Senast: corzette
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
42 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp