Dressyrsnack 17

Ska tävla i helgen och jag läste uppenbarligen inte proppen ordentligt. Var helt säker på att det skulle vara ute, men inte då. In i ett varmt ridhus är det. Dessutom har jag anmält till LB/LA båda dagarna. Så himla opepp blev jag. Vill bara rida WE😁. Tog åtminstone tillbaka anmälan för tävlingen nästa vecka så efter helgen är det full WE-träning! Dio börjar få lite häng på slutorna, lite svårare åt vänster än höger. Byten är ostadiga men jaja.
Du Får i alla fall tävla! 😊

Här äts det kortison i tre veckor till och så karens på 21 dgr efter det. SEN kanske vi kan fundera på att komma till start. Om inte nån strålböld eller annat fuffens ställer till.
Men vi har i alla fall fått grönt ljus på senan så nu är det bara att köra på. Vi har tränat två lättare pass redan men det är inte helt lätt att rida henne på hack... Jag längtar tills hon kan ha bett igen.
 
Du Får i alla fall tävla! 😊

Här äts det kortison i tre veckor till och så karens på 21 dgr efter det. SEN kanske vi kan fundera på att komma till start. Om inte nån strålböld eller annat fuffens ställer till.
Men vi har i alla fall fått grönt ljus på senan så nu är det bara att köra på. Vi har tränat två lättare pass redan men det är inte helt lätt att rida henne på hack... Jag längtar tills hon kan ha bett igen.
Ja jag tänker så! Är nyttigt för Dio att komma ut också så han håller sig avspänd på tävling. Som han var senast var han verkligen perfekt! Zacke står på box, eller ja, sjukhage ett par timmar/dag nu. Så en blir definitivt påmind om hur skört det är att ha tävlingsbar häst. Under alla år jag haft två hästar är dom skrämmande sällan båda fullt igång samtidigt 🙄.
 
Jag red undervisning idag, min tränare föreslog att hon skulle prova henne idag eftersom jag körde lite fast efter senaste tävlingen. Hon har inte provat henne innan och jag hade också själv tänkt tanken så så blev det.
Var lite skönt att se att kontakten inte var 100 procentig även för henne. Så det är inte bara jag som inte rider bra nog.
Dock lyckades hon ju såklart väldigt mycket bättre med att få den förbättrad. :D

Jag fick sitta upp till sist och hon har nog aldrig känts så stabilt "rund" över ryggen och stabil i kontakten. :love:

Fick annars kommenterat att hon var rolig att rida och svarade fint på hjälperna men jag skulle jobba lite ekstra med h. Schenkel då hon tar den lite dåligt och därmed inte aktiverar bakbenet nog.

Film på när jag satt upp på en top tunet häst 😍
https://www.instagram.com/reel/C6emQ8VNDpJ/?igsh=amFoMzgzZ3JqczIw
 
Men alltså har ni sett den senaste trenden med "Gum bits", tuggummi för hästar? Små runda bollar av socker och bivax för att hästarna ska skumma i munnen. En burk på 450gram kostar 700:-😱. Alltså jag tappar helt tron på folk.
Det ska också hindra hästar från att gnissla så det låter tydligen… suck.
 
Men alltså har ni sett den senaste trenden med "Gum bits", tuggummi för hästar? Små runda bollar av socker och bivax för att hästarna ska skumma i munnen. En burk på 450gram kostar 700:-😱. Alltså jag tappar helt tron på folk.
Det är så stört! Vi skojade 1:a april något år om att vi i vårt foder/tillskottsföretag hade tagit fram tuggummi för häst. Så absurt känns det. Som ett april-skämt.
När ska dumheterna ta slut och folk bara lära sig rida hästar lösgjorda? Blir fasen tokig snart!
 
Haha, jag ska tävla idag och drömde om det inatt.
Drömde att jag fick 44% och när jag kom ut från banan stod min tränare där, tittade missnöjt på mig och sa ”ja, jag har tyckt det gått sämre och sämre för er. Du behöver nog träna mer”. 🤣

Får väl se hur det går i verkligheten :angel:
 
Men alltså har ni sett den senaste trenden med "Gum bits", tuggummi för hästar? Små runda bollar av socker och bivax för att hästarna ska skumma i munnen. En burk på 450gram kostar 700:-😱. Alltså jag tappar helt tron på folk.
Jag fattar inte varför det är så viktigt att hästen skummar. Platina gör det alltid oavsett om hon jobbar bra eller om hon har en dag när hon är tokspänd och rädd för allt. Även när jag rider ut o bara skrittar eller när jag tömkör.
Hedwig väldigt lite även när hon jobbade jättebra.
 
Jag fattar inte varför det är så viktigt att hästen skummar. Platina gör det alltid oavsett om hon jobbar bra eller om hon har en dag när hon är tokspänd och rädd för allt. Även när jag rider ut o bara skrittar eller när jag tömkör.
Hedwig väldigt lite även när hon jobbade jättebra.
Ja vissa är ju skummare, andra inte. Nelly blir till och med skummig när hon longeras i grimma 🤷‍♀️
 
Jag fattar inte varför det är så viktigt att hästen skummar. Platina gör det alltid oavsett om hon jobbar bra eller om hon har en dag när hon är tokspänd och rädd för allt. Även när jag rider ut o bara skrittar eller när jag tömkör.
Hedwig väldigt lite även när hon jobbade jättebra.
Det är för att det ska dölja en ful mun...
 
Dio var jätteduktig idag och han har verkligen blivit så chill med tävling🩷. Helt avspänd att sitta upp på, okomplicerad att rida på banan, otittig och bara tuffar på. Nu är det dags för mig att korta tyglarna och börja rida ordentligt 😅. Innan har jag mest fått lotsa runt men dags att ta nästa steg. Två tredjeplatser idag med 66.5% i LB2 och 65.8% i LA3.

Och titta hur han kan stretcha nacken nu😍
Screenshot_20240504_132759_Gallery.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 589
Senast: Ninnurur
·
Svar
924
· Visningar
49 274
Senast: mysboll
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 899
Senast: corzette
·
  • Låst
Dressyr Startar upp del 15 av Dressyrsnack-trådarna :)
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
231 229
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp