Bukefalos 28 år!

Dressyrsnack 17

Det är ju bara en ögonblicksbild och betyder ingenting. Dessutom är det orättvis att döma någon när man inte har hela bilden. Det är egentligen hästens fel/s

🙄

Eller ett rykande färskt citat från FEI Sports forum (Michael Klimke för International Dressage Riders Club),

"But what is not good is, from the riders and especially from the dressage riders, point of view is that we point out so many things especially in dressage.

We had the topic ‘double bridle’ that’s not a welfare issue it's a tack issue.

Then the main thing we didn’t talk about so far is rolkeur, hyperflexion. That it is the theme Mariette. 20 years ago we were talking about that. We had science 20 years ago that it is not bad.

Now you followed up all the social media problems starting with Lottie Fry in Amsterdam. Now on the other shows. It was abuse of the horse in the social media but it has nothing to do with abuse. It was not against welfare and there we really need more support from the FEI."

"One piece is the neck position. One little piece but now we get killed as riders and trainers through the social media and have no support when the horse is a little bit short in the neck for some moments."

Dvs om det inte är hästens fel, så är det sociala mediers fel (för egentligen är ingenting fel).
 
Och detta sas som en direkt reaktion efter en och en halv timmas genomgång av "Equine Ethics & Wellbeing Commission Final Report and proposed action plan", 3:11 in på videon. Suck.

 
Och detta sas som en direkt reaktion efter en och en halv timmas genomgång av "Equine Ethics & Wellbeing Commission Final Report and proposed action plan", 3:11 in på videon. Suck.


Inte sett hela ännu men förstår jag rätt finns redan beslut om ett mått för nosgrimma som ska börja gälla från 1/1 2025?
Någonstans runt 1:10 pratar de om det. Reglerna verkar ännu inte helt klara men ett officiellt mått som alla kan köpa och ha hemma låter ju bra! Fattar det som att det kommer i alla discipliner men kanske med lite olika regler
Mycket mer positivt än jag förstått förut 👍
 
Har nu provat en Amerigo. Vi tror det är en CC. :confused:
Prinsessan godkände den. Jag fick stöd framtill som jag vill men tyckte inte om kåpor/stöd. De hamnar fel för mig. Tycker också den är hård jämfört med min.
1000005906.jpg
 
20240418_171405.jpg

Vad tror ni kan passa denna rygg? Jag håller på att gå sönder inombords :( Idag har jag en Albion SLK som just nu bara glider bakåt. Hade en utprovare ute i höstas för jag behöver en hoppsadel och hon tyckte att en Equipe Ek Evo låg bäst. Dock tyckte inte min plånbok det och sedan dess har vi hunnit med 1 vecka på djursjukhuset och 2 månader med hovböld så ekonomin är inte bättre :cry: Har kontaktat andra utprovare här i NV Skåne men, ingen har något som kan passa. Någon som har en tanke?
 
Visa bifogad fil 144291
Vad tror ni kan passa denna rygg? Jag håller på att gå sönder inombords :( Idag har jag en Albion SLK som just nu bara glider bakåt. Hade en utprovare ute i höstas för jag behöver en hoppsadel och hon tyckte att en Equipe Ek Evo låg bäst. Dock tyckte inte min plånbok det och sedan dess har vi hunnit med 1 vecka på djursjukhuset och 2 månader med hovböld så ekonomin är inte bättre :cry: Har kontaktat andra utprovare här i NV Skåne men, ingen har något som kan passa. Någon som har en tanke?
Har du kollat med Sanny Wiklund i Allerum. Hon har sadlar i alla prisklasser och är duktig.
 
Visa bifogad fil 144291
Vad tror ni kan passa denna rygg? Jag håller på att gå sönder inombords :( Idag har jag en Albion SLK som just nu bara glider bakåt. Hade en utprovare ute i höstas för jag behöver en hoppsadel och hon tyckte att en Equipe Ek Evo låg bäst. Dock tyckte inte min plånbok det och sedan dess har vi hunnit med 1 vecka på djursjukhuset och 2 månader med hovböld så ekonomin är inte bättre :cry: Har kontaktat andra utprovare här i NV Skåne men, ingen har något som kan passa. Någon som har en tanke?
Amerigo DJ el någon Ergo med B1-bommen. Iom att höst är lite hög bak bör du inte ha en sadel med högt bakvalv.
 
Fick testat en Emporio idag och jisses! Den var smalare i bommen så den passade hästen bättre (jag behövde inte padda upp den) och jag satt som en smäck.

Verkligen en sadel jag ska hålla ögonen öppna för.
Emporio är verkligen väldigt smal i midjan. Trivdes väldigt bra i min😃.
 
Ska tävla i helgen och jag läste uppenbarligen inte proppen ordentligt. Var helt säker på att det skulle vara ute, men inte då. In i ett varmt ridhus är det. Dessutom har jag anmält till LB/LA båda dagarna. Så himla opepp blev jag. Vill bara rida WE😁. Tog åtminstone tillbaka anmälan för tävlingen nästa vecka så efter helgen är det full WE-träning! Dio börjar få lite häng på slutorna, lite svårare åt vänster än höger. Byten är ostadiga men jaja.
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
179 940
Senast: Ninnurur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: hamilton1
·
Svar
1 263
· Visningar
68 622
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 161
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp