Bukefalos 28 år!

Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessa hästar! Nu har det gått så bra ett tag och hästen fick behandling av equiterapeut nu i veckan. Hon har varit ovanligt seg överlag och jobbig i ridningen sedan dess
Provade och trava henne för hand igår och hon är halt på ett framben.. Känner puls i det men inte i dom andra.

Så Hovslagaren kommer idag och kollar om det kan vara hovböld :(

Urk vad jobbigt, finns inget värre än när de inte är i skick :(
 
Har äntligen kommit igång med att träna varje vecka. Dessutom gör jag det som jag alltid fantiserat om, dvs jag skickar in min snälla ponny, åker själv, tränar för en bra och meriterad tränare, jag klär av, skickar på min snälla ponny och åker hem igen :love:

Hon är så okomplicerad!
 
Urk vad jobbigt, finns inget värre än när de inte är i skick :(
Samma här, trodde vi skulle kunna starta nån LC snart men istället kom kiropraktorn och hittade låsningar i båda baknäna och öm i SI Leden - vänster sida, så hon rekommenderade att jag ska kolla upp henne på klinik :p Kul nästan jämt.
 
Träningen gick bra också! Prinsessan tycks ha varit störd av sin foderinpackning som var ny och ganska "oretad" men det räckte för att hon ska reagera. Så nu blir det tandis om tre månader igen.

När jag börjar _rida_ istället för att åka unghäst så går det jättefint :D
 
Försökte läsa TR ang lättridning eller nedsittning i dressyr program, sak rida en LC:1. Och där är det arbetstrav som gäller, får man sitta ner i traven då? Har stora problem att rida lätt i vänster av någon anledning, mycket lättare att ta fel sitt ben. :o
 
Försökte läsa TR ang lättridning eller nedsittning i dressyr program, sak rida en LC:1. Och där är det arbetstrav som gäller, får man sitta ner i traven då? Har stora problem att rida lätt i vänster av någon anledning, mycket lättare att ta fel sitt ben. :o

Det är nedsittning som gäller. Lättridning ger poängavdrag. (om det inte står lättridning tillåten - finns en diagonal med förlängd steglängd i LC2 där det är okej)
 
Började veckan med en ofrivillig avsittning på uteritten. Där fick jag för att jag satt och dagdrömde. :devil: Knät fick sig en törn så ingen ridning på ett tag nu sa läkaren, surt när man har ny häst och ridmotivationen är på topp! :cautious: Märks att man börjar vara för gammal för att trilla av, förut gjorde man ju aldrig sig illa.. :D
 
Märks att man börjar vara för gammal för att trilla av, förut gjorde man ju aldrig sig illa.. :D

Ja usch, det är så sant! Förut kunde man dundra av rakt in i ett hinder och bara få ett par blåmärken. Nuförtiden går jag sönder nästan bara av att hoppa av min 175 cm höga häst. :D
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
387
· Visningar
23 882
Senast: Gimlan
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
24 033
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 017
Senast: Lyan
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 452
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp