Bukefalos 28 år!

Du är inte min talman!

För övrigt är frågan om vem som är svensk avgjord i fransk domstol.

En starkt bidragande orsak till att allas blickar riktas mot Sverige är det faktum att Sverige vann dragkampen som ägde rum efter Alfred Nobels bortgång i San Remo 1896. Han gifte sig aldrig och hade därför inga arvingar.
En konflikt mellan Sverige och Frankrike uppstod då Nobels testamente skulle lagföras. Franska staten ansåg att Frankrike borde betraktas som hans hemland. Men fransk domstol enades om att ”där en man har sina hästar där anser han själv att han har sitt hem” och Alfred Nobel hade sina ryska hingstar på Björkborns herrgård. Testamentet lagfördes vid Karlskoga häradsrätt och instiftandet av Nobelprisen blev verklighet

Så de som inte har alla hästar hemma är att betrakta som statslösa?
 
@Trygg

Vad vill du säga med det? Att jag borde vakta mina ord pga det där partiet?

Nej, självklart inte!
Det hade varit olidligt att behöva hantera ord och åsikter likt schackpjäser.
Att alltid förutse motståndarens påföljande drag innan man öppnar munnen.

Men jag tycker att det är synnerligen kontraproduktivt att bete sig på ett sätt som gynnar det man vill motverka!
Det här är riktat till de politiska företrädarna, inte till oss som diskuterar agerandet i tråden.
 
Men jag tycker att det är synnerligen kontraproduktivt att bete sig på ett sätt som gynnar det man vill motverka!
Det här är riktat till de politiska företrädarna, inte till oss som diskuterar agerandet i tråden.

Jag tror att det är minst lika viktigt - om inte viktigare - att agera i enlighet med sitt samvete. Du skulle ju förresten svara angående det där med medieföraktet?
 
Det är ju fantastiskt att den enda anledningen han nämner till att han tagit avstånd från nazismen är att man "inte kommer någonstans" genom att vara nazist... Inget om människosynen osv..

Han svamlade ju mest ändå. Jag tyckte det var patetiskt att prata om bevarandet av våra traditioner kring jul, midsommar m.m. Tur att reportern frågade om hotbilden mot dessa traditioner. Det visade nivån på dem.
 
Nej, självklart inte!
Men jag tycker att det är synnerligen kontraproduktivt att bete sig på ett sätt som gynnar det man vill motverka!
Det här är riktat till de politiska företrädarna, inte till oss som diskuterar agerandet i tråden.

Jag tycker att det är bra att de här riksdagsledamöterna markerar på ett principiellt sätt. Om sd blir större av det, är det bara att beklaga. Det blir orimligt om riksdagsledamöterna från normala partier ska anpassa sig efter det där partiets potentiella sympatisörer.
 
Tips: ordet förälder är redan könsneutralt.

Genialt! Tack!
Ditt förslag till denna gordiska knuts lösning är alltså
"Du skulle kunna gå mycket hårdare, och t.ex kräva att också dina föräldrar, förälderföräldrar och förälderförälderföräldrar ska vara/ha varit svenska medborgare och födda inom då- OCH nuvarande Sveriges gränser."

Det ger ju ursprungstexten en helt ny dimension;
Du skulle kunna gå mycket hårdare, och t.ex kräva att också dina föräldrar, far/morföräldrar och dess far/morföräldrar ska vara/ha varit svenska medborgare och födda inom då- OCH nuvarande Sveriges gränser.
 
Jag tror att det är minst lika viktigt - om inte viktigare - att agera i enlighet med sitt samvete. Du skulle ju förresten svara angående det där med medieföraktet?

Det sistnämnda först.
Jag sa att jag skulle svara när jag satt vid datorn. Tänkte att diskussionen hade sprungit ifrån det ämnet.
Tar omtag på det löftet! :-)

Jag förstår din åsikt och kan till viss del ställa mig bakom den.
Samtidigt vet jag att några av V's väljare känner likadant inför Rossana Dinamarca's agerande som några av SD's sympatisörer känner inför Björn Söder.

"Neeej, vad gör du! Du ställer ju till det för partiet"! ;-)
 
Genialt! Tack!
Ditt förslag till denna gordiska knuts lösning är alltså
"Du skulle kunna gå mycket hårdare, och t.ex kräva att också dina föräldrar, förälderföräldrar och förälderförälderföräldrar ska vara/ha varit svenska medborgare och födda inom då- OCH nuvarande Sveriges gränser."

Det ger ju ursprungstexten en helt ny dimension;
Du skulle kunna gå mycket hårdare, och t.ex kräva att också dina föräldrar, far/morföräldrar och dess far/morföräldrar ska vara/ha varit svenska medborgare och födda inom då- OCH nuvarande Sveriges gränser.
Nä du har rätt. En äkta gordisk knut är det. Olösligt.

Eller så kan man uttrycka det som "...dina föräldrar, deras föräldrar och i sin tur deras föräldrar ska ha...". Lite lättare att förstå då.

Men du ville nog mest tönta dig över ordet hen.
 
Genialt! Tack!
Ditt förslag till denna gordiska knuts lösning är alltså
"Du skulle kunna gå mycket hårdare, och t.ex kräva att också dina föräldrar, förälderföräldrar och förälderförälderföräldrar ska vara/ha varit svenska medborgare och födda inom då- OCH nuvarande Sveriges gränser."

Det ger ju ursprungstexten en helt ny dimension;
Du skulle kunna gå mycket hårdare, och t.ex kräva att också dina föräldrar, far/morföräldrar och dess far/morföräldrar ska vara/ha varit svenska medborgare och födda inom då- OCH nuvarande Sveriges gränser.
Ursäkta, men jag förstår inte. Skulle det vara roligt? Du missgreppar begreppet könsneutralt och lägger dessutom in det i ett sammanhang som jag och tror och hoppas jag många med mig ser ganska seriöst och allvarligt på.
 
Om nu google-översättningen blev rätt...

Shalom hr talman ska inte vara hebreiska utan jiddich om man ska hålla sig till minoritetsspråken. Hebereiska är semintisk, Jiddish germanskt och det svider lite bättre på Söder.

Då måste han fundera över varför det talas och skrivs så lite på jiddish numera. Det kan bero på att man i grannland i söder, som en gång, vare sig var tyskt, romerskt eller rike, fick för sig att bilda ett trejde. Ett tredje där man pratade om främmande element i nationen, främmande element med särskilda förmåner, särskilda nätverk, särskilda priviligier.

Ett folk, en nation.

Som Söder sa.

... och söder om Sverige, för en tid sedan.

Nja, det står typ "var hälsad min president"

Och det är väl inte riktigt vad du vill säga.
 
Du skulle kunna gå mycket hårdare, och t.ex kräva att också dina föräldrar, henföräldrar och henhenföräldrar (ja ja, jag gör bara alla lyckliga som inte grejar han/hon. Eller dess ekvivalent; far/mor...) ska vara/ha varit svenska medborgare och födda inom då- OCH nuvarande Sveriges gränser.

Problematiken med det hade då varit att vi då i princip måste radera ut hela det Sverigedemokratiska partiet, innan vi kunnat gå vidare.

Är det ett problem?! :sneaky:
 
sådan tur att du inte har tillgång till vapen, med din inställning till lagar o regler
Du menar att Golits inställning skiljer sig från din? :confused: :nailbiting:
Det hade jag aldrig kunnat tro, möjligen att hans är mildare. Själv är jag en stark förespråkare för björnsaxar som försåtsminering, men av någon anledning så verkar höger-, mitt- och vänsterpacket föredra skenben framför proteser. :meh:
 
Att skjuta på människor utan hänsyn (fritt som G skriver) är ett direkt fall för en madrasserad cell!
Finns det någon annan här som inte delar denna min åsikt.
 
Att skjuta på människor utan hänsyn (fritt som G skriver) är ett direkt fall för en madrasserad cell!
Finns det någon annan här som inte delar denna min åsikt.
Jag delar inte din uppfattning. Jag tror golit ironiserade över dig och din uppfattning om vad en kan göra som jägare och markägare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp