Du är inte min talman!

Jag delar inte din uppfattning. Jag tror golit ironiserade över dig och din uppfattning om vad en kan göra som jägare och markägare.
En markägare har vapen med samma skyldigheter som en spegelskådare, likaså en jägare.
Men den som utrycker åsikter som att saklöst skjuta andra människor visar på att vederbörande
1 inte ska ha vapen
2 att vederbörande bör sitta i en madrasserad cell.
Så med andra ord delar du inte min åsikt att
"Att skjuta på människor utan hänsyn (fritt som G skriver) är ett direkt fall för en madrasserad cell!"

ja det är ju upp till dig ;)
 

Jag tycker att uttalandet "SD verkar helt besatta av ursprung" är mer talande. Förvirringen när det gäller SDs ideologi är ganska stor - både bland motståndare, väljare och företrädare. Den absoluta toppen vet vad det handlar om, men i övrigt är det grymt spridda bilder. Nu är det faktiskt på samma sätt i många andra partier - men när det är SD är det i en helt annan skala. Jag tror det beror på dels att man växer kraftigt och dels att extrempolitiken som sådan drar till sig stollar från alla håll.
 
Jag tycker att uttalandet "SD verkar helt besatta av ursprung" är mer talande. Förvirringen när det gäller SDs ideologi är ganska stor - både bland motståndare, väljare och företrädare. Den absoluta toppen vet vad det handlar om, men i övrigt är det grymt spridda bilder. Nu är det faktiskt på samma sätt i många andra partier - men när det är SD är det i en helt annan skala. Jag tror det beror på dels att man växer kraftigt och dels att extrempolitiken som sådan drar till sig stollar från alla håll.

Det, att gräsrötterna har en annan bild av sitt partis linje är nog inte SD ensamma om.
Den politiska kunskapen hos folk i gemen är inte hög.
Man köper oftast valplakatens budskap och sedan får det räcka med engagemang.
Plus, naturligtvis, jag är arbetare alltså röstar jag rött eller jag är bonde alltså centerpartist.
Som tur är bryts ju slentrianröstningen upp mer och mer.
Enda nackdelen är väl att SD lyckats fånga upp en så stor andel av dem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp