Bukefalos 28 år!

Du Fårägare

Sv: Du Fårägare

Om ni ska ha fler får så rekomenderar jag rasen: Oxford Down. De är stora och rejäla! Ha en bagge så att de kan lamma, o sälj sen lammen till slakt på hösten. Ju större och fetare får, ju mer får man betalt :D
:eek: Är det inte just Oxford Down som är kända för svåra lamningar? Eller minns jag tokigt nu?
 
Sv: Du Fårägare

Pyzens inlägg om får är inte direkt förankrade i verkligheten alls.

Oxford Down har haft problem med lamning men det var på 80 talet jag hörde det så det kan ju ha avlats bort.
 
Sv: Du Fårägare

:eek: Är det inte just Oxford Down som är kända för svåra lamningar? Eller minns jag tokigt nu?

OD har en del problematiska lammningar, de får oftast bara ett lamm men i övrigt så är det kanonfina och behändiga får, som i kombination med en lättare och mer fertil ras ger utmärkta lamm :)
 
Sv: Du Fårägare

Vad jag vet så var det bekymmer även på 90-talet med lamningar inom den rasen. Det var tänkt vi skulle köpt ett par tackor men blev faktiskt rekomenderade att inte köpa den rasen. Fast det är söta och trevliga men vi fortsatte med texel men förra året slutade min mor med får.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag börjar bli rådlös och orkeslös angående stallägarens hagar. Stallägaren får EU-bidrag för marken. Så jag antar att bidraget är för...
Svar
3
· Visningar
1 431
Senast: Tacitus
·
Hästhantering Nu behöver jag Bukes hjälp här i mina egna tankar och ångest, kan vara så att jag har lagt tråden helt fel. Som det ser ut nu så går...
Svar
6
· Visningar
1 654
Senast: Caress
·
S
Ekonomi & Juridik Jag har skrivit en tråd förut men vill göra en ny för nu är det riktigt nära budgivning och vi är livrädda rent ut sagt! Tänk om nåt är...
Svar
13
· Visningar
2 126
Senast: AGD
·
Hästmänniskan Tänkte se om någon klok människa kan se lösningen på mitt problem för i morgon fortsätter min mardröm jag haft i snart 6 års tid och jag...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
69 552
Senast: anglahund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp