Bukefalos 28 år!

"Du kommer aldrig att tro vad som hände..." - vad är grejen?

Mammas

Trådstartare
Den senaste tiden har mitt fb-flöde börjat med de här obegripliga länkarna. En händelse som beskrivs, ett "You will never believe what happened next..." och sedan en film. Där jag ska titta på den och säga "Naw!" eller "Va?".

Är det bara jag som inte fattar grejen? I mitt flöde är det hyfsat vanligt, så jag känner mig lite ensam om det.

Men ni som uppskattar det, vad gör att ni gör det? Är cliffhanger-rubriken det som gör det spännande att titta på? Eller vad får er att kolla på den öht? :)
 
Min facebook är också helt bombad av de händelserna och tycker att det är sjukt störande, känns som det inte är nått vettigt utan bara reklam/virus... Skulle aldrig få för mig att klicka på nått sånt, "du anar inte vad som hände sen" - datorn infekterad av virus typ..

Senaste bombningen " Hon håller om sin häst. Jag trodde något vad fel men sanningen är helt otrolig. Du måste se detta!". Fortsätter med "Stephanie har ett makalöst förhållande till sina två hästar....".

Sen när är man tvungen att skriva om allt som makalöst, fantastiskt, otroligt osv...? :banghead:
 
Jag har en känsla av att vissa prenumererar på sånt och på bilder med "visdomsord". jag är också väligt trött på sånt. Helt ointressant och synd att jag inte vet hur man tar bort sånt från flödet
 
För ett tag sen startade en snubbe en länksida där han la upp länkar till vad han tyckte var sevärda filmer. Han skrev alltid den här typen av rubriker. Sidan fick stort genomslag och många tusen besökare. En gissning är att nu försöker fler kopiera hans recept.
 
Aaah! Jag kan gilla videosarna (eh...) men det där "du TROR att det här är en VANLIG xx men du kommer ALDRIG att TRO vad som kommer hända när..." gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!! :banghead:
 
Jag har tittat på några såna, och varenda gånger tänker jag "när kommer det jag inte kan ana?". Hittills har det bara varit sånt jag redan vet, inget oväntat alls.
Misstänker att folk har för mycket fritid.
 
Jag tittar aldrig på videor med den typen av rubriker. Dels för att jag vill veta vad det är jag ska se, dels så har jag fått uppfattningen om att länkar som sprider skit väldigt ofta har den typen av rubriker, och sånt är jag gärna utan. ;)
 
Åh jag hatar det där. 99 % av gångerna är det inte speciellt fantastiskt, eller otroligt. Dessutom känns det alltid som att någon har direktöversatt en amerikansk titel full med superlativ.
 
Aftonbladet kör väl rätt hårt med dylika rubriker till sina "sensationella" videos. Jag å andra sidan fattar inte hur man öht orkar med att ha facebook.
 
De har sett att den typen av rubriker ger många klick. På fb tycker jag det är ok och scrollar bara vidare, men senaste tiden har jag sett att DN har börjat med liknande rubriker, även om inte så extrema, vilket håller på att göra mig galen. :banghead:
 
Jag funderar på att göra samma variant: "Du kommer aldrig att tro dina ögon, klicka på den HÄR länken och se vad som händer."

Länken, "Tack för dom 10,000:- du just skänkt till mitt husbygge." :p
 
Fast jag tycker att det verkar konstigt att det skulle ge fler klick? Är det så eller tror folk bara det?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp