Bukefalos 28 år!

"Du kommer aldrig att tro vad som hände..." - vad är grejen?

Den senaste tiden har mitt fb-flöde börjat med de här obegripliga länkarna. En händelse som beskrivs, ett "You will never believe what happened next..." och sedan en film. Där jag ska titta på den och säga "Naw!" eller "Va?".

Är det bara jag som inte fattar grejen? I mitt flöde är det hyfsat vanligt, så jag känner mig lite ensam om det.

Men ni som uppskattar det, vad gör att ni gör det? Är cliffhanger-rubriken det som gör det spännande att titta på? Eller vad får er att kolla på den öht? :)

Jag hatar dem och har gjort en grej av att vägra gå in på dessa klickjagare.
 
Typ 80% av alla videos (?) som folk lägger in på FB är ju rent skit, inget kul/intressant/roligt/viktigt eller vad folk nu än skriver om det. Men i går återkom en filmsnutt jag faktiskt älskar! "Bäää-andet" med getterna som härmar! :love::D De är så fulsöta de där getterna och låter SÅ otroligt roliga! Min katt härmar mig när jag jamar och jag skrattar lika mycket åt honom som åt getterna :D

Jag tittar sällan på videoklipp som länkas till, men i går kunde jag inte låta bli att kolla på en om en död haj där det rörde sig i magen på den. Jag tyckte inte det var så fint att dumpa hajbebisarna i havet sedan utan sin mamma, jag trodde inte de skulle överleva utan mor :o

Jag har en som alltid tittar på och länkar till sådana här, men jag tänker lite grann att hon kanske behöver något fint i sitt liv. Hon kanske behöver känna den där :love:-känslan på något vis. Hon har det svårt både med sig själv och sitt liv och jag tänker inte ha några åsikter om hennes önskan om att titta på och då också dela med sig av sådant. Därför scrollar jag bara vidare de allra flesta gångerna.
 
Jag tittar sällan på videoklipp som länkas till, men i går kunde jag inte låta bli att kolla på en om en död haj där det rörde sig i magen på den. Jag tyckte inte det var så fint att dumpa hajbebisarna i havet sedan utan sin mamma, jag trodde inte de skulle överleva utan mor :o

Hajarna kläcks i mammans kropp strax innan de "föds". Därefter får de klara sig bäst de vill. Man kan säga mycket om hajar men gulliga mammor är de inte. De här hajungarna hade gått en säker död till mötes i en död mor på land. Nu fick de ju hjälp tillbaka till havet och har lika goda chanser att överleva som andra hajungar. Som du såg var han som skar ur dem försiktig då han visste att han lätt kunde bli biten av de små rackarna.
 
Den senaste tiden har mitt fb-flöde börjat med de här obegripliga länkarna. En händelse som beskrivs, ett "You will never believe what happened next..." och sedan en film. Där jag ska titta på den och säga "Naw!" eller "Va?".

Är det bara jag som inte fattar grejen? I mitt flöde är det hyfsat vanligt, så jag känner mig lite ensam om det.

Men ni som uppskattar det, vad gör att ni gör det? Är cliffhanger-rubriken det som gör det spännande att titta på? Eller vad får er att kolla på den öht? :)

Avskyr dessa och vägar öppna länkarna.
 
Hajarna kläcks i mammans kropp strax innan de "föds". Därefter får de klara sig bäst de vill. Man kan säga mycket om hajar men gulliga mammor är de inte. De här hajungarna hade gått en säker död till mötes i en död mor på land. Nu fick de ju hjälp tillbaka till havet och har lika goda chanser att överleva som andra hajungar. Som du såg var han som skar ur dem försiktig då han visste att han lätt kunde bli biten av de små rackarna.
Jag kan inget om hajar och visste inte att deras mammor inte tog hand om dem som nyfödda, så när jag såg det kändes det avigt. Nu på FB berättade två personer för mig att hajmorsor gör just så, lämnar barnen vind för våg att klara sig själv. Det känns avigt! :D

När jag var liten var jag väldigt jätterädd för hajar och lejon, nu är jag fascinerad av hajarna, de är ju riktigt fina till och med! Föl, valpar och kattungar är ju gulliga och fluffiga och söta, men hajbebisarna var mer fina med "rena linjer", liksom som en vuxen haj i miniaturformat bara och inte så bebisaktiga, tänkte jag. :)
 
Jag har en känsla av att vissa prenumererar på sånt och på bilder med "visdomsord". jag är också väligt trött på sånt. Helt ointressant och synd att jag inte vet hur man tar bort sånt från flödet
Det finns en pil uppe till höger klicka på den och då kan du oftast dölja sidorna det kommer ifrån och då också när dina kompisar gillar mm
Jag gör så även med spelförfrågningar
enklare än att tjata på folk att inte skicka spelförfrågningar :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp