Du vet att du är hästmänniska när...

När man läser denna mening och undrar om det finns någon som INTE funderar på om omkullna träd går går att hoppa över... O_o
JAG! ...vi hoppar inte ;)

Maken var och tittade på en bil 22 mil hemifrån förra veckan, säljaren hade en hästsportsbutik som hade slutförsäljning eftersom dom skulle flytta tillbaka till sitt hemland. Jo, maken kom hem med sadelväskor och täcken...vi bestämde oss för bilen och hämtade den häromdagen och då var jag med...och shoppade loss hej vilt, tittade inte på bilen förrän vi var hemma med den... :o
 
När man använt veterinären till att sy ett mindre sår på fingret på sitt barn med ett par stygn (veterinären var ändå på plats och det var ett mindre sår och vi hade några mil till närmsta vårdcentral) Dagen efter får man ett allvarligt samtal från skolan där de förhör sig om våra rutiner för att ta våra barn till läkare. Dottern hade visat upp sitt finger i skolan och sagt mycket högt och tydligt så alla skulle höra att det här har veterinären sytt ihop, hon var jättestolt över det. Veterinären gjorde det minst lika bra som en läkare och det läkte jättefint. Men ja vi aktade oss för att använda veterinären igen (till barnen kan tilläggas).
Inte samma men liknande.
På jobbet blir jag ofta tillfrågad av andra hundägare samt även läkare hur de skall behandla sår o insektsbett/liknande på sina hundar o katter:confused:
 
... när man tuggar för att slappna av/är avslappnad
... när man frustar istället för att bara blåsa ut luften genom munnen
... när man inte kan stanna upp när man är stressad utan måste fortsätta röra på sig för annars blir man galen
 
När du går på skansen,ser en dansbana och tänker, aha en större rundkorall:up:

Alla stenar är en perfekt uppsittningspall, helt naturlig och stadig precis som de ska vara
 
När man muttrar över de andra som simmar i bassängen och ej förstått att man ska simma snabbt på spåret och långsamt innanför. Bara för att j-vlas tillbaka funderar jag på att göra 5 serpentinbågar...

Haha, jag har till och med sagt till om det i simhallen en gång :D De höll dessutom inte två volter med olika varv...

Jag brukar hitta hästgodis typ överallt. Man vet aldrig när man kan behöva en liten godisbit!
Jag skulle boka läkartid häromveckan, ringde djursjukhuset.. Vi pratade en bra stund innan jag insåg att det var fel.
Brukar repetera olika mönster för tävling när jag väntar på något, har dessutom börjat mässa dem högt för mig själv när jag kör bil.
 
Man funderar hur andra på gång/cykelvägen är funtade då dom inte har vett att hålla till höger vid möte!
 
När man har en hovkrats i verktygslådan, eller, använder den när man lyckas putta in mobilen innanför det uppfällbara locket till myntfacket i instrumentpanelen och det är det lämpligaste verktyget..

När man funderar på vilken barnvagn som är renast från hästlukt, lera och hörester när man behöver in till civilisationen

När man ptrooar barnet så han ska stanna

När man har mer ordning i stallet än hemma
:o:o:o
 
När man har en hovkrats i verktygslådan, eller, använder den när man lyckas putta in mobilen innanför det uppfällbara locket till myntfacket i instrumentpanelen och det är det lämpligaste verktyget..

När man funderar på vilken barnvagn som är renast från hästlukt, lera och hörester när man behöver in till civilisationen

När man ptrooar barnet så han ska stanna

När man har mer ordning i stallet än hemma
:o:o:o
När man proar och smackar till hunden ^_^.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 368
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 959
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 334
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 057
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp