Bukefalos 28 år!

Du vet att du är hästmänniska när...

Idag köpte jag flugmedel, handskar och ett par tyglar. ABSOLUT inte råd då jag inte ens har mat hemma, men det behövdes mer än mat. Man får väl nalla av hästarnas havre och morötter :p
 
När man jobbat som en tok med bokslut hela veckan och helst bara vill avlida när helgen kommer men ändå direkt ställer upp när ridklubben ringer och behöver funktionärer. Glatt tackar man ja ("Lite trevlig hoppning är alltid kul att se...") trots att man vet att sannolikheten är 101% på att det blir typ att stå på parkeringen en halvdag i hällregn och möjligen få se 4 av 150 starter...
 
När man upptäcker ÄN EN GÅNG att man glömt tömma fickorna på lucernpellets då man tvättat och hela tvätten är prickig av uppblött lucern....:banghead:

Upplever detta ofta.....som en förlängning har vi också:

.....när man har pellets och små plasthårspännen i samma ficka och undrar varför det helt plötsligt krasar i hästens mun när man ger pellets ur fickan. Eller för den delen pappersbitar, gummisnoddar och tejp hittar in hästmunnen. Tur att de spottar ut skiten.
 
Upplever detta ofta.....som en förlängning har vi också:

.....när man har pellets och små plasthårspännen i samma ficka och undrar varför det helt plötsligt krasar i hästens mun när man ger pellets ur fickan. Eller för den delen pappersbitar, gummisnoddar och tejp hittar in hästmunnen. Tur att de spottar ut skiten.

Sen att min man hittar lucern i varje arbetsrock, för dom har jag lånat. Lucern kan va bra när man kopplar el... (han är elmontör)
 
:D Vilken rolig tråd.. Det värsta är att jag fortfarande gör det mesta av det jag hunnit läsa fram till sidan 4 fast jag inte ens ridit alls eller varit i ett stall på över ett år och inte haft egen häst på 6 år.. Njae, hittar träns och sånt hemma gör jag väl förstås inte längre men annars ;) Jag antar att om man en gång varit hästmänniska så är man det för alltid. Längtar dessutom efter hästarna något enormt.

Jag säger alltid whoa när man ska sakta in bilen, även då sambon kör. Och så berömmer jag bilen när den skött sig bra. Priset var väl i vintras när jag först sa whoa åt bilen, berömde den när den lyssnade och inte reagerade på det förrän jag tog bort ena handen från ratten för att klappa om den :P
 
Jag har en gång sett en tjej binda fast sin bil i en stolpe med kabeln till motorvärmaren innan hon sprang in för att handla... hennes min när hon kom ut och såg vad hon gjort, var obetalbar. :D

Dock är jag osäker på om det var en häst- eller en hiundmänniska (eller rentav en kombination).
 
Jag har en gång sett en tjej binda fast sin bil i en stolpe med kabeln till motorvärmaren innan hon sprang in för att handla... hennes min när hon kom ut och såg vad hon gjort, var obetalbar. :D

Dock är jag osäker på om det var en häst- eller en hiundmänniska (eller rentav en kombination).

:rofl: Oh my, jäklar vad roligt. Skrattar så jag får tårar i ögonen :laugh:
 
När man använt veterinären till att sy ett mindre sår på fingret på sitt barn med ett par stygn (veterinären var ändå på plats och det var ett mindre sår och vi hade några mil till närmsta vårdcentral) Dagen efter får man ett allvarligt samtal från skolan där de förhör sig om våra rutiner för att ta våra barn till läkare. Dottern hade visat upp sitt finger i skolan och sagt mycket högt och tydligt så alla skulle höra att det här har veterinären sytt ihop, hon var jättestolt över det. Veterinären gjorde det minst lika bra som en läkare och det läkte jättefint. Men ja vi aktade oss för att använda veterinären igen (till barnen kan tilläggas).
 
När man använt veterinären till att sy ett mindre sår på fingret på sitt barn med ett par stygn (veterinären var ändå på plats och det var ett mindre sår och vi hade några mil till närmsta vårdcentral) Dagen efter får man ett allvarligt samtal från skolan där de förhör sig om våra rutiner för att ta våra barn till läkare. Dottern hade visat upp sitt finger i skolan och sagt mycket högt och tydligt så alla skulle höra att det här har veterinären sytt ihop, hon var jättestolt över det. Veterinären gjorde det minst lika bra som en läkare och det läkte jättefint. Men ja vi aktade oss för att använda veterinären igen (till barnen kan tilläggas).
:laugh: :laugh: :laugh:
 
När man skriver in i almanackan när man ska göra årets hästtäckestvätt. Naturligtvis väl inpassad till en dag då maken inte kommer vara hemma ;)

När enda gången man gör rent silen och trumman och gummilister i tvättmaskinen är när man tvättat hästtäcken och att man enbart gör det för att maken inte ska upptäcka att man tvättat hästtäcken i maskinen :p
 
När man skriver in i almanackan när man ska göra årets hästtäckestvätt. Naturligtvis väl inpassad till en dag då maken inte kommer vara hemma ;)

När enda gången man gör rent silen och trumman och gummilister i tvättmaskinen är när man tvättat hästtäcken och att man enbart gör det för att maken inte ska upptäcka att man tvättat hästtäcken i maskinen :p
min sambo har ingen aaaaning om att jag tvättar hästgrejjer i tvättmaskinen.
Blev påkommen en gång och självklart bedyrade jag att det var en engångsföreteelse.... :angel::o
han är såååå lättlurad :rofl::love::laugh:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 436
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 175
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 394
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 103
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp