Du vet att du är hästmänniska när...

När man glatt står ute i ösregn och bygger staket men drar sig från att göra ngt trädgårdsarbete så länge det är minsta lilla vind eller under 18+ ute (eller om det är för soligt och över 22+ ute ;))
 
När man har en massa saker som borde fixas hemma (har nyligen flyttat), men istället för att reda upp en flyttlåda eller två väljer att putsa ett träns istället. Prioriteringar.. ;)

Ja, och förlängningen......man ser disken hopa sig, skiten på parkettgolvet, stöket, ovikta tvätten.....vem sjutton orkar ens se eländet?!
Man flyr ner till stallet och städar sadelkammare, foderkammare och stall för att det är lite benlindor på fel plats och lite lera i gången.. på betonggolvet. Skinande rent blir det i alla fall.
Sedan går man upp och sätter sig i stöket i huset och väntar på att det ska städa sig självt.
 
Ja, och förlängningen......man ser disken hopa sig, skiten på parkettgolvet, stöket, ovikta tvätten.....vem sjutton orkar ens se eländet?!
Man flyr ner till stallet och städar sadelkammare, foderkammare och stall för att det är lite benlindor på fel plats och lite lera i gången.. på betonggolvet. Skinande rent blir det i alla fall.
Sedan går man upp och sätter sig i stöket i huset och väntar på att det ska städa sig självt.
Ja i stallet ska det vara ordning och reda, där hemma ligger det höstrån och hästhår på sovrumsgolvet. Jag tittar på det och tänker "jag borde städa, men det är tråkigt så jag struntar i det.". :D
 
Angående ordningen i stallet vs. den hemma: Mitt sovrum är nära gränsen till sanitär olägenhet. Det ligger tvätt lite här och där, tomma medicinförpackningar samlas i en hög på nattduksbordet och hundhår ligger i drivor.
Att jämföra med sadelkammaren i stallet där varje liten pinal har sin egen plats och ingenting någonsin ligger fel... :cautious:
 
Överväger att antingen flytta ut i sadelkammaren eller ta in sadelkammaren i mitt sovrum så man kan få lite ordning här :p.

Stod och skurade golvet i sadelkammaren igår, dvs på knä med skurborste i hand, gör det en gång i månaden eller då det kommit smuts, men har knappt torkat golvet på rummet de senaste två åren.. prioriteringar :rofl:
 
När man först tittar noga var man lägger sig när man ska fixa nåt på bilen från undersidan men glatt slänger sig ner bredvid hästen utan en tanke på att titta där för att ta en middagslur tillsammans.

När man aktar sig noga när man kliver ur bilen så man inte får lera på byxorna när det regnat men 10 minuter senare står på knä i leran för att fixa med elaggregatets jordning som hoppat loss.

När man fortfarande hittar hö, halm och bös lite varstans fast man avvecklade hästeriet för 5 år sen. :o
 
När man glatt utbrister "den här salvan var det ju ingen karens på!" angående en ny kräm vi skulle testa på dottern som har haft en del hudproblem. Det hände nyligen, svärföräldrarna och maken tittade på mig som om jag var från en annan planet. De hade inte ens hört ordet karens ? :confused:

Jag försökte mig alltså på ett litet skämt där men det gick inte riktigt hem. Krämen var dessutom den där Skillingarydsalvan som ju egentligen är för djur men nu skulle vi testa på dottern.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 368
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 959
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 334
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 057
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp