dumma dumma jag!

Mammadutt

Trådstartare
Gammelsiamesen jag nyss fått överta ringde jag ju och försäkrade för nån dag sedan, gud vad jag grämer mig att jag inte tänkte till innan jag försäkrade mina två småtjejer. Tog av gammal vana och för att hundarna är försäkrade hos F-sam :angel: och försäkrade dom där. 20 tusen i vet.vårt och premie på ca 700 för abyn (livförsäkrad för 5 papp) och bonden bara vet.vård. Nu då jag skulle försäkra Prozac sa F-sam "han är för gammal" inte ens med friskhetsintyg dög han där. Så jag ringde då Agr*a :angel: och inga probs, lite dyrare såklart men jisses 45 papp i vet.vård :eek: varför mitt dumma nöt har jag inte alla djuren hos dom? :mad: dumma dumma jag! Dom har ju betydligt bättre försäkringar.... åh, det blir att byta så fort alla försäkringar går ut.... hundarna till nyår och katterna nästa år i april. Här ska det va bästa försäkringarna till mina darlingar.

Slå mig för att jag är så korkad!!! :smirk:
 
men när man beställer per telefon så har jag för mig att man alltid har minst 14 dagar öppet köp. kolla om du kan annullera!
 
Jag ville precis som du byta från Folksam till agria, och jag var lite ful och ringde till folksam och sa att jag sålt katterna. :smirk: :devil:
Då behövde jag inte vänta tills året tog slut, utan försäkringen annulerades på en gång.
Sen ringde jag bara till agria och försäkrade där!
 
Du kan annulera försäkringen, bara ring och säg *nej, jag har ändrat mig' (tala gärna om varför).

Sen vill jag uppmärksamma dig på att Agria har en KAMPANJ just nu där du utan extra kostnad får Agria Optimal. Det innebär att NÄSTA år så kommer du få betala mer om du vill behålla det där bra skyddet och höga veterinärvårdstaket. Du kommer få betala samma summa som den du gör nu men få ett lägre tak om du inte gör något. Så är det bara priset som lockar för det var högt tak så TÄNK OM. Det är en kampanj, och det är bara första året du får optimal gratis, nästa år kostar det.

Jag har alla katterna och hundarna samt en häst i Agria och har bara gott att säga om dem. Men jag försäkrade mammas katt åt henne förra veckan, och du får nu alltså Agria Optimal GRATIS första året, för samma pris som den vanliga kostar. Så det är inte så 'bra' som du tror, utan ska du behålla det får du hosta upp mer pengar.
 
men jag försäkrade dom för över en månad sen..... äh dom får va kvar tills nästa år... suck... har redan betalat permierna å allt, tjorvigt :cry:
 
Jag vill också ha massa katter ju :( Men jag lär bara få plats med en, max två i min lilla lägenhet!
 
Sen vill jag uppmärksamma dig på att Agria har en KAMPANJ just nu där du utan extra kostnad får Agria Optimal. Det innebär att NÄSTA år så kommer du få betala mer om du vill behålla det där bra skyddet och höga veterinärvårdstaket. Du kommer få betala samma summa som den du gör nu men få ett lägre tak om du inte gör något. Så är det bara priset som lockar för det var högt tak så TÄNK OM. Det är en kampanj, och det är bara första året du får optimal gratis, nästa år kostar det.

Jag har just "Optimal-försäkrat" mina katter och de gjorde helt klar för mig att om jag inte gör något får jag högre premie nästa år. Vill jag fortsätta att betala som för Maximal måste jag ändra, tex genom att ringa direkt när avin för ny premie kommer.

Jag jämförde bolagen (+ Svela**) innan och reagerade över att de andra bolagen föreföll ha så mycket sämre villkor i förhållande till premien, men det är inte lätt att jämföra... Är inte ersättningstaket för Maximal lika högt eller högre än de andra bolagens, även om det är lägre än Optimal?

Eftersom mina katthemskatter kostade 600 (+ 100 för märkning) går det ju inte att undgå att reflektera att försäkring för ett år kostar nästan lika mycket som en ny katt...

Om en koll av villkoren visar att det bolag man har är sämre går det väl att teckna en ny försäkring nu och säga upp den gamla om 20 dagar när karensen för sjukdom gått ut? Rent juridiskt får man väl ha flera försäkringar som täcker samma sak, så länge man inte försöker få ut ersättning fråmn flera samtidigt? Är det tom så bolaget tänker när de erbjuder en premiefri månad???
 
mina småkatter har ingen karens då dom va under 14 veckor vid tecknandet tror jag.... äh får hoppas dom håller sig friska tills jag får teckna optimal på dom :) har hittills bara behövt använda mig av försäkring en gång och det var till ena hunden :)
 
Det duger åt mig! Hade bara två års kötid så det är ju rätt svårt att få ngt annat än det :crazy:
 
hehe ja det är ju en bra början, är det i en av de nyrenoverade lyorna? :)


Idag ringde jag folksam, till 1 april nästa år är alla djuren bundna hos dom, jag hade en rolig diskussion om att jag ska byta till agria, jag sa att jag betalar gärna mer, men mina djur ska ha det bästa :p jag sa att speciellt för katterna är 45 i vet.vård stör skillnad motför 20 :D han skrattade gott åt mig. Jag sa ju att jag vart nöjd med F-sam men jag var lite sug för att dom inte låter katter över 5 försäkras och sa att jag ska ha alla i samma bolag därför byter jag 1 april nästa år :angel: han var då trevlig i alla fall och förstod mina argument :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 056
Senast: Meggan
·
Ekonomi & Juridik Säljaren har sålt en häst till köparen. I kontraktet står det : "Såsom förutsättning för detta köp gäller att hästen kan försäkras...
Svar
8
· Visningar
1 819
Senast: skuggi
·
Ekonomi & Juridik En sk vän ringde mig i Mars & var förtvivlad över sitt dräktiga sto som stod kvar på gården hos hennes ex.make när hon själv efter...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 559
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp