dvärghamstrar??

Vita_N_6520

Trådstartare
om dom bleknar, vad ska man göra då??? I våras (typ) Köpte vi två dvärghamstrar (honor :smirk:) men dom fick ungar, tre kullar..
Vi har kvar två av den tredje kullen, dom andra har vi sålt.
Plus att vi har kvar mamman o pappan då...

Men nu är problemet : tre (som vi vet) av barnen har bleknat..
dom är Mycket! blekare än sina föräldrar och det har dom alltså blivit nu på sista tiden..
Vad kan det bero på ?? :eek:

för mor o far e ganska mörka o nu har ungarna blivit alldeles vita där dom andra är mörkare på tex magen delar av huvudet och så...

Kan det vara nått fel?
Som vi gjort eller nått annat?

Hamsterpappan har även en knöl på ryggen, är det farligt?
Han verkar inte ha ont av den, den bara är där...
 
Det är ju vinter! Vintervita heter så just för att de blir vita när vintern kommer :)! Ni har inte gjort något fel alls!
 
Precis som många andra djur så ändrar dom färg efter årstid och antal fällningar...
min kanin som e siames färgad e BLONDIN på sommaren men nästan svart under vintern på sina mörka delar av kroppen...
 
hahaha... ja har faktiskt inte ns tänkt p ådet :p

Men det är så konstigt att inte alla blir så :confused:

Menmen vad bra då...
Dom e himla fina nu på vintern :)
Supergulligt!!! :bump:
 
Min dvärghamster blev ljus förra vintern, men inte denhär vintern. :confused:
 
Om vinter vit blir ljusare eller inte beror på hur mycket ljus man tillför dom.
Man kan alltså mitt i varma sommaren få dom att ändra färg (en pearl är dock alltid ljus i färgen) genom att begränsa ljuset för dom.
 
Jo det har jag hört, men det är det att på djuraffären där jag köpte den sa dom att dom var säkra på att det var en Campbell. Men det är väl en vintervit då eftersom den ändrade färg förra vintern..
 
Bleknar dom så är det vinter vit eller ännu troligare en korsning mellan campbell och vinter vit som är vanligt i zoo affärer :crazy:
 
:idea: ja säkert så det är. söt o pytteliten e han iaf. o har alltid varit jättetam, gulleplutt :love:.
Han bor i en hamsterbur och sedan går det rör över till ett akvarium.
 

Liknande trådar

Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 132
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 776
Senast: sorbifolia
·
Hundhälsa Hur tänker ni om era älskade fyrbenta drabbas av cancer och det har gått långt i processen? Försöker ni med behandling, eller låter ni...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 851
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp