Bukefalos 28 år!

EEEEElitloppet en gång om året 2013

Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Förmodligen inte en tillräckligt flashig tränare eller ägare bakom. :banghead:

Däremot är det härligt att det går så bra för Harry. Han stod hos Untersteiner då jag var där och är alltigenom en så trevlig och positiv häst.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Hade han tränats av ett storstall hade han varit given. All korruption kring elitloppsplatser är bra trist.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

KL, delvis I guess.

Jag hade mycket hellre sett Harry Haythrow som är i ruskigt fin form för dagen än till exempel Raja Mirchi i startfältet. Riktigt vad hans inbjudan motiverades med har jag ingen aning om med tre nollor, en fyra och en tvåa i resultatraden. Dessutom så räknar jag väl med en dragracing-start, ingen som håller i tömmarna i första kurvan och galopp så banunderlaget sprutar. ;)

Commander Crowe hoppas jag verkligen är i bättre författning inför nästa söndag, annars känns det som en väldigt bortslösad biljett. Nog för att han är välkommen i egenskap av titelförsvarare men jag tycker inte han har sett rolig ut överhuvudtaget. :cautious:
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Jag tror att Harry Haythrow hade behövts i Elitloppet under kategorin "David emot Goliat".
Vi älskar när sådana hästar är med!

Att Elitloppet är lite tunnsått är i år kan vi väl vara överens om.
När jag gick in och tittade på Harrys resultat tänkte jag att det är nog med hjärtat vi känner att han ska vara med.


2013:

8 1-2-0 493 500 kr 14,4m 09,7ak

Ser man ovanstående rad kan man tycka att det är inte en Elitloppshäst.

Men så gick jag in på Friction!


2013:

5 0-1-1 64 500 kr 10,6ak :eek:

Jag gissar att man vägde in Friction´s gamla meriter när de sista platsbiljetterna delades ut.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

..fast jag tycker synd om hästar som inte ens är den kaliberna att behöva möta dessa "monster" ....kan ju bli knäckta för livet :(
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Äh. Vi har ju sett världshästar bli knäckta. En häst som Harry som mer eller mindre alltid går med full fart över mål löper nog inte större risk att knäckas där än i Sweden Cup.
Harry skulle ha varit med!
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Kan inte någon vänlig själ starta en "vi som älskar Harry" grupp på FB då? som en liten hyllning...... eller finns en sådan? ;)
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Nu är det väl hög tid att börja diskutera försöken?

1 Nesta Efte
2 Take My Picture
3 Timoko
4 Formula One
5 Raja Mirchi
6 Shaq is Back
7 Maharajah
8 Friction


1 Arch Madness
2 Commander Crowe
3 Sebastian K
4 Brad du Veluwe
5 Mack Grace S.M
6 Nahar
7 Panne de Moteur
8 Amaru Boko

Jag gillar Formula One så jag hoppas på honom.
Men förnuftet säger Sebastian K.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Jean Paul som kommer till vårat stall i maj varje år säger att Timoko kan aldrig förlora
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Nu är det väl hög tid att börja diskutera försöken?

1 Nesta Efte
2 Take My Picture
3 Timoko
4 Formula One
5 Raja Mirchi
6 Shaq is Back
7 Maharajah
8 Friction


1 Arch Madness
2 Commander Crowe
3 Sebastian K
4 Brad du Veluwe
5 Mack Grace S.M
6 Nahar
7 Panne de Moteur
8 Amaru Boko

Jag gillar Formula One så jag hoppas på honom.
Men förnuftet säger Sebastian K.

mina "hoppas" å "jag tror" :p
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Alldeles rätt, blev "delägare" i stort sett från första dagarna. Ser det mest som ett stöd till travsporten. Har förresten stått i vinnarcirkeln med Jaded efter kriteriet, ganska hyfsad känsla ;)
Jobbar tyvärr i helgen så vi hoppas alla larmer håller sig lugna en viss tid på söndag!
 

Liknande trådar

Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 768
Senast: Piglet
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 403
Senast: Viva
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 043
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 654
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp