Bukefalos 28 år!

EEEEElitloppet en gång om året 2013

Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Får man fråga vad det rör sig om... Är tydligen inte så insatt efter 5år haha (skyller på att jag inte är på stallbackssidan) ;-)

Doping antar jag?

2006 var både ettan och tvåan i Elitloppet positiva i dopingproven. Jag de Bellouet och Lets Go. Holger Ehlert tränade Lets Go och jag trodde han hade förbrukat förtroendet att vara med i Elitloppet iochmed detta.

Ur dopinghänseende så finns det ingen i Europa som har sämre rykte.

Det bästa Tore Fyrand kunde gjort vore att gratulera ägarna till Nesta Effe till deras fina häst och säga att om han hade haft en annan tränare hade ni varit välkomna till Elitloppet men efter det som hände 2006 kan jag inte bjuda in en häst tränad av Holger Ehlert.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

2006 var både ettan och tvåan i Elitloppet positiva i dopingproven. Jag de Bellouet och Lets Go. Holger Ehlert tränade Lets Go och jag trodde han hade förbrukat förtroendet att vara med i Elitloppet iochmed detta.

Ur dopinghänseende så finns det ingen i Europa som har sämre rykte.

Det bästa Tore Fyrand kunde gjort vore att gratulera ägarna till Nesta Effe till deras fina häst och säga att om han hade haft en annan tränare hade ni varit välkomna till Elitloppet men efter det som hände 2006 kan jag inte bjuda in en häst tränad av Holger Ehlert.

Här klickar jag på gilla-knappen... Väl talat! :bow:
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

2006 var både ettan och tvåan i Elitloppet positiva i dopingproven. Jag de Bellouet och Lets Go. Holger Ehlert tränade Lets Go och jag trodde han hade förbrukat förtroendet att vara med i Elitloppet iochmed detta.

Ur dopinghänseende så finns det ingen i Europa som har sämre rykte.

Det bästa Tore Fyrand kunde gjort vore att gratulera ägarna till Nesta Effe till deras fina häst och säga att om han hade haft en annan tränare hade ni varit välkomna till Elitloppet men efter det som hände 2006 kan jag inte bjuda in en häst tränad av Holger Ehlert.

Ah NU är jag med! Året Goop :love: tillslut vann efter alla diskningar?!

Måste säga att jag håller med dig. Antingen tar man avstånd från doping eller så gör man det inte... å i Sverige hoppas jag verkligen att vi gör det.
MEN, CC har väl folk haft en del åsikter om också?
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Jag är så förbannad. Man kanske borde gå med i Djurens Rätt ändå?
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Tyvärr verkar det bara vara elitlopp i skallen nu på media och på denna Tore, jag kan ju tycka att de skämmer ut travsporten, dels genom att bjuda in en tränare som fler än en gång åkt dit för doping...

Men jag häpnades verkligen igår när man helt uppenbarligen tycker det är viktigare att prata om elitlopp och huruvida en tränare vill ha en elitloppsplats en minut efter en i och för sig mycket fin prestation än att visa respekt och hänsyn till en förolyckad häst och dess krets.

Jag skämdes hemma i TV soffan när de direkt efteråt pratade elitlopp och inte talade om olyckan, fler verkar tycka som jag... :mad:
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Jag är så förbannad. Man kanske borde gå med i Djurens Rätt ändå?

Jag tror att det är bättre att sportens aktiva protesterar. Kanske mejla Tore Fyrand?

Angående händelsen med hästen som dog och tv pladdrade Elitloppet, producenten kan nog också behöva få ett mejl... Om många mejlar och på ett konstruktivt sätt för fram kritik så tror jag det kan påverka mer än vad Djurens Rätt kan göra i dagsläget.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Det håller jag absolut med om - tycker de bagataliserade händelsen helt totalt, för den oinvigde (tack och lov följer väl inte så många oinvigda travet på onsdagkvällar) kunder det nog mest låta som att elitloppet är viktigare än hästars liv. Jag hoppas studiemännen bara hade lite otur när de tänkte och jag hoppas de läst de reaktioner som inkommit i diverse forum över deras beteende...

Djurens rätt ger jag dock inte mycket för alls för de har verkligen ingen koll på verkligheten, för dem tycker även alla aktiva att elitloppet är viktigare än liv eftersom media speglar det så och för djurens rätt är media total sanningn:meh:
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Jag var kanske en liten aning ironisk.
Men jag har ställt Solvalla frågan. De svarar inte ens. ST säger att de inte har någon åsikt. Det var ju också en åsikt.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Om man någonsin jobbat med live-tv så förstår man att det inte går att göra om punkter hej å hå utan att veta vad som hänt. Det är tider som ska följas, reklam som ska tajmas in, osv osv osv... det är sååå mycket förberedelser bakom och allt oväntat ställer till det. Bara en simpel omstart ställer till det.
De gjorde förmodligen så gott de kunde. Det är inga duvungar som jobbar med det programmet ;)

Förstår att det kan verka osmakligt men man kan inte börja spekulera i tv innan man vet vad som hänt.

Tragisk händelse hur som helst... väldigt tråkigt slut för den hästen.
Inte startat på 1,5 år å göra debut i just det loppet... hur tänkte tränaren....
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Jag har jobbat med live tv, jag, liksom många andra anser inte att det är en ursäkt alls. Nonchalant var vad det var.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Jag var kanske en liten aning ironisk.
Men jag har ställt Solvalla frågan. De svarar inte ens. ST säger att de inte har någon åsikt. Det var ju också en åsikt.
Dåligt att du inte får något svar från Solvalla.
Jag kan förstå att ST har svårt att ha en officiell åsikt i frågan. Men det svarat säger väl en del?
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Alltså, det är klart att Fyrand pratat med Wetterholm innan inbjudan även om det officiellt aldrig skulle erkännas. Jag är inte dum.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Det är jag inte alls säker på. Men vet du det så säkert så har du väl bättre källor än jag.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

KL

Formula One är klar till Elitloppet. Det är den coolaste häst jag har sett på träningsbanan. När jag var hos Stig H för ett år sedan för att titta på vår Kimono Pearl kom Formula One ut och skulle tränas. Barnen fick klappa och han stod som en staty. Vanligt är det ju inte att travhästar kan stå stilla....Fin häst och jag hoppas att det går bra för honom.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Timoko
Sebastian K
Maharajah
Shaq is Back
Nesta Effe
Mach Grace SM
Brad de Veluwe
Arch Madness
Formula One
Take my Picture
Vilka tar de sista platserna.

13:45-18:00 Är det förfest i Kungsträdgården 19/5. 17-18 sker lottningen till Elitloppet.
 
Sv: EEEEElitloppet en gång om året 2013

Hoppas ju på Sanity. Panne de Montuere(?) har han verkligen form nog?
 

Liknande trådar

Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 788
Senast: Piglet
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 424
Senast: Viva
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 112
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 672
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp