Efter lunginflammation

vinkelina

Trådstartare
Råkade ut för lite sådant. Sista antibiotikan tagen idag, 10 dagars kur. Var lite otydligt men höger lunga drabbad (troligen upptäcktes det på ett rätt tidigt stadium trots allt) CRP halverades på 3 dagar. Ny lungröntgen om 8 veckor

Har endå mått såpass bra att det räckte med piller hemma. Men har ännu andnöd. Är astmatiker och fuskar lite med min medicin vilket drabbar mig gånger som dessa. Ätit full dos ventoline nu ett par dagar och även hämtat ut flexotide ("vardagsmedicinen") Blir andfådd bara av att gå ett par 100 m. Känns som ett lock över halsen, inte som vanliga astmasymptom.

Hur länge måste jag stå ut. Tålamoden är slut och trött på att inte orka. Vet inte om det faller inom det normala eller om man borde ringa för en ny kontroll. Sprungit så mycket senaste två veckorna med allt hickande och hostande.
 
Råkade ut för lite sådant. Sista antibiotikan tagen idag, 10 dagars kur. Var lite otydligt men höger lunga drabbad (troligen upptäcktes det på ett rätt tidigt stadium trots allt) CRP halverades på 3 dagar. Ny lungröntgen om 8 veckor

Har endå mått såpass bra att det räckte med piller hemma. Men har ännu andnöd. Är astmatiker och fuskar lite med min medicin vilket drabbar mig gånger som dessa. Ätit full dos ventoline nu ett par dagar och även hämtat ut flexotide ("vardagsmedicinen") Blir andfådd bara av att gå ett par 100 m. Känns som ett lock över halsen, inte som vanliga astmasymptom.

Hur länge måste jag stå ut. Tålamoden är slut och trött på att inte orka. Vet inte om det faller inom det normala eller om man borde ringa för en ny kontroll. Sprungit så mycket senaste två veckorna med allt hickande och hostande.
Jag vill minnas att min ork var påverkad länge efter avslutad antibiotikakur, när jag hade lunginflammation. Åtminstone flera veckor.
 
Jag hade lunginflammation i januari. Inga sjukdomar i botten. Mådde dåligt bra länge. Var säkert påverkad av lunginflammationen i nästan 1,5-2 månader.
 
Jag har också precis haft lunginflammation, sista antibiotika-dosen tog jag sista augusti (en fredag). Började bli lite piggare de två sista dagarna av antibiotika-kuren (med betoning på lite). Jag gick tillbaka till skolan onsdagen efter sista dosen, då var jag fortfarande rätt trött under lektionerna och var ganska slutkörd när jag kom hem. Nu när det har gått ytterligare en vecka, och ca 2 veckor sen sista dosen, så är jag "vanligt trött" efter en hel dag i skolan, men blir fortfarande väldigt andfådd och flåsig om jag tex går snabbt/i trappor eller liknande. Då skulle jag ändå räkna mig själv som relativt vältränad innan jag blev sjuk, och helt frisk för övrigt.

Som jag har förstått det så kan det ta ett tag innan man är helt återhämtad efter en lunginflammation, och visst, det suger, men så länge det går åt rätt håll så får det väl vara så.
 
Jag får lunginflammation då och då och skulle säga att min återhämtningstid är 6-8 veckor innan jag känner mig ok igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp