Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
" Alliansen gick till val med Kristersson som (den mest troliga) statsministerkandidat. " Just därför gör det C och L;s agerande en smula inkonsekvent. Först ställer man si på barrikaden , kräver den sittandes avgång och samtidigt ekar fortfarande deras tal om Kristersson som deras statsministerkandidat..så vad har ändrat sig sedan Lövfen röstades ner? Eller var man så naiv att man trodde att Löfven ville ha Alliansen som lekkamrater efter den smällen?

Man kanske ville se över möjligheten till en blocköverskridande regering? Nu blir det lite konstigt för mig att försvara alliansen pga att jag verkligen inte gillar dem, men det bär mig faktiskt emot hur mycket skit C och L får för detta när det är de om varit de konsekventa som stått upp för det de sagt. Tycker inte att alliansens sammanbrott kan skyllas på dem alls. De gjorde tvärtom Ulf K en tjänst som ingen släpptes igenom en regering där han varit gisslan hos SD.
 
Man kanske ville se över möjligheten till en blocköverskridande regering? Nu blir det lite konstigt för mig att försvara alliansen pga att jag verkligen inte gillar dem, men det bär mig faktiskt emot hur mycket skit C och L får för detta när det är de om varit de konsekventa som stått upp för det de sagt. Tycker inte att alliansens sammanbrott kan skyllas på dem alls. De gjorde tvärtom Ulf K en tjänst som ingen släpptes igenom en regering där han varit gisslan hos SD.
Svaret på detta gav ju Lövfen då han klart deklarerade att han inte skulle spela andra fiolen oavsett om alliansen är större. För det var den ju då. V satt väl inte i regeringen eller gjorde man det i lönndom
;)
 
Ja, jag är medveten om de olikheterna, men de väger förhoppningsvis rätt lätt mot värderingar kring alla människors lika värde. Det hedrar dem.
Jag skulle tro att du utan problem kan klubba igenom och det unisont , det att alla människor har samma människovärde, i riksdagen. Att alla skulle vara lika värda är en chimär. Det är bara att snacka med närmaste försäkringsbolag så talar de om för dig att människor har olika värde, eller på banken eller på de flesta ställen i samhället.
 
Ett nyval, där alla klart deklarerar var man står innan valet ..så kan man hoppas att 4% spöket får vad det behöver ;)
 
Jag skulle tro att du utan problem kan klubba igenom och det unisont , det att alla människor har samma människovärde, i riksdagen. Att alla skulle vara lika värda är en chimär. Det är bara att snacka med närmaste försäkringsbolag så talar de om för dig att människor har olika värde, eller på banken eller på de flesta ställen i samhället.

Oavsett så är det en oerhört stor skillnad på SD:s människosyn och liberalernas och centerns.
 
Jag tycker att det hedrar C och L att de står vid sitt ord. Då har jag ändå inte röstat på dem.
Sen så tycker jag det blir fånigt med prat om att de sviker Alliansen. Detta var ju en väldigt väntad situation. När C och L deklarerade att de inte tänkte vara beroende av SD så borde KD och M förstått vad det skulle innebära och diskutera situationen internt inom Alliansen.
Prat om att de sviker Alliansen tycker jag bara blir fånigt. I såna fall har inte Kristersson och Busch Thor gjort sitt jobb ordentligt och diskuterat igenom innan eller så är det bara spel för gallerierna.
 
Japp. Milsvid skillnad.


Jag tycker det är lite märkligt att Lööf får utstå all den här skiten som nu blåser mot henne.
Partiet håller ju fast vid exakt det man sa före vaet.
Hm...man röstade bort Löfven efterefter valet, väl vetande den parlamentariska situation som rådde. Skiten kan väl bero på att hon förtvivlat försöker att både äta kakan och behålla den.
 
Jag tycker att det hedrar C och L att de står vid sitt ord. Då har jag ändå inte röstat på dem.
Sen så tycker jag det blir fånigt med prat om att de sviker Alliansen. Detta var ju en väldigt väntad situation. När C och L deklarerade att de inte tänkte vara beroende av SD så borde KD och M förstått vad det skulle innebära och diskutera situationen internt inom Alliansen.
Prat om att de sviker Alliansen tycker jag bara blir fånigt. I såna fall har inte Kristersson och Busch Thor gjort sitt jobb ordentligt och diskuterat igenom innan eller så är det bara spel för gallerierna.
Problemet var väl att man mörkade det faktumet att man förlitade sig på S:s stöd, ett stöd S klart förvägrat alliansen.. har för mig att hon lovade att inte regera med SD eller med S, rätta mig gärna om jag har fel. så snacket om att de båda målat in sig i ett hörn är adekvat. Alliansen gick till val på att driva en allianspolitik, inte en SD, inte en S...eller hur?
 
Senast ändrad:
Problemet var väl att man mörkade det faktumet att man förlitade sig på S:s stöd, ett stöd S klart förvägrat alliansen.. har för mig att hon lovade att inte regera med SD eller med S, rätta mig gärna om jag har fel. så snacket om att de båda målat in sig i ett hörn är adekvat. Alliansen gick till val på att driva en allianspolitik, inte en SD, inte en S...eller hur?
Otroligt naivt av hela alliansen att tro att de skulle få egen majoritet och inte förstå att denna situation skulle uppstå.
C och L gick till val med att de inte skulle ta stöd av SD.
 
Otroligt naivt av hela alliansen att tro att de skulle få egen majoritet och inte förstå att denna situation skulle uppstå.
C och L gick till val med att de inte skulle ta stöd av SD.
Det verkar ju som om naiviteten hamnat hos L och C. Jag för min del insåg redan före valet, att oavsett om Löfven eller Kristersson skulle sitta som statsminister skulla man göra det med hoppande majoritet.
 
Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödhjul åt Socialdemokraterna.......ska vi sammla till en ny dojja åt frun? 🤣🤣
 
"Moderaterna kommer inte att vilja samarbeta med vare sig Miljöpartiet eller Socialdemokraterna. Centern har lovat att inte sätta sig i en regering som leds av Socialdemokraterna. Socialdemokraterna kommer inte att vilja hjälpa en regering där de inte själva är med, Varken Socialdemokraterna eller Moderaterna kommer att vilja regera med varandra. Jessica oroar sig över Jodies inköp av 50 kokosnötter medan Burt tror han är osynlig, men bara på torsdagar... Låter detta snurrigt? Misströsta inte. Alla frågetecken kommer rätas ut i nästa veckas avsnitt av... Lödder!"

 
Att Bert Karlsson är ett stort svin har väl alla känt till i flera decennier, trots drag under galoscherna. Han framställdes ju inte speciellt sympatiskt i veckans avsnitt av "Så mycket bättre" men nu fick jag hicka när jag läste DNs nätupplaga, detta hade jag lyckats missa helt.

"Den tidigare Ny Demokrati-ledaren Bert Karlsson, som under valrörelsen arbetade med Kristdemokraterna och Ebba Busch Thor, sade nyligen i en intervju att behandlingen av Sverigedemokraterna kan likställas med behandlingen av judarna i Nazisttiden i Tyskland. “Då var det judarna, i dag är det SD”, sade han i en intervju med Nyheter24."
"Detta är nog det värsta och mest respektlösa uttalande som någon kan göra. Är Bert Karlsson förintelseförnekare eller är han bara okunnig i allmänhet?"
https://www.dn.se/asikt/ebba-busch-thor-maste-ta-avstand-fran-bert-karlsson/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 259
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp