Bukefalos 28 år!

Egen tid och småbarn

Mirre

Trådstartare
Hur resonerar ni kring det?

Ger ni varandra egen tid?

Hur gör ni med det som måste göras hemma?

Delar ni på det eller tar den som är hemma alltihop?

Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?

Hur viktigt är det för er att få egentid?

*Tanken är att jag ska tvinga sambon och läsa denna tråd. Eftersom han tycker att jag inte behöver någon tid för mig själv alls. Det är bara något påhitt enligt honom.*
 
Sv: Egen tid och småbarn

Ger ni varandra egen tid?
Ja, verkligen varje dag! Jag kan gå ut och träna eller ta en promenad när jag vill då sambon är hemma. Eller så erbjuder sig han gå ut med lillen så jag får göra något jag vill göra hemma eller bara vila.

Hur gör ni med det som måste göras hemma?
Vi delar. Jag kanske diskar LITE oftare. Städar gör vi tillsammans 1 dag i veckan.

Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?
Tar dagen som den kommer, planerar inte in allt för mycket måsten. Njuter av tiden med min son. Sen hjälps vi åt otroligt mycket och pratar med varann. Vi ger varann egentid och hittar på saker tillsammans både med och utan barn. Svärföräldrarna ställer upp mycket och passar några timmar då och då!

Hur viktigt är det för er att få egentid?
Viktigt! Det är nästan det som gör att man orkar!
 
Sv: Egen tid och småbarn

Ger ni varandra egen tid?

Hur gör ni med det som måste göras hemma?

Delar ni på det eller tar den som är hemma alltihop?

Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?

Vi ger varandra egen tid, men visst är det svårt att få ihop det när båda föräldrarna jobbar heltid och pusslar för att inte ha alltför långa dagisdagar till vår 20 månaders son. Det har blivit mycket enklare sedan vi skaffade städhjälp en gång i veckan.

När en av oss var föräldraledig så delade vi på hushållsarbetet, speciellt när sonen blev större och sov bort hela dagarna längre. Det är ett måste att få egen tid för att ladda batterierna!
 
Sv: Egen tid och småbarn

Ja utan egentid hade vi inte hållt ihop. Nu är dottern 3 år och vi har bra med barnvakt så vi kan komma iväg samtidigt också (gymmet). Men SJÄLVKLART ska man få hitta på saker på egen hand även som mamma/pappa. Den andre föräldern ska ju liksom inte se tid med sitt barn som att "barnvakta". Utan det ska ju vara naturlig del i vardagen att man kanske inte alltid är hemma samtidigt.

Men det gäller hitta en balans så alla är nöjda. Man ska vara både förälder, sig själv och fru/sambo. Viktigt med alla tre tiderna. Annars havererar förhållandet tillslut!

Ang hushållet så hjälps vi åt, men vi städar mer sällan än andra, vi blir int lyckligare av att städa och ha kliniskt rent utan lägger hellre tid på annat och städar tillsammans en gång i veckan :)
 
Sv: Egen tid och småbarn

Här är det långt från jämställt.

Ger ni varandra egen tid?

Min sambo har så mycket tid han vill mer eller mindre, jag får egentid när min dotter är på försökolan (är arbetsökande så har 15 timmar i veckan) eller när hon sover. Så han tar henne när hon sover och väldigt sällan annars.

Hur gör ni med det som måste göras hemma?
Det mesta gör jag, han diskar och jag gör resten.

Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?
Det gör jag inte, hemmet är det som kommer i undantag eftersom min dotter är viktigast för mig.

Hur viktigt är det för er att få egentid?

Väldigt viktigt, jag har alltid älskat och haft behov av att få vara ensam och det är en stor orsak till att jag tvekat till att skaffa barn alls.

Att ha så dåligt med egentid som jag har gör att jag har dåligt tålamod, tappar lusten till att vara social (speciellt med min sambo), är trött och grinig... detta har resulterat i att jag och dottern kommer flytta uppåt i landet där mina föräldrar bor så att jag kan få avlastning, min sambo får välja om han ska följa med.

// Jenny (en mycket trött småbarnsmamma)
 
Sv: Egen tid och småbarn

Jag är hemma med en 1.5-åring.

*Ger ni varandra egen tid?
När maken kommer hem sticker jag ut och rider. Han vill ju också spendera tid med barnet, innan läggdags :). Det är nog lite sämre med makens "egentid", men det verkar räcka för honom att vara på jobbet. När han är ledig vill han ju hinna träffa sin familj..

*Hur gör ni med det som måste göras hemma? Delar ni på det eller tar den som är hemma alltihop?
Jag sköter allt hushållsarbete eftersom jag är hemma. Har bl a hundkennel, så det krävs städning varje dag! Tycker det är ett bra tillfälle att låta barnet hjälpa till också och känna sig behövd. Hon älskar att dammsuga, diska, mocka o.s.v.

*Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?
Turas om att ge varandra sovmorgon. Ägnar åtminstone en timma varje kväll till att bara slappa tillsammans. Ser till att inte ha för många krav- vi gör det vi känner för just den dagen (trots att vi bor i renoveringshus). Tar dagen som den kommer :laugh:

Hur viktigt är det för er att få egentid?
*Jag behöver egentid för att kunna träna hästarna, men i övrigt har jag inte så stort behov av egentid. Spenderar hellre tid ihop hela familjen tillsammans..
 
Sv: Egen tid och småbarn

För oss är egentid viktigt! Vi ser till att vi har lite egna saker planerade eller bara att den andre tar barnen så man kan göra vad man vill.

Vi ger varandra egen tid rätt ofta. Nu jobbar sambon 90% och jag är mammaledig. Det faller sig rätt naturligt att han tar över barnen när han kommer hem eftersom han inte träffat dom på hela dagen.

Det som måste göras hemma försöker jag hinna med så gott det går. Men samtidigt vet att jag hinner/orkar jag inte med det så fixar vi (eller sambon) det sen.

För att orka med barn och hem mm så ser jag till att få rida några gånger i veckan, sambon skickar ofta ut mig i stallet när han märker att jag inte orkar mer...eller skickar han in mig i sängen så jag får sova lite.

För mig är det väldigt viktigt med egen tid. Hur mkt jag än älskar mina barn så är det lika viktigt att få vara utan dom en stund också. Bara rensa skallen och göra vad jag vill. Sen om jag rider, sover, tittar på tv spelar ingen roll. Bara jag gör vad JAG vill och inte har barnen hos mig. Känner själv att jag blir en bättre mamma när jag får ägna mig åt nåt annat än barnen. Egentligen hade jag kunnat tänka mig att börja jobba ytterst lite redan (lille sonen är 6 veckor) men inga långa pass och inte så ofta. Men bara så man kommer hemifrån lite och gör nåt annat.
 
Sv: Egen tid och småbarn

  • Hur resonerar ni kring det?
    Jätteviktigt för oss båda och något vi kommer att få fungera så småning om. Nu är ju Ella bara 3 veckor och jag känner inget större behov av ensamtid ÄN.
  • Ger ni varandra egen tid?
    Absolut.
  • Hur gör ni med det som måste göras hemma?
    Vi delar på det mesta, självklart kommer jag dona lite mer hemma nu när jag är mammaledig, men jag gör enbart det jag hinner för Ella går alltid först och sedan kommer faktiskt min sömn/vila.
    Det som finns kvar när sambon är hemma delar vi på :)
  • Delar ni på det eller tar den som är hemma alltihop?
    Verkligen inte, min sambo är helt på det klara med att jag är hemma och är mammaledig ( inte städtant ).
    Jag gör det jag känner att jag hinner och resten fixar vi tillsammans :)
  • Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?
    Inget problem ÄN, men som sagt så är Ella inte så gammal.
    Men jag tror inte att det kommer bli ett problem faktiskt
  • Hur viktigt är det för er att få egentid?
    På sikt kommer det vara jätteviktigt att vi båda får egentid
 
Sv: Egen tid och småbarn

Nu är ju My bara 12 veckor, men såhär ser det ut för oss just nu:

Ger ni varandra egen tid?
Eftersom vi är mitt uppe i ett husbygge med inflyttning sista helgen i maj o min man bygger allt själv + har sitt heltidsjobb som brandman, har det varit lite lite på den fronten, men han gör så gott han kan för att hinna umgås med My också, så det brukar bli någon/ett par timmar på kvällen när han inte jobbar natt. Ibland tar han henne någon timme på morgonen så att jag får sova. Jag tycker att det fungerar bra!

Hur gör ni med det som måste göras hemma?
Jag gör det jag hinner på dagarna. Min man lagar oftast maten. Tycker inte att det är några problem än så länge. Jag tvättar lite varje dag, plockar undan, diskar och så, och sen brukar jag städa ca 1 gång/vecka. Men tiden med My är det som är viktigast och det är hon som "avgör" vad jag hinner med i hushållsarbete, hon går nämligen före allt det är jag o mannen överens om!

Delar ni på det eller tar den som är hemma alltihop?
Som sagt, min man bygger hus och lagar mat (samt klipper gräset). Men han gör normalt mer hushållsarbete när han inte bygger. Handlingen delar vi rätt lika på nuförtiden också.

Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?
Än så länge har det inte varit så jobbigt tycker jag. Det är viktigt för mig att få vara i stallet några timmar varje dag, men det går ju bra att ha med My. Det är också skönt att få någon timme på morgonen att sova och någon timme på kvällen att slappa.

Hur viktigt är det för er att få egentid?
För mig är det viktigaste att umgås med min familj, men tiden i stallet är såklart viktig. Jag tror absolut att lite egentid är nödvändigt för att man ska orka i längden!

//julia
 
Sv: Egen tid och småbarn

Ger ni varandra egen tid?
Absolut, jag har ju hästen och får egen tid i stallet och maken håller på med skytte och åker och jagar.

Hur gör ni med det som måste göras hemma?
Delar ni på det eller tar den som är hemma alltihop?

När jag gick hemma så gjorde jag allting och trivs ganska bra med det. Hatar att laga mat så de gjorde oftast pappan.
Idag delar vi på det, eller försöker. Vet inte hur många som sett min tråd på senior om min make men vi verkar ha hittat grunden till vårt problem nu och jag vågar påstå att vi gör idag 50/50.

Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?
P-l-a-n-e-r-i-n-g-! När jag går och lägger mig går jag igenom vad som ska göras nästa dag och har som ett schema, med småbarn kan man ju inte ta tid direkt och med djur kan de alltid hända saker som gör att det tar längre tid än planerat. Hinner jag inte så tar jag de viktigaste sakerna först såklart. Det som sen är kvar att fixas tar pappan när han kommer hem. Jag försöker att lämna då lätta saker eftersom han har ett mkt fysiskt tugnt jobb.

Hur viktigt är det för er att få egentid?
Det är otroligt viktigt, lika viktigt som att ta ansvar och ta hand om sitt barn.
 
Sv: Egen tid och småbarn

Ger ni varandra egen tid?
Jag har ju hästarna och rider 3 kvällar i veckan + helgerna. Sambon har fotbollsträning 2 kvällar i veckan + 1 match på helgen.
Men det faller sig ju ganska naturligt att han tar sonen när han kommer hem från jobbet, han vill ju också umgås...

Hur gör ni med det som måste göras hemma?
Delar ni på det eller tar den som är hemma alltihop?

Jag gör det jag orkar och hinner med, brukar plocka ur och i diskmaskinen, tvätta och så fixa mat åt sonen och mig. Det är väl ungefär det jag gör. Städar gör vi tillsammans på helgen.
Jag brukar oftast handla mat, mest eftersom jag tycker det är kul att komma lite hemifrån. Sonen har alltid varit lätt att ha med sig dessutom.
Men sonens behov går ju alltid först såklart!

Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?
Se till att vila när man kan (när barnet sover middag t.ex.).
Göra saker som partners och inte bara som föräldrar. Vi brukar ligga och mysa i soffan nån timme efter att sonen somnat.
Förstås också göra saker som familj, ut och gå med vagnen tillsammans och så.

Hur viktigt är det för er att få egentid?
Det är jätteviktigt för mig, åtminstone nån timme i stallet ensam behöver jag varje dag, sen är det roligt att vara mamma igen:).
Om två veckor börjar jag jobba deltid och pappan ska då vara hemma med sonen, det ser jag fram emot!
 
Sv: Egen tid och småbarn

Vi har försökt med det här med egentid men det är svååååårt :D Ofta är det att jag åker iväg och scrappar nån kväll, och sambon åker och skruvar lite med något projekt. Vi har försökt att införa 'schemalagd' egentid men det har inte funkat... kanske blir lite enklare med tiden?
Jag gillar mest helafamiljentid. Då slappnar jag av som mest. Egentid är väl mysigt men inte för länge, då saknar jag bara hemmamonstrena :). Det förutsätter att vi delar väldigt jämt på allt, så att man får mikropauser hela tiden.
 
Sv: Egen tid och småbarn

För mig är egentid nödvändigt för att jag övht ska fungera. Jag och dotterns pappa lever inte ihop och han har inget intresse av att träffa henne, så min mamma ställer upp så jag får ledigt ibland för att göra absolut bara det jag vill och behöver för att må bra.

Även min nuvarande pojkvän är väldigt hjälpsam med det.
 
Sv: Egen tid och småbarn

Ger ni varandra egen tid?
Ja absolut, jag har hästar och ridning, sen vill jag även få lite tid att scrappa, men då är ungarna oftast med de oxå. Maken har jakt, fiske och titta på hockey som sina saker.

Hur gör ni med det som måste göras hemma?
Vi delar, även om jag tar den större delen eftersom jag jobbar hemifrån, men maken gör sin beskärda del oxå.


Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?
Pratar med varandra, talar om att man är förbaskat less just nu så får den andra ta största delen. Gå och lägga sig i ett badkar och ta det lugnt en stund, ut och gå eller vad man känner för när det är som jobbigast.

Hur viktigt är det för er att få egentid?
Ja egentid är viktigt, för oss båda. Tid tillsammans hela familjen är oxå viktigt och jag tycker att vi för det mesta har en bra balans.
 
Sv: Egen tid och småbarn

Det är jättesvårt!
Min inställning är att nåt måste ge vika när man får barn, man kan inte ha barn, hus, hobbys, aktivt socialt liv och vårda förhållandet om man samtidigt jobbar heltid eller nästan heltid utan att slita ihjäl sig. Det svåra är bara att bestämma vad som får stryka på foten och till vilken grad. Ska man köra den rationella varianten och ha ett superlättskött hem, företrädesvis en hyresrätt, och få andra krävande grejer (typ sommarstugor)? Ska man köra njutningsvarianten att man bara håller undan det grövsta med städ och tvätt? Ska man sålla hårt i sitt sociala liv? Ska man låta förhållandet hänga på sparlåga? Etc.

Sen när man väl har hittat nån variant som passar familjen så gäller det att hitta en bra fördelning sinsemellan. Där tror jag att man ska vara ganska tråkig och planera och organisera så mycket det går. Att man har ansvarsområden helt enkelt. Problemet är ju då att man förutsätter att bägge vuxna är ansvarstagande och handlingskraftiga och kan rådda med ett hem. Det är långt ifrån säkert att det är så i praktiken, även om man kanske inte vill erkänna det. I värsta fall bestämmer man en ordning och så blir det ändå bara den ena parten som får tjata och gnälla för att få saker gjorda. Vilket ju bara gör folk bittra.

Så, ja, det är skitsvårt och det finns inga enkla svar. Men grundinställningen måste ändå vara att alla vuxna bidrar lika mycket i hushållsarbetet och har lika mycket möjlighet till egentid.
 
Sv: Egen tid och småbarn

Hur resonerar ni kring det?

Ger ni varandra egen tid?

Hur gör ni med det som måste göras hemma?

Delar ni på det eller tar den som är hemma alltihop?

Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?

Hur viktigt är det för er att få egentid?

*Tanken är att jag ska tvinga sambon och läsa denna tråd. Eftersom han tycker att jag inte behöver någon tid för mig själv alls. Det är bara något påhitt enligt honom.*


Jag är ensam så jag har ingen att resonera det med :p

Jag tar då givetvis allting själv, men är inte heller petnoga med att det ska vara kliniskt rent precis hela tiden. Men brukar ta en dag när jag är ledig och då storstädar jag, tvättar flera maskiner, diskar etc. Sen småstädar jag när sonen är hemma. (är hos mig 4 dagar i veckan)

Hur jag gör för att orka med hem och barn?
Det vet jag inte riktigt vad jag ska svara på. Ibland är det fruktansvärt frustrerande, men inte så att det är överjobbigt.

Egentid får jag när sonen är hos sin pappa. Allra helst vill jag inte vara ifrån mitt barn, iallafall inte hela 3 dagar i veckan. Saknar honom enormt varje gång även fastän jag kan tycka det är skönt ibland.

Varför tycker han så? Har han sagt det? Han kanske inte riktigt inser att det är svårt när man inte får tid att rå om sig själv eftersom att han inte har det problemet?
 
Sv: Egen tid och småbarn

Hur resonerar ni kring det?
Tycker det är en självklarhet!

Ger ni varandra egen tid?
Min sambo jobbar på annan ort, just nu är han borta fyra dagar och sedan hemma fyra dagar. Jag är mammaledig. De dagar sambon är hemma åker jag oftast till hästen, blir 3-4ggr/v. Han är väldigt fotbollsintresserad och åker ofast iväg någon dag i veckan och tittar på fotboll. Annars försöker vi umgås så mkt som möjligt med varandra i och med att han inte kommer hem varje dag.

Hur gör ni med det som måste göras hemma?
När båda är hemma hjälps vi åt, sambon lagar alltid maten, jag sköter det mesta av tvätt och städning men ber jag honom hjälper han till men han tar sällan eget initiativ när det gäller den biten, iof är jag mkt mer pedant med städning än vad han är.

Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?
Vi försöker få allt "tråkigt" undanstökat på dagen och sedan när lillen har lagt sig för kvällen vid 19-20 så är det bara mys för hela slanten. ;)

Hur viktigt är det för er att få egentid?
Iom att jag har häst så blir det ju ganska mkt egentid för min del. Jag behöver en paus då och då från allt hemma för att vara en så bra mamma som möjligt.
 
Sv: Egen tid och småbarn

Hur resonerar ni kring det?

Ger ni varandra egen tid?
Jag får /tar mig egentid men min man får inte lika mkt egentid. Å andra sidan har han ett jobb han trivs med och har kompisar på jobbet så han får en del av den biten på jobbet.. Jag har tagit det mesta av föräldraledigheten och det sliter på mig..

Hur gör ni med det som måste göras hemma?
Delar ni på det eller tar den som är hemma alltihop?

Vi tar så mkt vi orkar var, delar så gott det går men har inga regler om vem som ska göra vad eller så. Periodvis blir det mkt stökigt osv..


Hur gör ni för att orka med hem, barn osv?
Vi "orkar" inte alltid med barnen (man känner sig slut), de är rätt så "krävande" barn (våran äldsta sov sin första hela natt när hon var över 3 år, tex). Hemmet blir stökigt och massa prylar överallt i perioder men sen får vi mer ork och röjer..


Hur viktigt är det för er att få egentid? För mig är det mkt viktigt. I början kunde det vara att få gå och handla middagen i lugn och ro.. Eller att gå och klippa sig eller fika med en kompis. Nu är det lite längre stunder i stallet eller ensam hemma om resten av familjen åker till svärföräldrarna tex.

Min man får egentid ibland men inte lika mkt som jag egentligen vill ge honom.. Men jag jobbar tidiga morgnar och hämtar barnen de flesta dagar och har dem på em (jobbar tex 6-15, hämtar barnen 15.15, min man har då haft lämningen på morgonen och jobbar 8-17), så jag är rätt mör när kvällen kommer.. Vissa dagar åker jag till stallet på kvällen, annars är jag hemma med familjen.
Nu börjar barnen bli större och de sover vettigare på kvällarna så nu kommer min man kunna åka iväg på kvällarna "lättare".
Förut har det varit typ heltidsjobb med barnen på kvällarna; minstingen somnade kl 19, stora somnade kl 21. Minstingen vaknade 20.30 och var vaken tills vi stupade i säng kl 23 typ..
Nu somnar båda oftast innan kl 20, och sover bättre på nätterna även om de inte sover hela nätter, speciellt inte minstingen som blir 2 vid midsommar..

Oj vad långt det blev :O Och det är klart att vi har härliga stunder ihop också :love:
 
Sv: Egen tid och småbarn

Hur resonerar ni kring det? Det är jätteviktigt att vi båda får det!

Ger ni varandra egen tid? Flera gånger i veckan! För min del handlar det oftast om att jag åker till skolan, men eftersom att jag är i skolan ca 10 timmar om dagen så vill jag inget annat än att få umgås med min älskade dotter och sambo när jag kommer hem.

Hur gör ni med det som måste göras hemma? Sambon har middagen klar när jag kommer hem från skolan vid 17.30 så att vi kan äta tillsammans hela familjen. Sen städar vi ca 20-30 minuter varje dag efter att vi nattat Ailie så vi delar väldigt lika.

Delar ni på det eller tar den som är hemma alltihop? Vi delar. Sambon tar ju hand om det konstanta småplocket som tenderar att bli runt en 1-åring ( :angel: ) och fixar middag varje vardag. Men när jag kommit hem och Ailie har somnat så hjälps vi åt att städa och fixa här hemma så att vi åtminstone får somna med ett rent och snyggt hem. ;)

Hur gör ni för att orka med hem, barn osv? Vi ger varandra sovmorgon varje vecka. Vi ser till att vi får 2 sovmornar var varje vecka. Både jag och min sambo behöver sömn för att funka så det är viktigt för oss att vi får sova. ;)
Vi har turen att ha mina föräldrar nära så många av mina lediga dagar bjuder mina föräldrar på middag och hjälper till med barnpassning så att vi får sitta ner och äta i lugn och ro och inte behöver tänka på att handla och laga mat. Guld värt!
Sen måste man se till varandras behov. Jag vet hur jobbigt det kan vara att vara hemma med barn hela dagarna (har ju själv varit hemma 1 år) så på vardagarna efter att jag kommit hem ser jag till att Ailie får kvällsmat, kvällsbad och roar henne sista timmarna innan hon ska sova så att sambon kan åka hem till kompisar eller bara får tid att sätta sig ner och läsa tidningen/sitta vid datorn. Jag får mycket av mitt sociala liv på skolan så när jag kommer hem vill jag inget annat än att leka med Ailie. ;)
På helgerna låter vi varandra komma ifrån om man vill (fast oftast vill man ju ändå bara mysa med familjen). Det kan tex handla om personalfester, myskvällar hos vänner osv. Vi vet båda hur mycket det är värt att få komma hemifrån nån gång ibland och umgås med sina vänner utan barn så ingen av oss skulle drömma om att inte unna den andra den lyxen.

Hur viktigt är det för er att få egentid? Otroligt viktigt! Och jag tror att det är just den egna tiden som gör att vi klarat av första året med barn och ändå är mer kära än någonsin. Klart att det är tungt ibland, tar på krafterna osv, men iom att vi båda får möjligheten till egentid har vi båda så mycket energi att ge våran dotter kärlek och omtanke. :)
Och vi är båda väldigt öppna med om det känns jobbigt en dag. Både jag och min sambo kan säga "just idag är jag väldigt trött och behöver sova/en promenad/ta en fika på stan med en kompis" och då ställer man upp och tar hand om Ailie ensam för då vet man att partner snart kommer hem igen mycket gladare och med mer energi till henne - det vinner alla på.

En del kan tycka att man låter hemsk om man säger "just idag är det skitjobbigt att ha barn och jag orkar inte med" men jag kan tycka att det är viktigt att man faktiskt vågar säga det, framför allt till sin partner. Det handlar ju inte alls om att man inte älskar sitt barn, man känner sig bara ur form och behöver tid till vila.

Just nu har tex sambon och Ailie åkt iväg och hälsat på kompisar så jag har 3 dagar för mig själv. Jag saknar dom massor såklart, men det är skönt också. Vi är båda iväg på egna resor med Ailie med jämna mellanrum. Åker och hälsar på släkt och vänner och har skitkul tillsammans, samtidigt som partnern får tid att vara hemma och vila upp sig och ta tag i saker i hemmet som kanske inte hinns med annars. ;) Eller det omvända, att man får åka iväg på semester och lämna partner och barn hemma.
Och i torsdags lyxade vi till det rejält och beställde en långweekend till Amsterdam i juni bara jag och sambon, så ska min mamma och pappa vara barnvakt så att vi får 5 dagar bara han och jag. Underbart!

Det blev långt, men jag gillar att diskutera föräldraskap och hur man fixar vardagspusslet hos andra. :)
 
Sv: Egen tid och småbarn

Kanske ska tillägga att jag tycker att det är minst lika viktigt med familjetid och att hitta på saker hela familjen. :) Det behöver ju inte vara stora grejer. Men vi brukar gå ut på promenad hela familjen, åka iväg på middagar, eller bara krypa runt på vardagsrumsgolvet tillsammans. :D Lediga dagar brukar vi även krypa ner i sängen med Ailie och sova lunch tillsammans hela familjen. Skitmysigt. :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 265
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 716
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 478
Senast: Shixle
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 608
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp