Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2006

Sv: Elitloppet 2006

solros skrev:
*knapplån*

Ni som tycker att Jag de Bellouet skulle varit diskad bör läsa på reglementet. Visst är det en bedömningsfråga, men för att en diskning kan vara akutell måste han ändra ordningsföljden i mål genom störningen.

På vilket sätt hade resultatet ändrats om han hade väntat 200 meter med att gå ut? Tror någon att Victor gått till final om bara inte Gallier vinglat? Jag tycker också det var klantigt gjort, men diskning? Nej.

Bra svar. Håller helt med! :bow: :bow:
 
Sv: Elitloppet 2006

Sorbe skrev:
Han borde blivit diskad, avstängd i resten av sitt liv och 50 miljoner i böter. :devil:

*en Sorbe som hejade på Adielsson*

men att du orkar haha. bästa ekipaget vann! som rean sagts han ahde ju fått lucka förr eller senare. allas favvo som han trängde sig ut framför är ju inte riktigt i denna klassen längre..;)
 
Sv: Elitloppet 2006

*KL* Kul att se att världens bästa häst kan gå kort-distans oxå... Riktigt häftigt!
 
Sv: Elitloppet 2006

*knapprån*

Någon kusk hade visst lite för roligt under elitloppshelgen...LÄNK.....:crazy:
 
Sv: Elitloppet 2006

Min karl fick blåsa 2 ggr.

Det var ju Millie som agerade hare o bäddade för Jaggens WR.
 
Sv: Elitloppet 2006

Red Mile) Synd att [B skrev:
Snazzy Millie[/B] felade i försöket, hon hade varit segerfarlig felfri. Men gud vilket fult huvud! :eek: .
Dom får vara hur fula som helst,bara dom tjänar pengar...:rofl:
Kan säga att hon e jäkligt trevlig å snäll,en riktig lady! Utseende mässigt tycker jag hon påminner om en viss Ina Scot,kan ha fel,ska rota i högen me idol foton...
Kusken,Mr Zeron, va minst sagt chockad när han insåg att hästarna tävlar odopade(för hoppningsvis) i Sverige!!!!
 
Sv: Elitloppet 2006

pellefax skrev:
Så med andra ord hade det varit bättre om Tomas Uhrberg försökt att komma 2:a både för hans och alla andras del.

Att inte köra för bästa möjliga placering är ett mycket, mycket allvarligare brott mot reglementet än det som Gallier gjorde...
 
Sv: Elitloppet 2006

Solvallas måldomare "Kacke" Nilsson sade i dagens lunchsändning att Jaggen med stor sannolikhet blivit diskad om han hunnit förbi Hot Shot Knick och vunnit sitt försök. Som det nu vart så tjänade han ingen placering på "tilltaget".
 
Sv: Elitloppet 2006

Brazza skrev:
Dom får vara hur fula som helst,bara dom tjänar pengar...:rofl:
Kan säga att hon e jäkligt trevlig å snäll,en riktig lady! Utseende mässigt tycker jag hon påminner om en viss Ina Scot,kan ha fel,ska rota i högen me idol foton...
Kusken,Mr Zeron, va minst sagt chockad när han insåg att hästarna tävlar odopade(för hoppningsvis) i Sverige!!!!


Nejnejnej, det är viktigare att de ser bra ut! *nickar* ;)
De enda likheter jag kan se på Ina och Snazzy är väl ett något högrest, älgliknande utseende. Skulle knappast våga släppa någon av dem i en skogshage i oktober....:o
Snazzys bulhuvud var inte vackert....
 
Sv: Elitloppet 2006

Red Mile skrev:
Solvallas måldomare "Kacke" Nilsson sade i dagens lunchsändning att Jaggen med stor sannolikhet blivit diskad om han hunnit förbi Hot Shot Knick och vunnit sitt försök. Som det nu vart så tjänade han ingen placering på "tilltaget".

Ja, precis, hade trängningen påverkat ordningsföljden i mål hade det varit en helt annan sak.

Tur för publiken att Thomas kan köra finish... ;)
 
Sv: Elitloppet 2006

solros skrev:
Ja, precis, hade trängningen påverkat ordningsföljden i mål hade det varit en helt annan sak.

Tur för publiken att Thomas kan köra finish... ;)

Visste du hur fyndig du var nu Solis? finish och Finish....;)
 
Sv: Elitloppet 2006

Jepp,båda påminner om älgar,med stooora öron...
 
Sv: Elitloppet 2006

*kl*

Fransmännen förnekar sig inte.....:smirk:
I dagens Travronden gör auktionsfirman Deuville i en annons stor sak av att de minsann sålde Jag de Bellout på sin auktion en gång i tiden.
Hästen som tagit den unika trippeln år 2006: Prix du Cornulier, Elitloppet och Prix 'Amerique! :eek:

I en annan annons grattar Gigant Neo Jaggen till segern i Elitloppet med orden "nu vann du lätt när inte jag var med!" :rofl:
 
Sv: Elitloppet 2006

Såg den o höll på att skratta ihjäl mig:rofl: Såg oxå att de sammanfatta alla deltagare i årets Amatör-SM, kul för en som kommer vara delaktig:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Här är första hästen att bli inbjuden till Elitloppet 2024. Prix d'Amérique-vinnaren, franska jättestjärnan: Idao de Tillard. – Dom vill...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Etonnant startar inte i Elitloppet. Vinnaren från 2022 är inte redo för en tredje start på Solvalla. – Om han skulle komma tillbaka och...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 592
  • Artikel
Hästnyheter Han tränade bort 25 kilo fett för att vinna Elitloppet. Nästa år gör Per Nordström, 56, ett nytt försök med sin stjärna Önas Prince. I...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp