Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2006

Sv: Elitloppet 2006

Instämmer helt med dig... Men sicken jädra häst, bara att konstatatera att den är bäst i världen...

Tycker dock att loppet blev kul kört, Snazzys startsnabbhet gick inte av för hackor...

Är Jaggen dopad igen (obs, nu är jag ironisk) så vinner ju Lets go till 999 gånger pengarna...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Elitloppet 2006

Hoppas Solvalla inte delar ut hedersprisen innan resultatet av dopingtestet :angel: .
50 000 för en finalbiljett i elitloppet,det är ju löjligt.Klart han skulle diskas!
/Lines-som ÄR bitter :devil:
 
Sv: Elitloppet 2006

*knapplån*

Var inte osportsliga nu... :crazy:

Jag gratulerar Frankrike, Gallier och Jag de Bellouet till uppvisningen med VÄRLDENS BÄSTA HÄST! :bow: Tycker faktiskt inte att Gallier Jr är så himla osympatisk, han har det faktiskt inte så lätt... Men det var "lalligt" gjort i försöket...

Roligt för Gooparna och Veijo att Conny gick så bra, verkligen. :)
 
Sv: Elitloppet 2006

Han borde blivit diskad, avstängd i resten av sitt liv och 50 miljoner i böter. :devil:

*en Sorbe som hejade på Adielsson*
 
Sv: Elitloppet 2006

*kl*
Blev kär i Snazzy - får väl ta mitt pick å pack och flytta:d
Hon gjorde bra löp i mitt tycke:bow:

Grattis Frankrike...
 
Sv: Elitloppet 2006

Jag skrev att det var ironiskt, självklart är hästen världens bästa häst, men nog tycker jag att det att han gjorde i försöket var väldigt osportsligt, som sagt, en svensk kusk hade ALDRIG kommit undan med det i Frankrike... Sedan hade ju hästen tagit sig till final och förmodligen vunnit i alla fall och jag förstår att solvalla hellre friar än fäller när de väl fått hit honom... Men att säga att kusken är sympatisk tycker jag är lite väl att ta i, tycker han gjort bort sig en del vid flera tillfällen... Men nu pratade han ju i alla fall med pressen, och det är ju ett fall framåt.

Men personligen står jag för att jag hellre sett en annan kusk och tränare, gärna Conny, som segrare... Ingen skugga åt hästen dock, han är verkligen bra...
 
Sv: Elitloppet 2006

kl
Ja vad ska man säga....
Snazzy Millie var inte dåligt snabb :angel:
Jaggen är ju bara världens bästa - trots kusk
Men Lets Go gjorde inte ett dåligt jobb han heller :bow: och snygg är han oxå :love:
 
Sv: Elitloppet 2006

Lånar..

Jag de Belluet..:love: :love:

Så "le cannibale" tog och lade i sin överväxel..igen, tackade för sig och lämnade alla långt bakom sig..Lets Go gjore upploppet lite mer färggrant..

FAntastisk häst JAg de Belluet men med en helt urkass kusk..

Tänk er ett upplopp med JAggen, Mony MAker, Mack Lobell och VArenne i bredd..

Men den som man lär komma ihåg bäst är nog det canadensiska stoet Snassy Millie..:bow: Den vill jag ha!!!!!!!!!!!!!

AM
 
Sv: Elitloppet 2006

Actrhiraz skrev:
en svensk kusk hade ALDRIG kommit undan med det i Frankrike...
Jag har sett svenska kuskar ge mycket fulare bredsidor i Frankrike än det där. Men det är ju helt ointressant i detta fallet, reglementena skiljer mellan länderna.
Actrhiraz skrev:
Men att säga att kusken är sympatisk tycker jag är lite väl att ta i,
Skrev inte att han är sympatisk, utan: "Tycker faktiskt inte att Gallier Jr är så himla osympatisk" Lite skillnad. :smirk:
Actrhiraz skrev:
Men personligen står jag för att jag hellre sett en annan kusk och tränare, gärna Conny, som segrare... Ingen skugga åt hästen dock, han är verkligen bra...
Jobbigt att gärna se andra vinna en Björn Goop, han vinner ju hela tiden. :D

Det finns vissa jag unnar att vinna mindre än andra, men brukar inte skriva ut det här. Det bidrar bara till dålig stämmning.
 
Sv: Elitloppet 2006

Sant, å andra sidan har alla rätt till sina åsikter, du har rätt att tycka att han var rätt vinnare, jag har rätt att tycka att bredsidan var förbannat osportslig, däremot ska bästa hästen vinna i alla lopp, och det är inget tvivel om att det var idag;)
 
Sv: Elitloppet 2006

Så maffigt att se de dundra förbi, och som jag höll tummarna för att Snazzy Millie skulle orka. Men med tanke på att hon drog upp de i världsrekordstid så kanske det inte är att undra på att hon tappade och kom sist till slut!
 
Sv: Elitloppet 2006

Rätt häst vann absolut! Jag de Bellouet! :bow:
Och jag tycker nog att det var rätt att fria, trängningen berodde mer på klantighet än på avsiktlighet.....
Conny Nobell visade att han blir kung i travloppen de närmaste åren.
Synd att Snazzy Millie felade i försöket, hon hade varit segerfarlig felfri. Men gud vilket fult huvud! :eek:
Lets Go gjorde ju en osannolik prestation, särskilt då många inte tyckte att han inte hade i loppet att göra.

Känns alltid lite tomt och vemodigt efter de största tävlingsdagarna.
Lite som när man var liten och julaftonen var över....
 
Sv: Elitloppet 2006

*knapplån*

Ni som tycker att Jag de Bellouet skulle varit diskad bör läsa på reglementet. Visst är det en bedömningsfråga, men för att en diskning kan vara akutell måste han ändra ordningsföljden i mål genom störningen.

På vilket sätt hade resultatet ändrats om han hade väntat 200 meter med att gå ut? Tror någon att Victor gått till final om bara inte Gallier vinglat? Jag tycker också det var klantigt gjort, men diskning? Nej.

Red Mile, upp med hakan, vi har fina lopp här i höst. Om vi har tur kanske Jaggen kommer till ÅSP... ;) Och det är bara ett år kvar, sedan får vi se Conny Nobell mot Frullino Jet i Elitloppet 2007. :banana:
 
Sv: Elitloppet 2006

=solros
Red Mile, upp med hakan,

Vilken av dom? :crazy: ;)

Någon mer än jag som förvånades över att Gallier satt kvar fast han hade chansen att gå ut ett spår redan i första svängen av försöket?
 
Sv: Elitloppet 2006

tyckte att den som jaggen körde som en idiot i försöket på blivit diskad där sen var han ju solklart bäst när han på världsrekordet fast man undrar hur det skulle gått om jaggen hade fått spår 8 och lets go fått spår 4 så fort den kom i slutet och tog faktiskt in en hel del på jaggen. Tyckte kusken på Snazzy Mille körde inte så bra heller han körde bort sin egen häst som slutade sist tillslut dessutom tror Hot Shot knick kanske kunde kommit åtminstone 3:a om den fått bestämma i ledningen istället för 5:a som den kom nu.
 
Sv: Elitloppet 2006

solros skrev:
*knapplån*

Ni som tycker att Jag de Bellouet skulle varit diskad bör läsa på reglementet. Visst är det en bedömningsfråga, men för att en diskning kan vara akutell måste han ändra ordningsföljden i mål genom störningen.

På vilket sätt hade resultatet ändrats om han hade väntat 200 meter med att gå ut? Tror någon att Victor gått till final om bara inte Gallier vinglat? Jag tycker också det var klantigt gjort, men diskning? Nej.

Red Mile, upp med hakan, vi har fina lopp här i höst. Om vi har tur kanske Jaggen kommer till ÅSP... ;) Och det är bara ett år kvar, sedan får vi se Conny Nobell mot Frullino Jet i Elitloppet 2007. :banana:

Så med andra ord hade det varit bättre om Tomas Uhrberg försökt att komma 2:a både för hans och alla andras del.
 
Sv: Elitloppet 2006

Lets go gick på 1 09,5 inte mycket sämre det än 1 09,4
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Här är första hästen att bli inbjuden till Elitloppet 2024. Prix d'Amérique-vinnaren, franska jättestjärnan: Idao de Tillard. – Dom vill...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Etonnant startar inte i Elitloppet. Vinnaren från 2022 är inte redo för en tredje start på Solvalla. – Om han skulle komma tillbaka och...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 584
  • Artikel
Hästnyheter Han tränade bort 25 kilo fett för att vinna Elitloppet. Nästa år gör Per Nordström, 56, ett nytt försök med sin stjärna Önas Prince. I...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp