Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2006

Sv: Elitloppet 2006

Red Mile skrev:
Apropå osympatiska...läste att Gallier, kretsen kring Jaggen, vägrar att lämna ifrån sig hederspriserna från årets Pd'A. :eek: Mycket sandlåda, dags att bojkotta franska viner igen...;)

Och efter att ha sett reportaget om Alexander Heisholt i dagens lunchsändning så kommer iaf mitt hjärta att klappa lite extra för Cecena Ås. Alexander förlorade nyligen sin fyraårige son i en olycka i stallet när stallinredningen föll ner över pojken (om jag hörde rätt). :cry:

EDIT: Korrigerat stavfel

Jo det stämmer... Så FRUKTANSVÄRT att mista sin lille kidd på ett sånt sätt... Men sån stark familj och kämpa vidare :bow: Håller en extra tummer för dom...
 
Sv: Elitloppet 2006

Så bara,måste erkänna att det förvånade mig att han inte blev förkyld.Och nu när de hade ett helt flygplan så hade de ju säkert plats att ta med Melanders hederspriser från PdA oxå :angel: .
 
Sv: Elitloppet 2006

De visade på nyhetsmorgon i morse när jaggen värmde upp på Solvalla.
 
Sv: Elitloppet 2006

19 timmar kvar till TV-sändnig:bump: :bump: (en som sitter hemma)
 
Sv: Elitloppet 2006

Om du syftar på Lennart så är han bra på alla sätt o vis:) (misstolka inte:o
 
Sv: Elitloppet 2006

*knappa di låna*
Hejhej...elitloppshälsningar från Fjollträsk till mina bukefriends! :love:
En kall men härlig dag går mot sitt slut. Dagens höjdpunkter är givetvis Mad Max och kampen i Sweden Cup som Digger Crown tog hem! Dagens missräkning är väl hur Johan Untersteiner glömde hjärnan i stallet eller nåt...:(

Dessutom har jagt träffat en hel del gamla, goda vänner med "stilettklacken" från Göteborg som pricken över i:et....:love:

"Ladies and Gentlemen - They're at the gate!"
 
Sv: Elitloppet 2006

*sjunger*`
"Alla rensar fisk, alla rensar fisk, alla rensar fisk i Göteborg (klapp, klapp)
Alla heter Glenn, alla heter Glenn, alla heter Glenn i Göteborg (klapp, klapp)" :banana:

Btw.. solros.....klacken hälsar............;)
 
Sv: Elitloppet 2006

Red Mile skrev:
*sjunger*`
"Alla rensar fisk, alla rensar fisk, alla rensar fisk i Göteborg (klapp, klapp)
Alla heter Glenn, alla heter Glenn, alla heter Glenn i Göteborg (klapp, klapp)" :banana:

Btw.. solros.....klacken hälsar............;)

Tackar, antar att det är försent att be dig hälsa tillbaka? ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Elitloppet 2006

*kl*

Jaha, och vad säger vi om elitloppets försök då, oss stackare som inte är där uppe?

Första missade jag tyvärr:eek: men andra funderar jag vad som egentligen hände... Visserligen var Victory Tilly jäkligt trött då, men att bara putta ut honom (Jaggen) tycker jag var riktigt fult, och, ja, nu förstår jag varför han kallas le cannibale:smirk: :D

Dock finns det två sätt att se på det...

A, hade det hänt en svensk häst i Prix d´amerique hade den varit diskad pang direkt...
B, Skulle måldomarna välja att diska när de väl fått hit Jaggen skulle vi väl aldrig få tillbaka storheter som den hästen...

Regler borde väl i alla fall vara till för att följas, men jag förstår att de friade, även om jag är rätt kluven... Ser nu med spänning fram emot finalen via atg live:cool:
 
Sv: Elitloppet 2006

Såg precis i alla fall att han fick 14 dagars avstängning och 50000 spänn i böter, bra att han fick nåt för incidenten.:bow: I övrigt tror jag numer på fransk seger också, såg ni accelerationen när han väl kom ut?
 
Sv: Elitloppet 2006

Synd att man inte kunde vara på Solvalla och spotta på travvärldens mest osympatiska fransman som tyvärr har världens bästa häst.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Här är första hästen att bli inbjuden till Elitloppet 2024. Prix d'Amérique-vinnaren, franska jättestjärnan: Idao de Tillard. – Dom vill...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Etonnant startar inte i Elitloppet. Vinnaren från 2022 är inte redo för en tredje start på Solvalla. – Om han skulle komma tillbaka och...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 629
  • Artikel
Hästnyheter Han tränade bort 25 kilo fett för att vinna Elitloppet. Nästa år gör Per Nordström, 56, ett nytt försök med sin stjärna Önas Prince. I...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp