Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2006

Sv: Elitloppet 2006

Netted skrev:
SHJ sa ju på tv att han kanske skulle köra Victor om båda kom till final :smirk:


Om han själv uttryckligt har sagt det, så må så hända... Men någon Reijo kommer inte att sitta upp!
 
Sv: Elitloppet 2006

MarieJ skrev:
Dessutom är väl chansen lika god för Citation och Victor som för ngn annan att gå till final.

Har alla som är med lika stor chans att gå till final?

Jag tror chansen att gå till final är större om man har bästa hästen... ;)
 
Sv: Elitloppet 2006

pellefax skrev:
Tror att han klarar banan bra men får svårare när det är kort distans.

Tror Bourbon har större chans som redan visat att han kan vinna här i norden när han vann Oslo Grand prix.

Mara Bourbon är ingen sprinter, tror hon behöver lite överpace för att vinna. OGP är ju medeldistans.

Jaggen klarar kort distans bra, får han problem med något är det nog de snäva kurvorna eller den hårda banan.
 
Sv: Elitloppet 2006

Montéryttare skrev:
Han gör bort sig... :smirk: är ju därför han inte kommit tidigare... (fattar inte varför dom kommer nu... kanske har ett ESS i rockärmen? ny doping skandal? hehe)

Hästen har fått ett positivt prov, den gången var det bevisligen smittat vitaminpreparat. Det är en skandal på samma sätt som Krafft-skandalen för några år sedan här i Sverige. Har du inte förstått att hästens tränare INTE var skyldig? Travronden snokade ju tag i en burk från den nämnda batchen och den innehöll ju nämda dopingsubstans...

Jag tror tyvärr han blir instängd i försöket men hoppas att han går till final och att ni får se varför han kallas "le cannibale" i finalen!
 
Sv: Elitloppet 2006

Även jag tror att Jaggen blir instängd från sitt 1:a spår..

Kanske hamnar han inte ens i vinnarhålet utan 3;dje invändigt..:confused:

Skulle va ruskigt tråkigt om finalfältet blev lika tillplattat som det året då From Above vann.

Så här såg det "tråkiga" finalfältet ut då;

1:a FROM ABOVE
2:a VICTORY TILLY
3:a SCARLET KNIGHT (US)
4:a ABANO AS* (DE)
5:a REVENUE

0 GIDDE PALEMA
Svanstedt Åke - - (55) 11,2ag

d 6 FRÄKKE FREDERIK* (DK)
Kjaersgaard Preben - - (576) 7ag

d 7 FREIHERR AS

Å andra sidan var det ju ett ruskigt snabbt lopp där From Above vann på 10,1!

Jag önskar så att en utländsk häst..Norge borträknat..kommer stå som segrare på söndag.
Gärna Jaggen eller varför inte Canadensiskan?

Det skulle ge eko åt resterande travvärlden som numera inte kan/vågar/vill komma till Elitloppet..
Så för själva loppets skull håller jag tummarna för våra utländska gäster!
 
Sv: Elitloppet 2006

solros skrev:
Har du inte förstått att hästens tränare INTE var skyldig? Travronden snokade ju tag i en burk från den nämnda batchen och den innehöll ju nämda dopingsubstans...

Det är väl skönt att hitta nåt o skylla på men visst, självklart kan allt ha vart helt omedvetet och tränare/ägare/skötare är helt omdevetna... MEN med tanke på vilken cirkus det är omkring honom och alla vakter så tror JAG att det var med vetet... går det så går det...


Hoppas verkligen vi får se en fråsch jaggen som "mal ner" hela fältet :D Men jag vill se Victory tilly i spets i finaelen o en Jaggen på utsidan på upploppet :bow:
 
Sv: Elitloppet 2006

Montéryttare skrev:
Det är väl skönt att hitta nåt o skylla på men visst, självklart kan allt ha vart helt omedvetet och tränare/ägare/skötare är helt omdevetna... MEN med tanke på vilken cirkus det är omkring honom och alla vakter så tror JAG att det var med vetet... går det så går det...

De svenska tränarna som drabbades vid Krafft-skandalen tyckte också det var skönt att hitta någon att skylla på, precis som alla andra som fått ett positivt prov...

Har du varit på stortrav i Frankrike någon gång? Vet du hur det är med TV-kamrorna, fotografterna och massvis med folk runt stjärnorna? Varje steg de tar är bevakat. Om jag hade en häst som var så påpassad av media som Jag du Bellouet hade jag också velat ha vakter.
 
Sv: Elitloppet 2006

solros skrev:
Mara Bourbon är ingen sprinter, tror hon behöver lite överpace för att vinna. OGP är ju medeldistans.

Jaggen klarar kort distans bra, får han problem med något är det nog de snäva kurvorna eller den hårda banan.

Tror ingen av dom vinner egentligen tror det blir svensk seger år igen antingen av Hot Shot knick eller Conny Nobell.

Tror inte ens Bourbon har startat någon gång på kortdistans så det är omöjligt att veta om den är bra eller inte. Fast det som talar för bourbon är att den kommer har fritt fram i försöket och jaggen kanske kommer att sitta 3:e invändigt och inte komma loss. Dessutom så vet man att bourbon kommer att klara de hårda banorna eftersom han vann i Oslo.
 
Sv: Elitloppet 2006

Montéryttare skrev:
Öhhh... jag kan lova dig att Reijo inte kommer att köra... :rofl: ;)

Kusk på SHJ-s hästar kommer att bli Erik i första hans sen om båda går till final finns andra AKTIVA kuskar att andvända! ;)

Vet bara att reijo körde för ca 15 års sedan i finalen när samma problem uppstod när de flesta tyckte att Åke Svanstedt skulle köra eftersom han inte lyckades att få med Zoogin till final.

Såg dock nu att Stig H har med 2 hästar i första försöket i lilla elitloppet och där kör Tobjörn Jansson den ene hästen och Erik Adielsson den andre de kanske löser problemet på det sättet med.
 
Sv: Elitloppet 2006

Mara Bourbon är en hon. ;)

Jean-Pierre Dubois brukar veta vad han pratar om och han säger att hon inte är en sprinter. Nu brukar inte det spela så himla stor roll, en topphäst i full form klarar alla distanser...

Jag tror på fransk seger!
 
Sv: Elitloppet 2006

:angel: Får hoppas du har fel!!
Ps
Läste ngnstans (Tavnet el Atg) att han som kör Jaggen delade ut minst 20 enhandare på upploppet nyss!! Sånna "reklampelare" vill jag iaf inte ens ha hit på Valla!
Tycker travet "ligger risigt till ändå"
Så jag tycker han gott kan stanna hemma, så kanske vi slipper se några fler rubriker om djurplågeri!
Ds
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Elitloppet 2006

solros skrev:
De svenska tränarna som drabbades vid Krafft-skandalen tyckte också det var skönt att hitta någon att skylla på, precis som alla andra som fått ett positivt prov...

Har du varit på stortrav i Frankrike någon gång? Vet du hur det är med TV-kamrorna, fotografterna och massvis med folk runt stjärnorna? Varje steg de tar är bevakat. Om jag hade en häst som var så påpassad av media som Jag du Bellouet hade jag också velat ha vakter.

NOPE jag har icke vart i frankrike.... Men jag vet nog hur närgångna repportrarna kan bli...
 
Sv: Elitloppet 2006

pellefax skrev:
Vet bara att reijo körde för ca 15 års sedan i finalen när samma problem uppstod när de flesta tyckte att Åke Svanstedt skulle köra eftersom han inte lyckades att få med Zoogin till final.

Såg dock nu att Stig H har med 2 hästar i första försöket i lilla elitloppet och där kör Tobjörn Jansson den ene hästen och Erik Adielsson den andre de kanske löser problemet på det sättet med.


15 år sen... mmmm jo... Nu lever vi på 2000-talet och det är lite skillnad på ålder o kunkurrens. Finns så många andra möjligheter ;)
 
Sv: Elitloppet 2006

nejdå, jag har ju inte sagt nåt om reijo.
de (folket, tv, tidningar) verkar inte tro så mkt på Victor, men det gör jag.
 
Sv: Elitloppet 2006

Netted skrev:
nejdå, jag har ju inte sagt nåt om reijo.
de (folket, tv, tidningar) verkar inte tro så mkt på Victor, men det gör jag.

Läste att Challe berglund som är släkt Stig H trodde mest på Citation fast han haade Victory Tilly som en Outsider till vinsten av elitloppet.
 
Sv: Elitloppet 2006

jari skrev:
:angel: Får hoppas du har fel!!
Ps
Läste ngnstans (Tavnet el Atg) att han som kör Jaggen delade ut minst 20 enhandare på upploppet nyss!! Sånna "reklampelare" vill jag iaf inte ens ha hit på Valla!
Tycker travet "ligger risigt till ändå"
Så jag tycker han gott kan stanna hemma, så kanske vi slipper se några fler rubriker om djurplågeri!
Ds

Bara för att familjen Gallier är helt osympratiska så kan väl en fransk häst få vinna? Jaggen är en bra häst men det är inte han jag hejjar på... utan Kool du Caux.

Ni som ska till Valla, kolla in Jos körboots... :D
 
Sv: Elitloppet 2006

solros skrev:
Bara för att familjen Gallier är helt osympratiska så kan väl en fransk häst få vinna? Jaggen är en bra häst men det är inte han jag hejjar på... utan Kool du Caux.

Ni som ska till Valla, kolla in Jos körboots... :D


Apropå osympatiska...läste att Gallier, kretsen kring Jaggen, vägrar att lämna ifrån sig hederspriserna från årets Pd'A. :eek: Mycket sandlåda, dags att bojkotta franska viner igen...;)

Och efter att ha sett reportaget om Alexander Heisholt i dagens lunchsändning så kommer iaf mitt hjärta att klappa lite extra för Cecena Ås. Alexander förlorade nyligen sin fyraårige son i en olycka i stallet när stallinredningen föll ner över pojken (om jag hörde rätt). :cry:

EDIT: Korrigerat stavfel
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Elitloppet och publikfest. Då vann hästen Horsy Dream, med kusken Eric Raffin, överlägset. Tiden 1:08.0 innebär att det blev ett nytt...
Svar
0
· Visningar
122
  • Artikel
Hästnyheter Bara två gånger under dessa 72 år har en häst som är tränad på Kalmartravet varit med i Elitloppet.
Svar
0
· Visningar
51
  • Artikel
Hästnyheter Han vet hur man vinner Elitloppet. Stjärntränaren Daniel Redén, 44, är redo för ett nytt travkapitel. Superduon Francesco Zet och Don...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra året fick han lämna återbud på grund av skada. 2024 kom franske Horsy Dream till Elitloppet och krossade motståndet på nytt...
Svar
0
· Visningar
59

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp