Bukefalos 28 år!

"Emigrering"....

A

allessa

från klassisk engelsk ridstil till western.
Jag har fastnat för denna underbara "ridstil" och vill nu ha all hjälp jag kan få.
Tips om hur jag ska sitta/rida/vara/utrustning....
Och tips om hur jag ska gå tillväga med hästen. Hon är riden litegrann inom western, men jag tänkte ta det fullt ut nu.
Så ÖS på med tipsen.
Allt tas emot med stor tacksamhet.
:bump:
 
Sv: "Emigrering"....

Leta upp och börja träna för en bra tränare, som både du och din häst trivs med.

ÅK TILL HIGH CHAPARALL under ranch horse classic-tävlingarna, där får man äkta cowboykänsla. :love:
 
Sv: "Emigrering"....

Det bästa är som redan sagt, träna för tränare först så kan du få bra hemläxor att göra tills nästa träning osv. Åk även och kolla på alla tävlingar och träningar du kan för att bilda dig en uppfattning om vilken del av western världen som skulle kunna passa dig och din häst.
Gå in och titta på www.wras.se för mer info om klubbar och tävlingar i ditt område...
Lycka till!!! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 044
Senast: valy
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 523
Senast: Lycan
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 736
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp