En annan välling?

Humelibumlan

Trådstartare
Wille 3 år 4 månader är lite dålig på att äta men får välling innan han lägger sig.
Han får välling från 15 månader.

Har lite funderingar på om det är den bästa vällingen för han nu eller om man kan/bör övergå till någon annan välling som passar bättre för hans ålder, typ "vuxen" välling som godmorgon eller fullkorn osv?
 
Sv: En annan välling?

mina åt båda majsvälling, den ska tydligen vara snäll mot magen och även lite söt, inte så besk som som andra vällingsorterna.
 
Sv: En annan välling?

mina åt båda majsvälling, den ska tydligen vara snäll mot magen och även lite söt, inte så besk som som andra vällingsorterna.

Med risk för att vara korkad, men välling är inte min djungel.

Vuxen eller barn variant? :o
 
Sv: En annan välling?

Elin som är 2 år och 2 månader får fortfarande välling men hon får inte den för näringens skull eller för att bli mätt, utan hon måste i huvudsak äta mat för att få all näring och mättnad. Du har säkert redan testat det, men tanken slog mig att du kanske ska dra ner lite på vällingen för att öka hans vilja att äta lite mer mat?

Jag tror att om du köper mer mättande välling, att det kan leda till att han äter mindre mat och mer välling.
 
Sv: En annan välling?

mina åt båda majsvälling, den ska tydligen vara snäll mot magen och även lite söt, inte så besk som som andra vällingsorterna.

Visst är majsvälling snäll mot magen, men behöver verkligen en 3 åring välling som är avsedd för barn från 6 månader? Om hon ger honom söt majsvälling tror jag han föredrar det framför att äta, vilket kan riskera att han drar ner på maten och ökar vällingintaget. Speciellt med tanke på att han redan nu är liten i maten.

Jag köpte välling med päron i till Elin, och hon gjorde just det. Struntade i att äta riktig mat och ville ha välling hela tiden....:o
 
Sv: En annan välling?

Sonen får fortfarande mild havrevälling (från 6 mån?), eftersom hans mage inte klarar av fullkorn. Han blir jättelös i magen av för mycket fibrer.
 
Sv: En annan välling?

Försök sluta med vällingen. Vi kämpade ett bra tag men en magsjuka löste det åt oss hon fick för sig magsjukan var pga vällingen :angel:
På BVC sa tanten att vi skulle ge frukostvälling i tallrik och absolut sluta med flaska (för tändernas skull)... men magsjukan hann före vi fick in den rutinen, kanske kan vara något att prova, välling i tallrik och liten macka och fruktbit till?
 
Sv: En annan välling?

Elin som är 2 år och 2 månader får fortfarande välling men hon får inte den för näringens skull eller för att bli mätt, utan hon måste i huvudsak äta mat för att få all näring och mättnad. Du har säkert redan testat det, men tanken slog mig att du kanske ska dra ner lite på vällingen för att öka hans vilja att äta lite mer mat?

Jag tror att om du köper mer mättande välling, att det kan leda till att han äter mindre mat och mer välling.

Vi testade utan välling ett tag o det gjorde ingen större skillnad på maten.
Han är inget hungrigt barn om man säger så..

Dock ligger han i normal kurva så det är ingen fara med det.:)
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 031
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 701
Senast: Madalitso
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 976
Senast: Enya
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
1 893
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp