Bukefalos 28 år!

En enda maträtt

Jag röstar för en sezuan-rätt med chili-kyckling med ris från en restaurang som heter Ingers som ligger på David Bagares gata. Egentligen gillar jag inte kyckling så mkt men den här rätten är magisk.
 
Jag hade kunnat leva på ris eller klyftpotatis med tzatziki. Himla tur att det finns havrefraiche som funkar utmärkt att göra tzatziki på. 😍
Mvh hon som trodde att världen skulle gå under när hon blev mjölkproteinallergiker och inte längre kunde äta den enda röran/såsen jag ville ha till (nästan) allt
 
Pannkaka.
Alla dar i veckan. Bokstavligen. I somras var det himmelskt med 32 dagar i rad med pannkaka 1-2 ggr/dag på sommarviket. :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Med idrottsaktiviteter varje vardagkväll blir matlagningen lidande. Jag har därför börjat göra storkok och frysa in portionsvis så att...
2
Svar
27
· Visningar
2 131
Senast: Derivata
·
Mat När jag var barn åt jag en maträtt flera gånger hos en kompis som jag minns att jag tyckte var suveränt gott. Det var några slags...
Svar
14
· Visningar
1 376
Senast: Eli
·
Mat Ska ha en middag och lite speciella förutsättningar och behöver tips på maträtter med låg proteinhalt. Av hälsoskäl får en person inte...
Svar
16
· Visningar
1 387
Senast: Angel
·
Mat Jag har råkat missförstå annonsen hos en producent i reko-ringen och beställt 400 g mozzarella istället för 200 g. Normalt brukar jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 680
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp