Bukefalos 28 år!

En enda maträtt

Farfars älgstek med gräddsås, potatis, kokta minimorötter och rödvinbärsgele. Jag är typ uppvuxen på det men idag är jag vegetarian. :p Skulle ändå välja det som enda rätt för resten av livet, finns inget godare i hela världen.
 
Det är en supersimpel spansk maträtt jag älskar. Är i princip ägg, ris och tomatsås. Man steker äggen så gulorna är lösa och goda, och så steker man riset i vitlök och lite annat gott. Och så äter man det med tomatsås. Tror originalreceptet i Kuba är med stekt banan också.

Räknas inte alls som finmat eller men jag älskar det SÅ mycket :D.
Jag får det med stekt matbanan hos bolivianer och utan banan hos spanjorer. Omväxling förnöjer.
 
Sallad (bestående av ”blad”, goda tomater (helst romanticatomater skurna i fjärdedelar), paprika, gurka, mycket avokado, sparris, matvete och kanske något mer som jag har glömt) med grillad lax och nobissås:love: Eller någon god svamppasta, helst med höstkantareller och svart trumpetsvamp:d
 

Liknande trådar

Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
393
Kropp & Själ Med idrottsaktiviteter varje vardagkväll blir matlagningen lidande. Jag har därför börjat göra storkok och frysa in portionsvis så att...
2
Svar
27
· Visningar
2 131
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag behöver hitta nya t-shirts eller linnen till när jag spelar Padel och tränar. Jag vet dock inte vilket material jag ska välja, för...
Svar
1
· Visningar
169
Mat När jag var barn åt jag en maträtt flera gånger hos en kompis som jag minns att jag tyckte var suveränt gott. Det var några slags...
Svar
14
· Visningar
1 377
Senast: Eli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp