Bukefalos 28 år!

en fråga!

C

Curri

Mitt sto har "vätska" i juvret. Hon har haft föl för 3år sen och hon är inte betäckt!
Ska jag "mjölka" henne? Är rädd att hon blir spänd om jag inte gör det, men jag vill ju inte att hon ska producera mer eller nått...

Tacksam för svar!
 
Sv: en fråga!

spontant och utan någon annan erfarenhet än kor så skulle jag säga mjölka inte. men kolla upp så att det inte är nåt fel, inflammation eller nå sånt..
 
Sv: en fråga!

jag tror inte du ska mjölka henne, om man mjölkar har jag hört att kroppen tror att det är ett föl som dricker, och ny vätska bildas:confused:
 
Sv: en fråga!

Mitt sto har "vätska" i juvret. Hon har haft föl för 3år sen och hon är inte betäckt!
Ska jag "mjölka" henne? Är rädd att hon blir spänd om jag inte gör det, men jag vill ju inte att hon ska producera mer eller nått...

Tacksam för svar!

Min connemara har haft mjölk i över 16 år nu.. jag mjölkar lite då och då när jag ser att det är sprängfyllt. Veterinären har ingen förklaring på det... men sen är hon otroligt mammig av sig och adopterar föl även om hn ej haft någon på flera år. Hon har då lite tröst mjölk till dem :) Prata med din veterinär om hur just du ska göra.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 057
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 903
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 219
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 322
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp