En säkulär tanke

Har du aldrig besökt en kyrkogård heller? Varit på en begravning?
Avgiften bekostar inte enbart kremering/jordsättning utan håller kyrkogården i ordning de 25 års gravrättstid varje gravsatt per automatik har.
Jo då jag har varit där. och betalat för det också.
 
Har du aldrig besökt en kyrkogård heller? Varit på en begravning?
Avgiften bekostar inte enbart kremering/jordsättning utan håller kyrkogården i ordning de 25 års gravrättstid varje gravsatt per automatik har.

Jag tycker det är viktigt att skilja på att underhållet av kyrkogården ingår i avgiften. Underhållet av gravplatsen är gravrättsinnehavarens ansvar. Den tjänsten kan man köpa till.
 
Jag tycker det är viktigt att skilja på att underhållet av kyrkogården ingår i avgiften. Underhållet av gravplatsen är gravrättsinnehavarens ansvar. Den tjänsten kan man köpa till.

Ja, det stämmer ju, det är två olika saker. Men det är rätt mycket som sköts ändå på kyrkogården - mer än många tror.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 862
Senast: Unafraid
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Smoothi
·
Samhälle Vad i helvete? Hur kan detta inte få stora rubriker och hur kan vi som samhälle ens ha sådana domare? Vad kan vi, vanliga medborgare...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
22 589
Senast: Lillgrådis
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
323
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp