En sko på relationen

Enya

Trådstartare
Detta ÄR faktiskt en relationstråd, men ack så viktig!!!!!!!!

Min menskopp och jag. Hen samarbetar inte för fem öre alls! Jag vet inte vad jag ska göra längre, håller nästan på att ge upp och göra slut. Hur ska jag få relationen att funka mellan oss när samarbetet inte funkar?

När jag pregar in hen i rätt håla under rätt tid i månaden så tror jag hen hamnar rätt, men oftast skaver hen på mig så jag inte står ut! Är vi inte skapta för varandra?? Är jag för trång (no way, det har tappats ut ungar det hållet liksom) eller är hen för stor (yeah right, tror hen alltså)?? Har storleken verkligen någon betydelse egentligen?? Har jag en gång misslyckats med att få in hen rätt så går det inte att försöka igen, min håla portar hen och hen sätter sig då på tvären och tjurar istället!!!! Det kanske är min håla och hen som inte trivs med varandra???

Vi har faktiskt:

1. pratat med varandra
2 pratat med varandra
3. pratat med varandra

Hur ska jag lösa problemet? Varför funkar vi inte tillsammans??? Kanske för lite umgänge??? Bara 5 dagar på en månad kanske inte är något att ropa jippie för, för hen alltså, för mig är det 5 dagar för mycket. Kanske är det där skon skaver???

Seriöst: om man opererar bort livmodern slipper man menshelvetet då? Jag orkar inte med det, kan ju inte ens få fler barn och ska inte ha fler barn! Vad ska jag då med menshelvetet till!:cry::cry::cry:
 
Har samma problem....det funkar inte!! Man kan ju inte gå omkring och känna att man har en golfboll mellan benen. Vill så gärna att det ska funka!!
 
En taggig sur golfboll är nog hen!! :D

Jag vill också att det ska funka, men har jag en gång fått den fel är det inte lönt att försöka igen, det är liksom inte...kompatibelt för fem öre sedan. Antingen väntar jag några timmar och andas lugna tankar och försöker igen och funkar det inte då, ja då struntar jag i det den dagen. Eller till och med den perioden ibland.

Det ska inte göra ont i fittan bara för att man har mens! eller ja, det ska aldrig göra ont, ens när man inte har mens!
 
Provat en annan modell/storlek? Vet att det ska finnas mjukare också, ifall den är för "hård", kanske i kombination att den är för hög?

Har själv haft vissa problem med min kopp ett tag, vilket innebar att jag struntade helt i den i flera månader. Nu har vi hittat tillbaka till varandra och trivs bra ihop igen ;) Vi behövde tydligen bara en paus :D
 
Testa annan storlek/modell.

Jag klippte bort det mesta av piggen.

Annars kör jag mensfritt med p-spruta :D
 
Hormonspiral :love:
Har inte haft mens på snart två år.
Jag har blodproppar och hjärtsjukdomar i släkten och får inte hormongrejer utskrivna då :(

@Trott
jag har faktiskt inte testat nån annan storlek eller så. Har hört att de mjuka gärna viker sig lite och läcker och denna är bra på att buckla inåt, om du förstår hur jag menar. Då borde en mjuk inte vara bättre? Eftersom jag fött barn rekommenderades denna och jag tror att jag... hur ska man uttrycka det fint och inte pinsamt... nog har en slapp fitta. Får man skriva så? Jag vet i och för sig inte, men det har ju kommit tre barn därur och snabba förlossningar... (en elak kommentar från dotterns pappa var att det var pga att jag var slapp).

Men hur hittade ni tillbaka? Var det bara att prega in den och sen funkade det?
 
@Enya
Är den helt slät på utsidan? Jag hade först en modell med två ringar (eller upphöjningar) längst ner men trivs mycket bättre med min nuvarande som är helt slät:up:
 
@Enya

Det var ju skit också. Att släkten inte kan hålla sig frisk så man kan slippa mensen :meh:
Ja, och ge fan i att dö av det också!!!

Jag funderade på att sterilisera mig men när jag förstod att man inte slipper mensen är det skit samma, speciellt när gynekologen sa att jag nog inte kan få fler barn utan hjälp, så kan jag inte se att det spelar någon större roll. Men jag vill ju slippa mensen! :(

Sköt på den förra månaden och OJ vilket straff jag fick nu! Tur jag inte har blödarsjuka! Och värken går nog inte att beskriva, påminner nästan som när jag var tonåring innan jag fick barn och då var den inte nådig. Snacka om att hämnden verkar vara ljuv för vissa av mina kroppsdelar!
 
@Enya
Är den helt slät på utsidan? Jag hade först en modell med två ringar (eller upphöjningar) längst ner men trivs mycket bättre med min nuvarande som är helt slät:up:
Bra fråga! Jag kan inte riktigt kolla just nu. :o Men den är rosa och jag tror den har ringar. Tror du det skaver? Eller är det att den inte kommer in rätt i hålan?

När den sitter bra vrider den sig så piggen blir svår att använda och jag har en del ärrvävnad där så det är ett himla meckande att få ut den igen utan att råka nypa sig själv. :o:o

Var hittade du din släta?
 
Ja jag har hört att dom är lätt för mjuka. Min är en gammal sak (mooncup) i normal strl, jag provade att byta till en sån mjukare variant då när jag hade obehag av min, men den läckte tyvärr :/ Så då är det kanske ingen idé att prova det för dig heller. Men en annan modell kanske?

Jadu, jag vet inte vad som ändade sig. Jag kände obehag, fick ont och blev "spänd" i hela musen (får man skriva sånt här?? :p ) och det va inte alls som tidigare. Provade då en mjukare och mindre, men den läckte och satt inte heller bra, fick spänningar av den med. Körde utan den bra länge, och nu denna mensvecka provade jag min gamla kopp igen (klippte bort sista snutten av "piggen" innan) och jag känner inte alls av den. Så jag vet inte, om det berodde på yttre omständigheter, stress, dåligt förhållande, "ställa upp för att vara snäll sex" och sånt, som gjorde att musen nästan låste sig och helt enkelt inte ville ha nått där :meh::cautious::wtf:
 
Bra fråga! Jag kan inte riktigt kolla just nu. :o Men den är rosa och jag tror den har ringar. Tror du det skaver? Eller är det att den inte kommer in rätt i hålan?

När den sitter bra vrider den sig så piggen blir svår att använda och jag har en del ärrvävnad där så det är ett himla meckande att få ut den igen utan att råka nypa sig själv. :o:o

Var hittade du din släta?
Har du fått in den tillräckligt långt? Jag tycker det låter som den sitter för långt ner.
 
Har du fått in den tillräckligt långt? Jag tycker det låter som den sitter för långt ner.
Jag vet inte, men det tar liksom stopp där jag får in den :p Ibland sitter den bra, men jag vet inte om den kommer längre in då. Kanske, har inte funderat på det så där, kanske är det så. När jag spänner mig hittar jag knappt ingången igen! :meh:
 
Jag tror att det var greppränderna som gjorde den gamla modellen obehaglig, klippte ändå bort piggen helt. Den nya är visserligen något mjukare oxå men jag har inte upplevt att den läckt för det. Mami cup heter den.
 
Ja jag har hört att dom är lätt för mjuka. Min är en gammal sak (mooncup) i normal strl, jag provade att byta till en sån mjukare variant då när jag hade obehag av min, men den läckte tyvärr :/ Så då är det kanske ingen idé att prova det för dig heller. Men en annan modell kanske?

Jadu, jag vet inte vad som ändade sig. Jag kände obehag, fick ont och blev "spänd" i hela musen (får man skriva sånt här?? :p ) och det va inte alls som tidigare. Provade då en mjukare och mindre, men den läckte och satt inte heller bra, fick spänningar av den med. Körde utan den bra länge, och nu denna mensvecka provade jag min gamla kopp igen (klippte bort sista snutten av "piggen" innan) och jag känner inte alls av den. Så jag vet inte, om det berodde på yttre omständigheter, stress, dåligt förhållande, "ställa upp för att vara snäll sex" och sånt, som gjorde att musen nästan låste sig och helt enkelt inte ville ha nått där :meh::cautious::wtf:
Klart man får skriva sånt, det finns ju flest fruntimmer här ändå :D

Men ditt dåliga förhållande och ställa upp för att vara snäll sex är nog en bra anledning, för det är nästan det jag funderar på själv. Jag har inget förhållande, varken mänskligt eller omänskligt, och har tyvärr dåliga erfarenheter av sex så jag funderar på om det är där det låser sig när jag provar en andra gång direkt efter.

Typ Fuck You, här kommer INGET in alls!!! :mad::eek:
 
Jag tror att det var greppränderna som gjorde den gamla modellen obehaglig, klippte ändå bort piggen helt. Den nya är visserligen något mjukare oxå men jag har inte upplevt att den läckt för det. Mami cup heter den.
Aha! Jag måste nog testa nån annan. Jag minns inte vad min heter, den är köpt p apoteket i alla fall. Piggen har jag ju nästan klippt bort helt men hade velat ha den lite längre, för jag är lite rädd att den ska krypa upp helt och jag aaaaaaaaaaaaaldrig mer får ut den! :arghh:

Tänk att ringa sin gynekolog och berätta att menskoppen försvunnit in nånstans i Guds avgrund! :cautious::down:
 
Jag vet inte, men det tar liksom stopp där jag får in den :p Ibland sitter den bra, men jag vet inte om den kommer längre in då. Kanske, har inte funderat på det så där, kanske är det så. När jag spänner mig hittar jag knappt ingången igen! :meh:
Mest troligt är det nog så, sitter den bra ibland och inte alls andra gånger så får du inte in den tillräckligt, då spänner och skaver den. Du har nog rätt storlek, tricket är att få den på plats. Den kan inte krypa för långt upp, fysiskt omöjligt, livmodertappen hindrar den + när den är full tyngs den ner så du kan greppa den enklare.

Andas lugnt och fint. :)
 
Mest troligt är det nog så, sitter den bra ibland och inte alls andra gånger så får du inte in den tillräckligt, då spänner och skaver den. Du har nog rätt storlek, tricket är att få den på plats. Den kan inte krypa för långt upp, fysiskt omöjligt, livmodertappen hindrar den + när den är full tyngs den ner så du kan greppa den enklare.

Andas lugnt och fint. :)
Men livmodertappen sitter ju långt upp :eek: Jag når inte ens in till min! :o

Men hur ska jag få den rätt? Jag viker in ena sidan med fingret så att säga, viker jag den fler gånger enligt annat sätt vecklas den upp innan jag fr in den och "slår" mig med en snärt istället!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 369
Senast: Whoever
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 597
Senast: cewe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 513
Senast: Juli0a
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp