En sko på relationen

Aha! Jag måste nog testa nån annan. Jag minns inte vad min heter, den är köpt p apoteket i alla fall. Piggen har jag ju nästan klippt bort helt men hade velat ha den lite längre, för jag är lite rädd att den ska krypa upp helt och jag aaaaaaaaaaaaaldrig mer får ut den! :arghh:

Tänk att ringa sin gynekolog och berätta att menskoppen försvunnit in nånstans i Guds avgrund! :cautious::down:

Hahaha då jävlar lär du vara rejält slapp om den ska komma så högt upp ;)

Fleurcup ser ganska slät ut, även Mami cup.
Meluna ska du nog inte ha om det är ränderna som är jobbiga, men dom har en "plupp" istället för pinne, vilket kan ju vara bra. Meluna extra mjuk har dessutom en "ring" istället för pinne vilket då också kan va bra för att få tag i den, men då är den ju extra mjuk :/

Förmodligen är det det som spökar, du får träna på de mensfria veckorna haha ;)
 
Hahaha då jävlar lär du vara rejält slapp om den ska komma så högt upp ;)

Fleurcup ser ganska slät ut, även Mami cup.
Meluna ska du nog inte ha om det är ränderna som är jobbiga, men dom har en "plupp" istället för pinne, vilket kan ju vara bra. Meluna extra mjuk har dessutom en "ring" istället för pinne vilket då också kan va bra för att få tag i den, men då är den ju extra mjuk :/

Förmodligen är det det som spökar, du får träna på de mensfria veckorna haha ;)
Hur vet man om man är det då? :o

Ring att dra i hade varit praktiskt, eller ja SÄKERT hahahaha :D Men det går ju inte om den är extra mjuk, då säger det FLOOOOPP! och så rinner allt bredvid i alla fall och jag drar ut en skinande ren menskopp istället! :cautious:

Men man kan inte träna när man inte har mens, där finns inget att typ ha i den då ju! :o:confused: och då kanske man får sparka in den för att kroppen vägrar att ha grejer där under den tiden! :o:o
 
Krysta när den ska tas ur så kommer den nedåt. Sitt på huk så är det lättare. Jag behöver en mjukare för att den inte ska kännas och utan prickar eller ränder på. Har en Ladycup nu som fungerar bra (helt bortklippt pigg) . Jag ♡ min menskopp!
 
Men livmodertappen sitter ju långt upp :eek: Jag når inte ens in till min! :o

Men hur ska jag få den rätt? Jag viker in ena sidan med fingret så att säga, viker jag den fler gånger enligt annat sätt vecklas den upp innan jag fr in den och "slår" mig med en snärt istället!
Så långt in sitter inte tappen och det ska räcka med att vika ihop koppen en gång, men det är just att få den tillräckligt långt in som kan vara svårt innan man får till det. Beroende på hur du sitter när du för in den kan spela roll och om man som du säger är väldigt spänd. När du stoppat in den och det spänner, försök efterjustera och tryck in den längre.

Female_reproductive_system_lateral_nolabel.png


Den kan inte åka upp i livmodern! Dörren är stängd för annat än sperma, annars är det utgående trafik = mens eller barn. ;)
 
Krysta när den ska tas ur så kommer den nedåt. Sitt på huk så är det lättare. Jag behöver en mjukare för att den inte ska kännas och utan prickar eller ränder på. Har en Ladycup nu som fungerar bra (helt bortklippt pigg) . Jag ♡ min menskopp!
Jo, jag får trycka till annars får jag inte tag om den, det är en massa hudgrejer i vägen annars :(

Jag har testat på huk men det går inte alls, så konstigt nog funkar det att sitta på toa bättre än andra ställningar.

Det kanske är en utan ränder och sånt trams på, som min kropp vill ha, och så bör den nog komma längre upp. Kanske?
 
Så långt in sitter inte tappen och det ska räcka med att vika ihop koppen en gång, men det är just att få den tillräckligt långt in som kan vara svårt innan man får till det. Beroende på hur du sitter när du för in den kan spela roll och om man som du säger är väldigt spänd. När du stoppat in den och det spänner, försök efterjustera och tryck in den längre.

Female_reproductive_system_lateral_nolabel.png


Den kan inte åka upp i livmodern! Dörren är stängd för annat än sperma, annars är det utgående trafik = mens eller barn. ;)
Jag når inte min tapp, det har jag aldrig gjort.:o Jag har nog ingen :p

Ja, en gång menar jag, men jag trycker bara in sidan, om du förstår hur jag menar? Det är det som funkar bäst, men den har lätt för att veckla ut sig innan den kommer in nånstans. Viker jag den snärtar den mig och det svider så efter det är det helt omöjligt att få den rätt. Ibland lyckas det på första försöket, då ska man aldrig ta ut den igen för efter det får jag inte in den, konstigt nog.

du borde få pris för månadens bästa kommentar! :laugh: Utgående trafik! :bow::rofl:
 
Jag når inte min tapp, det har jag aldrig gjort.:o Jag har nog ingen :p

Ja, en gång menar jag, men jag trycker bara in sidan, om du förstår hur jag menar? Det är det som funkar bäst, men den har lätt för att veckla ut sig innan den kommer in nånstans. Viker jag den snärtar den mig och det svider så efter det är det helt omöjligt att få den rätt. Ibland lyckas det på första försöket, då ska man aldrig ta ut den igen för efter det får jag inte in den, konstigt nog.

du borde få pris för månadens bästa kommentar! :laugh: Utgående trafik! :bow::rofl:
Jag viker in sidan och trycker ihop den som ett V när den ska in, men som du säger kan det vara lite knepigt. Även en vanlig tampong orsakar ju obehag om den inte kommer in tillräckligt, så det är samma problem. ;)
 
Jag har aldrig någonsin kunnat ha tampong hur liten den än varit, så jag trodde inte jag kunde ha menskopp, men det går ju bättre än tampong... när den är inne där den SKA vara och inte ligger i badrumsskåpet i sen söt påse och ser ful ut!
Undrar om inte du gör som jag. Då kom den in lättare, blev liksom som en spets och lättare att få in än en "klump".

Nåväl, jag ska kanske inte ge upp. Funkar den är den ju säker, till skillnad mot bindor. Med den här syndafloden den här månaden så är de jävligt osäkra :(

MÖG!!!!
 
Jag har två olika koppar, den ena sitter skitbra, enkel att sätta in, ta ut och läcker aldrig. Den andra jäkeln får jag sällan kläm på, den är besvärlig att sätta in, hamnar inte där den "ska", läcker och har sig. Jag skulle nog testa med en annan variant om jag var du. Den som bråkar är förresten den styvare av de två, jag tror att den hamnar fel pga det så det kan ju vara värt att testa en mjukare ändå?
 
Jag har två olika koppar, den ena sitter skitbra, enkel att sätta in, ta ut och läcker aldrig. Den andra jäkeln får jag sällan kläm på, den är besvärlig att sätta in, hamnar inte där den "ska", läcker och har sig. Jag skulle nog testa med en annan variant om jag var du. Den som bråkar är förresten den styvare av de två, jag tror att den hamnar fel pga det så det kan ju vara värt att testa en mjukare ändå?
Många bra tips här! Hur ska jag kunna välja av alla förslag nu :D Min är också en styv variant
 
Detta ÄR faktiskt en relationstråd, men ack så viktig!!!!!!!!

Min menskopp och jag. Hen samarbetar inte för fem öre alls! Jag vet inte vad jag ska göra längre, håller nästan på att ge upp och göra slut. Hur ska jag få relationen att funka mellan oss när samarbetet inte funkar?

När jag pregar in hen i rätt håla under rätt tid i månaden så tror jag hen hamnar rätt, men oftast skaver hen på mig så jag inte står ut! Är vi inte skapta för varandra?? Är jag för trång (no way, det har tappats ut ungar det hållet liksom) eller är hen för stor (yeah right, tror hen alltså)?? Har storleken verkligen någon betydelse egentligen?? Har jag en gång misslyckats med att få in hen rätt så går det inte att försöka igen, min håla portar hen och hen sätter sig då på tvären och tjurar istället!!!! Det kanske är min håla och hen som inte trivs med varandra???

Vi har faktiskt:

1. pratat med varandra
2 pratat med varandra
3. pratat med varandra

Hur ska jag lösa problemet? Varför funkar vi inte tillsammans??? Kanske för lite umgänge??? Bara 5 dagar på en månad kanske inte är något att ropa jippie för, för hen alltså, för mig är det 5 dagar för mycket. Kanske är det där skon skaver???

Seriöst: om man opererar bort livmodern slipper man menshelvetet då? Jag orkar inte med det, kan ju inte ens få fler barn och ska inte ha fler barn! Vad ska jag då med menshelvetet till!:cry::cry::cry:


P-spruta sedan 2005, inte haft en enda blödning sen dess och inga biverkningar alls. :)
 
Detta ÄR faktiskt en relationstråd, men ack så viktig!!!!!!!!

Min menskopp och jag. Hen samarbetar inte för fem öre alls! Jag vet inte vad jag ska göra längre, håller nästan på att ge upp och göra slut. Hur ska jag få relationen att funka mellan oss när samarbetet inte funkar?

När jag pregar in hen i rätt håla under rätt tid i månaden så tror jag hen hamnar rätt, men oftast skaver hen på mig så jag inte står ut! Är vi inte skapta för varandra?? Är jag för trång (no way, det har tappats ut ungar det hållet liksom) eller är hen för stor (yeah right, tror hen alltså)?? Har storleken verkligen någon betydelse egentligen?? Har jag en gång misslyckats med att få in hen rätt så går det inte att försöka igen, min håla portar hen och hen sätter sig då på tvären och tjurar istället!!!! Det kanske är min håla och hen som inte trivs med varandra???

Vi har faktiskt:

1. pratat med varandra
2 pratat med varandra
3. pratat med varandra

Hur ska jag lösa problemet? Varför funkar vi inte tillsammans??? Kanske för lite umgänge??? Bara 5 dagar på en månad kanske inte är något att ropa jippie för, för hen alltså, för mig är det 5 dagar för mycket. Kanske är det där skon skaver???

Seriöst: om man opererar bort livmodern slipper man menshelvetet då? Jag orkar inte med det, kan ju inte ens få fler barn och ska inte ha fler barn! Vad ska jag då med menshelvetet till!:cry::cry::cry:

Det finns de som väljer att operera bort livmodern, men det är ju en stor operation. Eller var förr iaf, min mamma opererade bort sin 92. Inte helt lyckad heller, hon har haft konstant smärta sen dess så det är inget jag skulle rekommendera. Förhoppningsvis var hennes operation ett måndagsexemplar, men jag skulle aldrig våga mig på det.

Hormonspiral behöver du förresten inte vara ledsen att du inte kan ha, jag har precis plockat ur min efter 5 år och aldrig mer!
 
Glidmedel på utsidan av koppen.
Eventuellt peta upp lite i öppningen av slidan också.

Testa olika vinklar att ha koppen i. Bakåtlutat, rakt eller framåtlutat.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 385
Senast: Whoever
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 602
Senast: cewe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 532
Senast: Juli0a
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp