En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Gratulerar till underbar fölis:love:

Liten rapport från mina ston: Det drar ihop sig!

Sto nr 1 Mercedes f. 1991 e Magritte-Stratos**-Aleppo** dr med Don Primero, är på dygn 313 idag. Rejält stor nu:D Hon vankar omkring men verkar ändå trivas med livet - rullar sig fortfarande både i boxen och hagen - rullar t o m över! Vi tog av skorna för ca 10 dagar sedan så hon har varit lite sulöm fram. Inga juver att tala om ännu men sparkar syns lite nu och då;)

Sto nr 2 Monami Nordsvensk Bruks f. 2000 e Don-aron-Granat dr med Orm, är på dygn 303 idag. Stor som ett hus! men ändå mer "rörlig" än sto nr 1 - både trav och galopp i hagen fortfarande. Hon började däremot sätta juver för typ 10 dagar sen:crazy::o :eek: Vi får dock ingen vätska ur dem...så det är väl som det ska???
Lite nojjiga blir vi eftersom vi är nybörjare...
Hennes förra föl (hennes första) kom på dygn 327 så just nu känns det som om hon fölar först...

Sto nr 3 inackordering Åstratorps Medea, New Forest f. 1999 eStackarps Dayton -Värends Pedro dr med Fredrikbergs Dizney, på dygn 298 idag. Maiden sto, Dräktig är hon - Söt rund mage! Fortfarande rörlig i hagen men skrittar helst...har varit "ko - lugn" sedan dygn 20:rofl: ingen tendens till juver ännu mer än "kuddarna" framför juvret. Tror hon kommer sist :angel:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Grattis till Jolies lillebror.

Han ser underbar ut på de första korten.:love:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Ja han är ett riktigt litet charmtroll. Tyvärr är det ju minusgrader och skitkallt nu så han var väl inte jättemunter ikväll, var 0 grader i stallet... Han fick på sig ett hundtäcke och sen började han piggna på sig ganska omgående så det gjorde nog susen. De andra hästarna togs in också och det höjer ju tempen. Jag vill ha PLUSGRADER NU!
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Knapplån!
Chami kniper än. Hon har dock 2 nätter i rad legat väldigt mycket. Även rullat sig en del.
Igår fick hon komma in tidigare för hon stod vid grinden o flemade o slog med huvudet o stampade med benen. men hon gick bara in o ställde sig o sov med huvudet i hörnet.341dygn.
Skulle inte förvåna mig om Cozzan(Cozima) fölar innan som är på 330 dygn den 27e april.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Idag är mitt sto på 300 dygn!!
Nu i helgen så ska jag förstora fölboxen och imorgon kommer vet och ska ge stelkrampssprutan!! :bump:
Längtar nästan ihjäl mig!!

//Carro
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Mitt Quarter-sto som ska föla omkring den 6/5 har fått ett stort juver, men bara vätska, ingen mjölk. Hon har mjuknat runt svansroten. Men jag tror det dröjer minst en månad till. Det är så spännande.......:rofl:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag hade räknat fel på dygn så Juni ska redan ha föl den 10 maj! :D:D:P så nu åker vi och vaccinerar och sätter upp snart övervakningskameran. :D Jag längtar:D
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Chami är nu på 343 dygnet.
Hon har haft en lugn natt o verkar totalt ha missat att hon ska bli mamma igen.
Juvret var lite lite större igår men fortfarande obetydligt.
Hon väntar vä lin varmare väder...o det ska det ju bli i slutet av helgen.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

mitt sto ska ha den 27 juni!!! längtar redan!!!:):):):):):D
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Vad kul :D

Det kommer ganska många bukeföl nu, spännande... Jösses vad nervöst, en månad och lite till för er kvar
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Än så länge lever "mitt" föl, sitter och väntar på veterinären. Även hovslagare är på väg för att se om vi kan underlätta för henne. Allmäntillståndet är bra nu, det är "bara" fötterna hon gnäller om när jag tar ut henne ur boxen.

Har även beställt sådan urinprov som visar om det finns levande föl eller inte, så kan jag kolla med jämna mellanrum (de kostar ett par hundralappar styck så inte direkt varannan dag...)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Knapplån!
Ikväll har det äntligen hänt något med juvret. Hon är nu på dygn 346. Jag fick ut några droppar o det visade 5 på spektrometern.
Så nu börjar antikroppshalten öka.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Ja det hoppas jag med. Det känns som om allt har gått på tok med allting de sista 2 månaderna.Inte någon nyhet har varit någon bra nyhet...så på något vänster så känns det som om det kommer gå åt pipan med något sto eller föl i år. Peppar peppar...
Jag har aldrig förlorat något sto eller föl i samband med fölning eller som fölungar så jag har ju varit skonad...någon gång kommer det för alla sägs det. I år känns som ett sådant år...
Är så himla förväntansfull på DP ungen så det skulle inte förvåna mig det minsta om man säger så...med tanke på allt annat som hänt.
Nej nu ska vi tänka positivt!!!:angel::)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Nej, nu får du nog ta lite uppåttjack eller nå`t. Klart att det kommer gå bra. Det finns ju stora uppfödare som aldrig förlorat sto eller föl. Dags för lite peppning här tror jag :)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

KL

Idag är Lillan på dag 332.. om 20 minuter 333 :D

Grejjen är den att hon har något som liknar förvärkar varenda natt.. och de har hon haft i flera veckor.. men någon nåtts uppehåll men annars varje natt..

Är de normalt?

När min andra föla förra året va de bara pang på..
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Min hade förvärkar i ca tre veckor, och ut kom en frisk och pigg fölunge:)
 

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 327
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp