En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Kommer nog att lämna av henne nästa helg efter grundligt bad. Så att hon är snygg när hon kommer iaf.

Carnaby Patrick Hooligan blir det om jag inte ändrar mig under veckan som går. Det är ett föl till MIG (om det blir hingst säljer jag).
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

De andra två kommer antingen att lånas ut tillsammans eller bli kvar hos min syster.

Mvh Cissi

Ville bara förtydliga, inte minst med tanke på moderator, att detta inte ska ses som annons. (Annons ligger ute redan, trol går stona till någon av dem som har svarat redan - har inte tagit bort annonsen då allt inte är klart ännu).

Bara så mitt inlägg inte tas bort...

Mvh Cissi
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*knapplån*

Har läst att man ska kolla om hästen är dräktig efter 16 - 18 dagar efter sista "betäckningsdagen" Men hur ska man göra? Måste man åka in med hästen till klinik eller kommer en vet. ut?

//Diana
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*KL*

Hämtar min tjej på måndag och då är hon förhoppningsvis dräktig med Channon. Återkoll om ca 14 dagar.
Hon är e:Tolstoy - Gassendi

 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*KL*
Har ett sto e. Athlet Z - Lepanto (Ladykiller xx) - Farnese
ska betäckas med Sheraton VDL när hon har fölat i mitten av juni
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Vad spännande! Mitt sto ska vid kommande brunst åka för betäckning hos Union Shark!


Tillägg: Hon är ett travsto född 88 e. Another Miracle u Sue Vuggt
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*KL*

Här har också färderna till hingst/seminstation, tagit sin fart! Detta är första året som vi själva är med från början av den här processen att få föl. Förra året fick vi en Nordsvensk hingstunge - men han fanns redan i mammans mage när hon kom till oss. Så lite "nybörjarpirr" är det allt!

Vi har åtta ston (varav 3st ska betäckas),de går i tre olika hagar men väldigt nära varandra, tyckte att minst två av dem brunstade för ca två veckor sedan så vi siktade in oss på att ta dem till hingst/seminstation i slutet på den här veckan/början på nästa. Men tji fick vi för förra helgen började vårt lilla 20 åriga ponnykorsningssto, som är lägast i rang ochs om vi ALDRIG ser nånting på - till å brunsta av bara den:o . Hon pissade var femte meter:p

Efter ett par dagar (måndags kväll) såg jag tydlig brunst på mitt halvblodssto (f. 1991, diplomsto eMagritte-Stratos xx-Aleppo xx). I tisdagskväll åkte hon till seminstation, ultraljudades i onsdags, så var ett stort ägg på G:bump: Seminerades med Don Primero i torsdags och igår - förhoppningsvis kan jag hämta hem henne imorgon!

En dag efter såg jag att nordsvensken också stod och lyfte lite på svansen! (dock inte lika tydligt som halvblodet). Hennes ägare har varit sjuk den här veckan, jag och en kompis har ansvar för detta sto eftersom ägaren inte är så hästkunnig så det var bara att "ta tag" i det hela, fixa bil och transport - i torsdags åkte Monami (f. 2000 klass1 38p. eDon-Aron -Granat) till den Nordsvenske hingsten Orm. Hon prövades mot hingst när hon kom upp - men slog ifrån, sedan har jag inte hört mer. Förhoppningsvis har vi INTE missat henne - annars får hon sto kvar där tills hon blir brunstig för hon kommer att vara där tills hon är konstaterad dräktig.

Igår var det då dags för sto nr. 3. Det är en inackordering hos oss och en kompis var chaufför - jag följde med som ett "nyfiket bihang". Detta ponnysto tyckte jag att jag såg brunst på för två veckor sedan - men hon kanske lurades - om inte så får hon några dagar på sig att se sig om i den nya miljön (första gången för henne).
Stoet är en New Forest "Åstratorps Medea" (f1999 diplomsto eStackarps Dayton uÅstratorps Menuette ue Värends Pedro). Hon åkte till "Fredriksbergs Dizney".

/Kristin
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag går fortfarande och väntar på brunst på ungstoet. Hon har nu verkat lite allmänt tjurig mot valackerna i hagen bredvid, och hon brukar börja med att vara tjurig för att sedan övergå i brunst och bli tokkär i dem :smirk: så jag hoppas att brunsten drar igång nu till veckan (bara sådär en vecka sen!).
:bump:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Idag så kom min tjej hem efter att ha varit hos en hingst inte långt ifrån mig. När jag kollade igenom henne så såg jag att jätte mkt päls var avskavd mellan bakbenen & upp under svansen. Är det vanligt att stona ser ut så när de vart på naturlig betäckning?

Väldigt tacksam för svar!!

//Diana - som inte kan mkt inom avel.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Körde mitt sto till stationen igår o jag kom tydligen helt perfekt för hon hade ett fint ägg och ville bli inseminerad idag :)
Hon är e. Stanford-Brabant o semineras med Nobel

Pratade med stationen igår o hon har släppt ägget så jag ska hämta henne i e.m, blev seminerad sista gången i fredags så det blir UL den 29:e :)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Mitt halvblod har också släppt ägget:bump: Så jag får hämta henne ikväll, sista seminering i Lördags:banana:
Förra gången hon skulle bli dräktig (var inte i min ägo) hade hon en infektion så det tog lång tid innan det tog sig. Därför började vi hela processen med ett nytt bakt. prov - som visade sig vara negativt - så chanserna borde ju vara goda för att det ska gå vägen i år!:)

/Kristin
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Ja mitrolle, det ska bli jättespännande. Min lilla pärla seminerades förra måndagen och förra onsdagen så nu går jag runt och är riktigt nervös att det inte ska bli något. Det är ju ganska lång tid kvar på betäckningssäsongen så man hinner ju med ett par omgångar till men det skulle vara skönt om det tog på första försöket.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej!

Jag har ett korsn. sto (d-ponny). Ska till klinik snart o kolla vad hon har för möjligheter att bli dräktig. Hon är 15 och har aldrig fått föl förut... matte är oxå nybörjare! :o Är allt som det ska så blir det resa till Elcatero :)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Ja det kan säkert hända. Det är ju en av anledningarna till att man inte vill att valacker ska gå med ston och okynnesbetäcka, för att det finns en hel del risker med naturlig betäckning och dessa förhindras ju bäst om de får vara övervakade och allt sker under kontroll.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Mitt TipTop-sto, med stoföl vid sidan e. Highlander, åker till station nästa vecka för insemination med Don Primero.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Min lånesto kom hem i lördags efter semin. verkar som om hon är dräktigt, har fått trivselfläckar över hela kroppen och det hade hon inte förra året (då ej betäckt). Sen har hon blivit smällfet de kanske la in en bebis på en gång... :)

Är betäckt med Jaguar Mail :love: :love: :love: :love:
Hon är efter Arram-Bordeaux

emmlika2.jpg
 

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 327
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp