Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Nu är min "bebis" på station för koll i morgon. Ska bli spännande att se hur hon ligger till i fas.
Endera får jag hämta henne redan i morgon och åka tillbaka på fredag, eller så får hon stanna där.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hon fick stanna! Ska semineras i morgon och sedan ska de kolla på fredag igen.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Vårt sto e. Landlord - xx ska in till seminstationen på fredag och semineras förhoppningsvis på lördag med Maloubet de Pleville

IMGP2851.jpg
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Ska åka iväg med Jonna och fölis imårrn för 16/17 dygns kontrollen. Ska bli väldigt spännande, hoppas hon har tatt sei :bump: Betäckte som sagt med Balou du Rouet. Är egentligen inte så orolig att hon inte tatt sei, utan det är lastningen med fölis som är oros momentet :crazy: :p men nu har i tränat lite igen efter förra gången, o ska nog gå lite lättare endå.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Oj oj vilken morgon, skrik och panik!

Min 4åring började tokbrunsta igår kväll, var beräknad till tis-ons nästa vecka... Jaha ringer till seminstationen som snällt upplyser mig om att pga röd dag på torsdag så kan hon seminera först på lördag..
Men i.o.m att stoet började först igår kväll så borde det vara lugnt, jaha hem o sov några timmar :crazy:

Imorse så tog jag ut 5åring som också skulle följa med för koll- inte visat brunst sen en svag en i januari, vad gör hon?! Jo tokbrunstar mot högdräktiga stoet i stallet, jaha på med båda på transporten och i ilfart till seminstationen..
Båda har stora fina ägg och både jag o veterinären är väldigt tveksamma till om dom har kvar äggen på lördag morgon när sperman som först kommer :eek:

Men dom brunstar ju samntidigt och allt såg jättefint ut så alltid nåt :banana:

Får väl se på söndag när jag ska hämta om de blivit seminerade :smirk:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*knapplån*

Hej!

Oldtimer xx - Hartung stoet seminerades i dagarna med Contendro I.

Sir Shostakovich xx - Caletto II - Farnese stoet seminerades också i dagarna men med Baloubet de Rouet.

Ralme Z - Hertigen - Gaspari stoet får vi se vad som händer med iom att fölis fick fölsjukan och allt dragit ut lite på tiden. Men betäckas ska hon, få bara se med vad!

Mvh / Fia
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Nu börjar det äntligen rulla på...:bump:

Embassy I - Calypso II stoet konstaterat dräktig med Stakkato :love: :love: :love:

Voltaire - Ceylon på gång, blir nog seminering i helgen med Irco Mena (han ligger i frysen och väntar så det blir snart att börja dag o natt kollerna ... lika jobbigt som att vaka på föl... :p )
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Ska betäcka min trakehnare för första gången i år. Eller, första gången för mig, hon har haft förut! :smirk:
Ska in på seminstation på fredag och kolla hur hon ligger till, brukar inte visa så mkt brunst "tyvärr".. Men då det väl bli betäckning blir det med Cortus 920! :love: :love:
Stoet är e Antares, u Karola (e Ostwind) Ska försöka få in en bild på henne också! :D
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Har fått tid på kliniken nu. Om en vecka precis. Hoppas, hoppas att hon kan bli dräktig :bump:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*KL*

Nu är min Cezanne ( Ceylon - Columbus DH) lämnad på station och ska insemineras med Lambourghini!
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Spännande!

Jag väntar på besked i morgon hur det ser ut. Hon ska vara seminerad igår med Impuls.

:bump:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag håller tummarna för att ditt sto är dräktigt i morgon! Det är så roligt att du väljer Impuls:bump:

Jag väntar på besked om mitt sto kommit in i brunst eller inte, hon var på väg in igår märkte jag när jag provade henne mot hingst, men inte riktigt brunstig ännu. Men eftersom hon rent ut sagt är ett helvete att lasta körde vi henne idag då det fanns tid.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Det låter bra, man kan missa dem även fast man tror man är rätt. Jolie hade ju inte ens börjat kissa när vi åkte med henne men hade ändå en 4a på G så det var inte för tidigt att komma om man säger så :p
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Idag ultraljudades mitt sto på dygn 17. Och nog var hon dräktig.Dubbelt upp.Givetvis var det två fosterblåsor som låg ihop:(
Ska göra nytt ul på måndag och se om det är någon förändring, men det lutar väl åt att dom får sprutas bort.. Å så får vi börja om på nytt:(
 
Senast ändrad:
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hoppas att det ena har resoberat då. Mitt sto hade två blåsor för två år sedan, men de låg bra till så det ena kunde tryckas bort med lyckat resultat på dygn 17.

Mitt sto verkade brunstigt i dag, fölbrunsten kom efter 5 dagar, så då kan väl 30 dagarsbrunsten komma efter 14 dagar:angel: Hon var sådan förra året, så i morgon får hon åka till stationen och kollas, det blir Empire i år igen då jag är nöjd med årets avkomma.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

jag var med mitt sto på stationen i måndags för att se hur hon låg till, ska dit imorgon igen eftersom hon snart kommer i brunst... Missade tyvärr att seminera på förra brunsten eftersom stationen inte fick tag på sperma i tid... :mad:

iaf, mitt ridponnysto ska bestäckas med Don Romantic,
Robin Z - Ralme Z stoet ska betäckas med Camaro M!

Båda stona kastade i 7:e månaden var då dräktiga med Veronas Bogi / Last Liberty.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag ska betäcka mitt sto donna colina e: Colani ue: Donnerwetter
med Fidertanz i slutet på maj väntas hon komma i brunst.:love:
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*KL*

Jag har kört mina shettisston till hingsten idag. Det ena stoet går i brunst när som helst o den andra brukar komma igång strax efter. Jag jobbar i helgen (natt),därför har jag kört dom idag.

Ska bli spännande det här, har aldrig haft shettisföl tidigare, bara araber.
 

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 352
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp