En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Körde mitt sto till stationen igår o jag kom tydligen helt perfekt för hon hade ett fint ägg och ville bli inseminerad idag :)
Hon är e. Stanford-Brabant o semineras med Nobel

Var lite orolig över att inte komma iväg för det körde ihop sig med jobbet men jag fick lämna henne redan på e.m. Och eftersom hon kan vara ngt knepig att lasta (går in snällt men kan kasta sig ut så man inte hinner stänga) så började vi i god tid men bara för det så skulle hon gå rätt på o stå still så vi kunde stänga, vi stod som fån kan jag säga :)
 
Senast ändrad:
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hej!

Jag har betäckt mitt fjordsto e: Hegg 128 ue: Nore 20 med fjordhingsten Minos 224 e: Botvid 176 ue: Furubäcks Seger 159
Hämtade hem henne häromdagen, nu ska jag vänta tills jag kan kolla om det blivit nåt! :)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Var lite orolig över att inte komma iväg för det körde ihop sig med jobbet men jag fick lämna henne redan på e.m. Och eftersom hon kan vara ngt knepig att lasta (går in snällt men kan kasta sig ut så man inte hinner stänga) så började vi i god tid men bara för det så skulle hon gå rätt på o stå still så vi kunde stänga, vi stod som fån kan jag säga :)

Hon hade väl hört vart hon skulle åka!
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Har betäckt mitt fblsto f-92 för andra gången nu med Caressini L. Kollade henne på 16 dgr i fre men hon var inte dräktig, men hade ägg på gång. I måndags seminerades hon och även idag. Hade fortf ägg på g så hon blir kvar tills på fre för ev en seminering till.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

KL

Jag väntar två föl nästa år, det ena beställningsföl, det andra blir mitt :) Båda är araber, pappan heter Ekselent (e.Ekstern PL ue. Etat PL) mammorna heter Nasaska (e.Sas ue.Narav Ibn Aswan SU) och Noora (e.Metat ue.Sas)

:D
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Fbl sto e:Strong Statement- Riboboy ska betäckas med Okeanos 1097. Det är hennes första ev föl, så hoppas hon allt går bra!
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag har ett halvblodssto e Ceylon - Columbus som förhoppningsvis åker till seminstationen om en vecka för att insemineras med Lambourghini.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag har redan seminerat ett sto e.Kaliber- Diamant med Camaro M. Ska kollas på 16 dygn den 18/5.

Nästa sto, lånesto e.Rubignon- Ampere åker till station på måndag och semineras med Don Primero.

Det tredje, fullblods-sto e.Mas Media- Precocius, ska föla först i mitten på juni, betäcks på fölbrunsten med Songline xx.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Mitt Irländska sto är seminerad med Jaguar Mail, tyvärr så gjorde vi misstaget att ta av henne skorna förra torsdagen vilket medförde att hon blev fruktansvärt ömfotad och var tvungen att köras till klinik då vi misstänkte fång.

Nu var det inte fång utan just bara ömfothet:crazy:


Tyvärr så resorberade hon efter detta, antagligen pga smärtan och det smärtstillande vi var tvugna att ge henne. :(


Så nu bär det av igen på fredag för kontroll och återigen seminering.


Ganska så ledsna blev vi kan jag ju säga eftersom hon faktiskt var dräktig, men det finns ju gott om tid ännu så vi har inte tappat modet
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Nej va tråkigt!

Hoppas hon tar sig nu igen då!

Jag har för övrigt också en som är ömfotad nåt så förgrymat, förra sommaren var inte jag hemma på 1 vecka och då missade de andra att kolla skorna på henne så hon fick 3 tappskor och vägrade röra sig och skrek av smärta när hon väl försökte :crazy: veterinären pratade fång, korsförlamning och allt möjligt... väl hemma i stallet så mötte hovslagarn upp oss, skrattade gott och slog på skorna... Två dagar senare var hon fit for fight igen så nu är jag superbarnslig med glapp o tapp skor :)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Kul med en till e. Bayron!


sorbisen:
Kul att se hur fölen blir nästa år, e. Impuls.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Vi ska in och dräktighetskolla vårt sto den 28/5
Stoet e. Inferno - Zeddam är betäckt med Stokdals Livanos.


oxie.jpg
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Hämtade hem mitt Chapman sto från Markebäck idag, dräktig med Don Primero efter första försöket. En seminering...känns bra då det inte tog alls med henne förra året med annan hingst.
Hon är beräknad till den 20 mars - 08. Ska kollas vid 40 dygn igen utifall hon resorberar så hinner man på igen.
Har en welsh som ska betäckas om med Vita Novas Hanassie.
Och en arab som ska betäckas med någon hbl hingst, vet dock inte säkert vem än.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag har ett halvblodssto e Ceylon - Columbus som förhoppningsvis åker till seminstationen om en vecka för att insemineras med Lambourghini.

I den lilla Hippo Essentia broschyren som följde med Ridsport stod det att Feliciano även stod på färsk sperma. Bara så att du inte missar något.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Kul! :bump:

Var också på Markebäck igår och hämtade hem ett nyseminerat sto och lämnade en annan dam för betäckning, hon semineras idag med Callahan.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Jag har ett connemarasto född 91, ska prata med stationen ikväll. Kanske slutar med att jag kör dit henne imorgon, vem vet :)
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

I den lilla Hippo Essentia broschyren som följde med Ridsport stod det att Feliciano även stod på färsk sperma. Bara så att du inte missar något.

Tack för omtanken:)

Tyvärr eller vad jag ska säga har jag pratat med hingsthållaren och färsk sperma finns endast på hemmastationen, i övrigt är det fryst som gäller.
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Har ett halvblodssto född 2004 e: Casir Ask - Lobster. Som ska betäckas. tyckte att hon brunstade i torsdags, så vi for iväg till seminstationen direkt. Då visade det sig att hon precis släppt ägget och de hälsade oss välkommna tillbaka om 16 dagar :crazy:
Hon är supersvår att se brunst på, så vi trodde att det var hennes första brunstdag, så var det den sista :rofl:

Hingsten är än sålänge Corlensky G (men på 16 dagar hinner man kanske ångra sig :o )
 
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

*kl*

Jag skriver om hästar som jag känner till, uppfödda/ägda av min syster. De flesta är ej betäckta ännu.

Fullblodssto e. Helenikos u. Crusader's Girl e. Blakeney. Utlånad och betäckt (i april tror jag) med Tallin xx e. Talinum u. Katinka Friend e. Steve's Friend. Både stoet och hingsten är uppfödda/ägda av min syster men utlånade tillsammans så fodervärden blir givetvis uppfödare till fölet.

Crusader's Girl xx ska väl också betäckas tror jag. Hon är utlånad till samma ställe som sin dotter.

Sto e. Leuthen I u. Seven Up e. Ganesco åkte igår. Är utlånad och ska betäckas med Poet. Har troligen precis gått ur brunst.

Troligen ska tre döttrar till till Seven Up betäckas (e. Beach Boy, Krocket och Cortus), den förstnämnda är det klart med utlåning (vinkar till fodervärden ;) ). De andra två kommer antingen att lånas ut tillsammans eller bli kvar hos min syster.

Sedan finns två systrar u. Katinka Friend xx, en e. Epson och en efter Talinum xx. De ska gå med Beach Boy-stoet.

Ska bli jättespännande att se vad stona kommer att lämna, de flesta har egna meriter och alla har bra stam och syskon.

Fodervärden till tre av stona får ta och berätta senare i tråden vilka de kommer att betäckas med. :) (Känns jätteskönt att de kommer till ett superhem!)

Mvh Cissi
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 327
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp