En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vart jag hemma och fick äntligen köpt ett test men jag är inte gravid visar det, min mens har inte kommit på 3 månader nu, jag är 30 år gammal vad kan vara fel?

Det var inte så att det inte fanns några test att köpa där jag var men som ogift kvinna vågade jag inte köpa något test eller be någon köpa åt mig.
 
Nu vart jag hemma och fick äntligen köpt ett test men jag är inte gravid visar det, min mens har inte kommit på 3 månader nu, jag är 30 år gammal vad kan vara fel?

Det var inte så att det inte fanns några test att köpa där jag var men som ogift kvinna vågade jag inte köpa något test eller be någon köpa åt mig.
Det kan säkert bero på många saker. Det bästa är nog att prata med din läkare/gynekolog som kan undersöka dig.
 
ooooch där var "målsnöret".
Hej ett år.
Hoppas att det kommande året är betydligt mer fruktsamt.
 
:(

Några planer på att starta en utredning?

Japp. Ska ringa privatgyn så fort de öppnar efter semestern.
Och det ska bli skönt. Klart man hoppats att man skulle slippa utredning men så som vi legat i ( :p:o) så borde det ta mig fan tagit sig så har mest andats och räknat dagarna iallafall de senaste 3 cyklerna.

Samtidigt är jag så fruktansvärt förbannad på hela grejen. Men försöker inte lägga så mycket energi på det, hjälper ju ändå inte.
 
Japp. Ska ringa privatgyn så fort de öppnar efter semestern.
Och det ska bli skönt. Klart man hoppats att man skulle slippa utredning men så som vi legat i ( :p:o) så borde det ta mig fan tagit sig så har mest andats och räknat dagarna iallafall de senaste 3 cyklerna.

Samtidigt är jag så fruktansvärt förbannad på hela grejen. Men försöker inte lägga så mycket energi på det, hjälper ju ändå inte.
Nej men se du om du hade låtit bli att tänka på det tillräckligt mycket så hade du varit gravid nu :meh:.

Hoppas att ni fort får en tid. Brukar ju dock vara segt med väntandet. Fast samtidigt kanske det är skönt att ha en plan?
 
Nej men se du om du hade låtit bli att tänka på det tillräckligt mycket så hade du varit gravid nu :meh:.

Hoppas att ni fort får en tid. Brukar ju dock vara segt med väntandet. Fast samtidigt kanske det är skönt att ha en plan?

Haha ja måste vara det. Får boka tid för lobotomering istället.

Tiden gör inte så mycket. Jag är bara 24 (gubben 6 år äldre) så känner väl ingen direkt panik. Men då har man iallafall börjat så får de ta den tid det tar. Bor på mindre ort så hoppas att kön inte är aplång iallafall.
Och skulle det ta sig är det bara att boka av tiden.
 
Idag har jag varit på först infon om IVF. Det fanns många ägg och jag kommer att få köra kort protokoll, bara att invänta nästa mens så kan vi köra igång. :)

Jag fick däremot i princip ridförbud av sköterskan som visade sprutorna from att jag börjat med dem. O_o Är det något man ska följa eller kan man rida så länge det känns bra? Jag har ju typ fått abstinens av att inte rida på 2 veckor, hur ska det gå om jag inte kommer att få rida under en eventuell graviditet??? :crazy:
 
Idag har jag varit på först infon om IVF. Det fanns många ägg och jag kommer att få köra kort protokoll, bara att invänta nästa mens så kan vi köra igång. :)

Jag fick däremot i princip ridförbud av sköterskan som visade sprutorna from att jag börjat med dem. O_o Är det något man ska följa eller kan man rida så länge det känns bra? Jag har ju typ fått abstinens av att inte rida på 2 veckor, hur ska det gå om jag inte kommer att få rida under en eventuell graviditet??? :crazy:

Hade hon någon anledning till ridförbud? Eller sa hon bara "from då är det ridförbud"?
 
Idag har jag varit på först infon om IVF. Det fanns många ägg och jag kommer att få köra kort protokoll, bara att invänta nästa mens så kan vi köra igång. :)

Jag fick däremot i princip ridförbud av sköterskan som visade sprutorna from att jag börjat med dem. O_o Är det något man ska följa eller kan man rida så länge det känns bra? Jag har ju typ fått abstinens av att inte rida på 2 veckor, hur ska det gå om jag inte kommer att få rida under en eventuell graviditet??? :crazy:

Ridförbud brukar bara gälla när du tar sprutor för att producera ägg ☺ det blir stor påfrestning för äggstockarna, sen är det lugnt!
 
Idag har jag varit på först infon om IVF. Det fanns många ägg och jag kommer att få köra kort protokoll, bara att invänta nästa mens så kan vi köra igång. :)

Jag fick däremot i princip ridförbud av sköterskan som visade sprutorna from att jag börjat med dem. O_o Är det något man ska följa eller kan man rida så länge det känns bra? Jag har ju typ fått abstinens av att inte rida på 2 veckor, hur ska det gå om jag inte kommer att få rida under en eventuell graviditet??? :crazy:
Jag har gjort IVF på två olika kliniker men aldrig fått några ridförbud, vare sig under spruttiden eller ruvartiden. Vissa blir lite ömma under spruttiden och då kan jag förstå att det kan kännas obehagligt att rida. Jag har dock aldrig känt ngt och har ridit dagligen under samtliga processer.
 
Men om hon har pcos med många ägg redan nu så är ju risken större för överstimulering, vilket påfrestar äggstockarna. Personligen skulle ja inte ha kunnat rida efter några dagar sprutande.
 
Jahupp nu börjar det bli dags att ligga i igen ;)
Sista chansen för att jag ska kunna få föräldrapenning baserad på förra lönen så nu satsar vi 210%
Vad är bästa strategin? Sex var dag? Varannan dag? Något annat? Mannen har bara en kula om det spelar någon roll :confused:
 
Jahupp nu börjar det bli dags att ligga i igen ;)
Sista chansen för att jag ska kunna få föräldrapenning baserad på förra lönen så nu satsar vi 210%
Vad är bästa strategin? Sex var dag? Varannan dag? Något annat? Mannen har bara en kula om det spelar någon roll :confused:
Slappna av.....








:angel: :p
Skämt åsido. Håller tummarna.
 
Varannan dag säger de ju att man ska få till det men kör på så mycket som känns bra :D

Vi har nog inte legat tillräckligt den här månaden... jävla tröttmössor!
 
Varannan dag säger de ju att man ska få till det men kör på så mycket som känns bra :D

Vi har nog inte legat tillräckligt den här månaden... jävla tröttmössor!
Vi måste nog ha en gameplan för annars blir det inte ligga av alls (och det minskar drastiskt chanserna att bli gravid). Vår son tenderar att bli sjuk i samband med min äl och sex är då det minsta man tänker på. Men varannan dag säger ni..

Då får vi börja i morgon och köra stenhårt varannan dag. Får väl ta en snabbis på toaletten om det vill sig illa.
 
Hade hon någon anledning till ridförbud? Eller sa hon bara "from då är det ridförbud"?

Hon sade att "När du börjar med sprutorna kan hästen ligga på rygg och lata sig". :p Jag blev lite överrumplad av det och tänkte inte på att fråga varför.

Tack för svar allihopa. :) Det borde inte vara någon fara att rida lite lugnt då så länge det känns bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 671
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 363
· Visningar
184 181
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 383
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 462
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp