Bukefalos 28 år!

"En tredjedel av dem borde aldrig ligga på en hästrygg"

(Nya Wermlands-Tidningen)
Att hitta en passande sadel till sin häst är lika viktigt som det kan vara tidskrävande. - De flesta gör felet att de köper en sadel för 25 000 kronor och sedan tror att de ska kunna ha den tills hästen dör, säger sadelmakaren Anette Pedersén....

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "En tredjedel av dem borde aldrig ligga på en hästrygg"

Nja, jag ställer mig ganska skeptisk till att de flesta köper en sadel för 25 000 och tror att den ska passa... :grin: Jag tror att det är betydligt fler som köper en för 2 500 och tror samma sak!
 
Sv: "En tredjedel av dem borde aldrig ligga på en hästrygg"

Omstoppning ett par ganger per ar! :eek:

Jag kanner bara en person som kopt en 25 000 kronors sadel...
 
Sv: "En tredjedel av dem borde aldrig ligga på en hästrygg"

De flesta köper nog billiga sadlar, för det känns i plånboken att köpa en dyr sadel, jag tycker dock det är värt det. Min sadel kostade 27.000, jag har haft den i ca 6 månader och hade ut sadelprovare igen för några veckor sedan, fick då stoppa om den för att hästen hade förändrats.
 
Senast ändrad:
Sv: "En tredjedel av dem borde aldrig ligga på en hästrygg"

Jag köpte min sadel för över 30.000 och den passade i ett par år! :) Kollades noga av sadelutprovare och massör under tiden.
Nu är den dock såld då ponny inte ville ha den längre. Så det är bara att leta nytt, inte det lättaste då ponny ratar det mesta. (Matte likaså.)
 
Sv: "En tredjedel av dem borde aldrig ligga på en hästrygg"

Vår 26-åriga häst har nog haft ungefär 10 olika sadlar på de 13 år vi haft henne. Hon ändrar sig typ en gång om året... :grin:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 069
Senast: Aifos
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 409
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 737
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 781
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp