Bukefalos 28 år!

Ensam i dubbelsäng - ett stort täcke eller två små?

Ett stort eller två små täcken i dubbelsäng?

  • Ett stort

    Röster: 74 38,1%
  • Två små

    Röster: 112 57,7%
  • Annat (vad?)

    Röster: 8 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    194
Vi har ett stort, som jag sover med själv. Maken har ett litet plus ett löst påslakan han alternerar mellan.
När vi bäddar lägger jag hans täcken under mitt stora 😊
 
I lägenheten har jag två vanliga täcken. I stugan har jag ett stort. Har 160-säng på båda ställena. I lägenheten är det mycket varmare så hade blivit bökigt med stort täcke där. I stugan är det svalare, speciellt på vintern så där är det mysigt och nödvändigt att bädda in sig i ett gigantiskt täcke med hunden.
Numera har jag iofs sällskap i sängen rätt ofta så får se vad han tycker, han är ganska varm av sig och jag är frusen.
 
Och jag svarade på att det inte behöver vara jobbigt när man har tekniken inne 😁 Så behöver inte ts bli avskräckt pga det.
Jag ville tjuta i början med mitt stora täcke, blev bara skit och trassel, nu går det i ett nafs 💃

Ett stort!
Det tar mig lika lång tid att tråckla i ett stort som 2 små.
Allt handlar om teknik.
Och hur lång tid tar det innan man lär sig den tekniken?
Mvh småbarnsmorsa som har begränsat med tålamod och ork 😅
 
Jag känner att jag måste flika in igen som motvikt till alla som "absolut inte vill dela täcke".

Har jag en partner i sängen vill jag ABSOLUT dela täcke - jag är en av de där jobbiga typerna som älskar kroppskontakt när jag sover

Har aldrig delat sängen med typ en vän, men skulle det behövas så tänker jag att täcket är så stort (240x220) att vi kan enkelt ha varsin bit utan att ligga "på" varandra.

Sen thcket jag stort täcke är estetiskt snyggast också, då man både kan fluffs upp det ock det kan hända snyggt över sängkanten
 
Sover ju alltid med min man så vi har två små (passande 90säng). Skulle inte funka att dela täcke med någon av oss.
 
Jag känner att jag måste flika in igen som motvikt till alla som "absolut inte vill dela täcke".
Här har vi olika värmebehov. Jag sover utan nånting mer än en tunn filt den kalla årstiden och filten sparkar jag av mig efter ett tag. Sambon har oavsett årstid tjockt täcke.
 
Och hur lång tid tar det innan man lär sig den tekniken?
Mvh småbarnsmorsa som har begränsat med tålamod och ork 😅

För mig tog det ett antal gånger 😅
Minns att jag stod inne i hela påslakanet och svor, det snurrade sig, jag tappade taget och allt gick åt helvete 😂
Skrev arga sms till min kompis som lurade mig att köpa skiten 😆
Men sen gick det över och nu går det lika snabbt som att byta på ett vanligt täcke.
 
Njaa… På ett litet håller jag ju i båda hörnen samtidigt och sträcker ut, det lär jag inte kunna på ett stort? Jag misstänker att det mer blir som @Bison beskrev det, med mig inne i påslakanet. 🙈
Det gör man på det stora också, sedan tar man omtag närmare mitten, gör samma sak och slänger upp det på sängen! :)
 
Det gör man på det stora också, sedan tar man omtag närmare mitten, gör samma sak och slänger upp det på sängen! :)
Fast det når jag inte! Jag är kort, får ha armarna fullt utsträckta för ett litet täcke. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 235
Senast: lilstar
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 262
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 771
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 433
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp