Equilab och naturbana

Har precis börjat använda den, red med den i fickan på regnjackan i går och då blev det fel gångart på flera ställen med ena hästen (som f.ö. rör sig lite hm.. "studsigt"). Ska testa med den i byxfickan nästa gång och se om det blir mera korrekt.

I övrigt en jättekul app, undrar om det går att koppla ihop den med pulsmätare?
 
Har precis börjat använda den, red med den i fickan på regnjackan i går och då blev det fel gångart på flera ställen med ena hästen (som f.ö. rör sig lite hm.. "studsigt"). Ska testa med den i byxfickan nästa gång och se om det blir mera korrekt.

I övrigt en jättekul app, undrar om det går att koppla ihop den med pulsmätare?
De är tydligen inne på att man ska kunna koppla ihop med pulsmätare men inte kommit så långt ännu. :)
 
Ja! Hoppas någon vill uppdatera här sen!

Vi 'provade' någon ickegångart mellan trav och galopp men kan inte se vad det blev tyvärr :angel: fanns visst en grå markering som kallades mix så den kanske :laugh:

Jag provade appen ett par ggr när det precis kommit ut och tölt blev trav :p Tror inte den vet vad tölt är om den inte ändrats nu. Ska ladda ner den på nytt och prova :)
 
Jag vill hemskt gärna prova den men den är inte kompatibel med min Huawei P9 lite, trots senaste android.

Ska testa Geotracker och Endomondo.
 
Jag provade appen ett par ggr när det precis kommit ut och tölt blev trav :p Tror inte den vet vad tölt är om den inte ändrats nu. Ska ladda ner den på nytt och prova :)

Equilab jobbar just nu på en betaversion som skall känna igen tölt men den har inte kommit till 'vanliga' versionen än
 
Men åh, jag glömde ju prova Eftersom jag red på vår galopp/ "naturbana", så tror jag det hade blivit mycket trav och en hel del galopp med båda, men eftersom ett par varv i skritt tar längre tid än två i trav eller galopp hade det förstås blivit mest skritt tidsmässigt ändå.
Måste komma ihåg den bara nästa gång, får väl lägga påminnelse på sadel
 
Är det några fler som använder den ridappen? Himla kul och nyttigt att se hur man faktiskt rider. Dvs..hur väldigt mycket man faktiskt skrittat.:p
Idag roade jag mig med att fota alla underlag som ingick och väldigt bra att se vilken variation det faktiskt innebär att rida ut.
Måste varna att hon ser ut att vara vänsterställd hela tiden men det är för att jag fotade med höger o höll tyglarna med vänster. När jag jobbar henne gör jag små omställningar hela tiden och drar i ärlighetens namn nog lite för mycket i höger tygel. :angel::cautious:
blogger-image-1880069860.jpg

Totalt red jag i 66 minuter varav 60 var skritt...drygt 4 minuter galopp och inte ens 2 minuter trav..:eek:
blogger-image--677540002.jpg

Mycket sådan här terräng där det går både uppför och nedför. Skritt på halvlång tygel.
blogger-image-565142687.jpg

Ganska hård grusväg och lite trav.
blogger-image-706976321.jpg

Anlagd stig. Skrittade bara även om man borde kunna både trava och galoppera. Vill dock inte trampa sönder den så höll mig i skinnet.
blogger-image-1714083965.jpg

Skogsstig åt lite gräsaktigt håll. Skritt på halvlång tygel.
blogger-image--713550233.jpg

Skogsväg med bra svikt. Galopp i lätt sits.
blogger-image--1440683401.jpg

Mellanhård grusväg och lite travjobb på tygeln. Väldigt fin var hon denna sträcka. Mjuk i kontakten och härlig bjudning.
blogger-image-1808072277.jpg

Avslut..galopp ut till kompisarna i hagen. :-)

Det här är en av våra "naturbanor". Fattas bara liten naturhinder också.
Jag använder den appen, riktigt kul också att se vart man rider någonstans. :)
 
Här är två av mina, blir mycket skritt hästen är under igångsättning. Lite kul att den första har med lite "galopp" på ett ställe där vi definitivt inte galopperade. :p
19489619_1702910183073154_795872702_n.jpg


Sen funderar jag på vad det röda innebär om den inte kunnat klassa vad för gångart det rört sig om kanske?
19553343_1702910166406489_937165767_n.jpg
 
Har inte testat appen, jobbar dock i samma byggnad som Equilab och följer därför smått vad de håller på med :D

Som jag har fattat det finns det flera anledningar till att det ibland blir fel gångart:
- Vissa äldre mobiler har inte en tillräckligt precis sensor, vilket innebär att algoritmen inte kan analysera datan på rätt sätt.
- Telefonen rör sig för mycket, vilket ger felaktigt utslag.
- Algoritmen håller fortfarande på och utvecklas, så ibland blir det väl fel bara därför I guess.

Tycker det är en skitcool grej i alla fall. Hade jag ridit mer hade jag lätt använt den.
 
Läste om den (det var då jag hittade den) att den ännu inte kunde känna av högre skolor (ex piaff @tuaphua), inte tölt och inte hoppning av hinder, men att det kommer längre fram så att man kan ha koll på ex hur många hinder man hoppar. Tror det stod i Equipage...? Ska se om jag hittar det.

Edit: Det var visst hippson och nu hittar jag inte det jag skrev ovan så jag börjar undra om jag drömt O_o
 
Senast ändrad:
Jag kör med Equilab, den kan dock inte riktigt läsa av gångarterna på småhästarna (russ). Får skritt hela rundorna i stort sett, trots mest trav och en del galopp. Har då telefonen sittandes i ett sportarmband på däckeln, så tycker ju att den borde känna av rörelserna... på ridhästen stämmer det dock så det är väl Grabbarna Russ som inte rör sig tillräckligt:D
 
Använder du den vid körning @Santoxen ? Funderade på om det skulle fungera att sätta på gjorden eftersom jag tömkör min ganska mycket.
Ja, precis! Har satt ett sånt där sportarmband man vanligtvis har vid löpning högt upp på däckeln, sen har jag min gamla telefon där med Equilab igång. Tar som sagt inte gångarterna på småhästarna men en större häst tycker jag det borde funka på!
 
Ja, precis! Har satt ett sånt där sportarmband man vanligtvis har vid löpning högt upp på däckeln, sen har jag min gamla telefon där med Equilab igång. Tar som sagt inte gångarterna på småhästarna men en större häst tycker jag det borde funka på!

Har du provat utan ryttare på storhäst också?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 579
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 084
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 744
Senast: Nahar
·
Ridning Känner att jag behöver lite input från andra hästmänniskor. Hästen ifråga har alltid varit lite stelare i vänster varv och haft något...
2
Svar
21
· Visningar
2 852
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp