Equilab och naturbana

Kanske värt att testa ige. Jag använde den när den precis kommit ut men tyckte den registrerade väldigt fel när det kom till gångarter och för att registrera uteritter föredrar jag lokalsinne eller runkeeper.

Egentligen borde det finnas en funktion där man själv registrerar när man byter gångart och sen kunde appen vara smart att efter ett par gånger kunna jämföra och känna igen eftersom hästar rör sig väldigt olika beroende på ras och storlek

Appen jag har kan man lägga in att den ska gruppera efter hastighet som man lägger in själv, men det blir ju trubbigt iom att galopp och trav kan överlappa.
 
Idag blev det en kortare tur igen, kul att se längden på turerna! Denna är 5km.
Har några korta svängar som är lagoma när man vill ut men tiden är knapp.
Mycket skog och stig och lite grusväg på denna sväng, endel utmärkta för trav-galopp.
Har en grindstolpe (den andra blev snodd:down:) också mitt ute i skogen, lite kul kuriosa :p

Sista biten hem är över(runt i kanten såklart och okejat med berörda) ett gärde. strax efter denna bild var vi dock mitt på :cool:eftersom älgko med dubbelkalv tydligen låg och sov i höga gräset :o räddast blev dock hästen :grin:

Dessutom stämde gångarterna väldigt bra idag! :up: Mix är antingen halt eller alternativ gångart mellan trav och galopp :angel:
 
Idag blev det en kortare tur igen, kul att se längden på turerna! Denna är 5km.
Har några korta svängar som är lagoma när man vill ut men tiden är knapp.
Mycket skog och stig och lite grusväg på denna sväng, endel utmärkta för trav-galopp.
Har en grindstolpe (den andra blev snodd:down:) också mitt ute i skogen, lite kul kuriosa :p

Sista biten hem är över(runt i kanten såklart och okejat med berörda) ett gärde. strax efter denna bild var vi dock mitt på :cool:eftersom älgko med dubbelkalv tydligen låg och sov i höga gräset :o räddast blev dock hästen :grin:

Dessutom stämde gångarterna väldigt bra idag! :up: Mix är antingen halt eller alternativ gångart mellan trav och galopp :angel:
hahahahah Alternativ gångart mellan trav o galopp? Tralopp då eller???:D
 
Idag blev det en kortare tur igen, kul att se längden på turerna! Denna är 5km.
Har några korta svängar som är lagoma när man vill ut men tiden är knapp.
Mycket skog och stig och lite grusväg på denna sväng, endel utmärkta för trav-galopp.
Har en grindstolpe (den andra blev snodd:down:) också mitt ute i skogen, lite kul kuriosa :p

Sista biten hem är över(runt i kanten såklart och okejat med berörda) ett gärde. strax efter denna bild var vi dock mitt på :cool:eftersom älgko med dubbelkalv tydligen låg och sov i höga gräset :o räddast blev dock hästen :grin:

Dessutom stämde gångarterna väldigt bra idag! :up: Mix är antingen halt eller alternativ gångart mellan trav och galopp :angel:
Jättekul att du fotat också under turen! Jag är lite lätt manisk med den nu. Tänkte göra en sammanställning i morgon över veckans pass för att se hur mycket jag ridit totalt i alla gångarter.:)
 
Körde intervallträning idag, vilket resulterade i mest galopp. Men det hade jag på känn :) Är mest förundrad över att hästen inte förbränner så mycket som man tror, iaf enligt appen. Jag tror dock min förbränner mer eftersom han faktiskt minskar i vikt. Han väger lite för mycket just nu så det är iaf positivt att han går ner.
 
Körde intervallträning idag, vilket resulterade i mest galopp. Men det hade jag på känn :) Är mest förundrad över att hästen inte förbränner så mycket som man tror, iaf enligt appen. Jag tror dock min förbränner mer eftersom han faktiskt minskar i vikt. Han väger lite för mycket just nu så det är iaf positivt att han går ner.

Hur mycket red du och hur mycket säger den hästen förbrände?
/nyfiken i en struuut
 
Hur mycket red du och hur mycket säger den hästen förbrände?
/nyfiken i en struuut

Jag red inte så länge, intervallträningen är rätt jobbig och pålle är under igångsättning.
Jag körde den för två veckor sen för att kolla av hur han låg och då orkade han knappt två galoppintervall. Nu orkade han två men hade aldrig pallat ett tredje.
Stoppade appen när jag skrittade av, gör alltid det avsuttet om vi varit på banan.
Jag har fyllt i hästens idealvikt i appen och inte vad han faktiskt väger. Men så här såg det ut idag

20170629_000549_zpssq4qlo3k.png
 
Jag slutade använda den i höstas för att den reggade fel gångart så pass att det var meningslöst, blandat med lite fel av denna typen:
73454086-BDD8-4A67-B9E1-5B6917F11CE4_zps843gtu4k.jpg


Jag tänker anta att vi flög övrig tid, för bitch I ride a unicorn :cool:

Verkar som att den funkar lite bättre nu så den kanske får en ny chans.
 
Sammanställning av veckans ridpass. Underlagen visade jag i första inlägget annars har jag lagt till en bild i detta.:) Man kan ju iallafall vara säker på att man skrittar jäkligt mycket..
Lördag
Skritt: 42 minuter ( 5.32 km)
Trav: 1.53 minuter (0.34 km)
Galopp: 1.06 minuter (0.23 km)
blogger-image--1827055145.jpg

Söndag
Skritt: 60 minuter
Trav: 1.06 minuter
Galopp: 4.14 minuter

blogger-image--1776772528.jpg

Måndag
Skritt: 72 minuter
Trav: 7.43 minuter
Galopp: 4.34 minuter
Underlag: Skogsväg med bra svikt.
blogger-image--1909963363.jpg

blogger-image-1541941333.jpg

Tisdag
Skritt: 19 minuter
Trav: 4.38 minuter
Galopp: 7.41 minuter
Pass på ridbanan, underlag sand.

blogger-image--1191774549.jpg

blogger-image--77483038.jpg

Onsdag
Skritt: 49 minuter
Trav: 4.23 minuter
Galopp: 3.18 minuter
blogger-image-742541030.jpg


Torsdag: ridhus, underlag sand/spånmix. Här verkar distansen ha fått någon knäpp. Jag tror jag red längre än 900 meter på 43 minuter..
Skritt: 26 minuter
Trav: 6.44 minuter
Galopp: 9 minuter
blogger-image-1898960150.jpg

blogger-image--357045306.jpg
 
Har testat den två gr nu, funkar ganska bra men får också upp alternativ gångart på vissa ställen trots jag vet tex att just där travade vi osv. Intressant app i alla fall som jag kommer att använda. Var har ni andra telefonen? Jag har haft den i en ficka på jacka/tröjan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 590
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 101
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 746
Senast: Nahar
·
Ridning Känner att jag behöver lite input från andra hästmänniskor. Hästen ifråga har alltid varit lite stelare i vänster varv och haft något...
2
Svar
21
· Visningar
2 859
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp