Equilab och naturbana

Jag har haft appen i någon vecka och tycker den är suverän! :) Jag som inte kan hålla något i huvudet vill ha någon typ av dokumentation på hur ofta och mycket jag rider och appen är väldigt smidig för det. Mycket bättre än andra typer av riddagbok som jag har testat. Jag har hittills bara använt den på ridbanan vid markarbete, jogg och dressyr och tycker som sagt att den verkar mäta ganska korrekt. Jag har mobilen i ett sånt där tajt midjebälte med elastiska fickor. Jag är dock lite besviken över att vi tydligen galopperar i 8 km/h? Låter ju sjukt långsamt :p
 
Jag använde den igår igen och red lite drygt en mil. Enligt appen red jag totalt 87 minuter varav jag skrittade 72 minuter, travade 7,5 minuter och galopperade 4.5 minuter. Skrittade 8 km, travade, 1,5 km och galopperade 1.6 km. Alltså man tror verkligen att man travar och galopperar mycket längre än man faktiskt gör!:laugh:
Det blir lite..va? Jag galopperade ju jeeeettelångt!!:confused::laugh:
 
Använde den igår när jag var ute en liten tur med unghästen :) Den mätte nog ganska bra men tycker nog inte vi skrittade riktigt så mycket, men töltade däremot väldigt sakta en del så den kanske hade svårt att känna av där.
 
Har inte testat appen sen i september men får testa nu igen när dom löst lite problem som fanns i början. =)
 
Installerade appen igår, men jag är så hysteriskt oteknisk. Dels så varnar den för nån form av "skärmöverlappning" som jag måste stänga av på luren, men jag fattar inte hur och dels fattar jag inte hur jag lägger in fler hästar. Jag är som en gammal pensionär när det kommer till teknik alltså.
 
@Fiorano jag strulade lite med att lägga in fler hästar jag med, men du hittar det under "Profile", scrolla ner till botten och tryck på "Select horses" då får du "Add" uppe till höger. :)
 
Blev mest trav idag enligt appen, kanske inte så konstigt eftersom jag hade lagt upphöjda travbommar över ridbanan :D Jag gillar att den visar på ett ungefär hur mycket ryttare resp häst förbränner under passet.
 
Testade Geotracker idag, funkar bra. Hade dock varit kul med gångartsseparatören. Obs, hästen fick avskrittning vid hand i tjugo minuter efteråt ;).

screenshot-20170627-212742.png

screenshot-20170627-212837.png
 
Blev mer skitt än vanligt igår för att jag red ut med en annan också på sin 30åriga travare. Inte riktigt samma kondis av förklarliga skäl. Plus att jag glömde stänga av den i ca 15-20 min efter ridpasset haha.

45 min skritt (4,3 km), 6 min trav(1,1 km) och 7,5 min galopp (2 km).




Lite kul att man ser några av mina enkla byten i galoppen ;)
 
Jag använde den igår igen och red lite drygt en mil. Enligt appen red jag totalt 87 minuter varav jag skrittade 72 minuter, travade 7,5 minuter och galopperade 4.5 minuter. Skrittade 8 km, travade, 1,5 km och galopperade 1.6 km. Alltså man tror verkligen att man travar och galopperar mycket längre än man faktiskt gör!:laugh:
Det blir lite..va? Jag galopperade ju jeeeettelångt!!:confused::laugh:

Alltså det går ju lite fortare att galoppera :laugh:
blogger-image--1191774549.jpg

Dressyrpass på banan...allvarligt talat..:eek::laugh:

Du behöver öva på dina hörnpasseringar :angel:
 
Blev mer skitt än vanligt igår för att jag red ut med en annan också på sin 30åriga travare. Inte riktigt samma kondis av förklarliga skäl. Plus att jag glömde stänga av den i ca 15-20 min efter ridpasset haha.

45 min skritt (4,3 km), 6 min trav(1,1 km) och 7,5 min galopp (2 km).




Lite kul att man ser några av mina enkla byten i galoppen ;)

Det står ju med tölt på din ju :cautious: Är det någon inställning jag ska göra för att lägga till den tro?:)
 
Kanske värt att testa ige. Jag använde den när den precis kommit ut men tyckte den registrerade väldigt fel när det kom till gångarter och för att registrera uteritter föredrar jag lokalsinne eller runkeeper.

Egentligen borde det finnas en funktion där man själv registrerar när man byter gångart och sen kunde appen vara smart att efter ett par gånger kunna jämföra och känna igen eftersom hästar rör sig väldigt olika beroende på ras och storlek
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 583
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 745
Senast: Nahar
·
Ridning Känner att jag behöver lite input från andra hästmänniskor. Hästen ifråga har alltid varit lite stelare i vänster varv och haft något...
2
Svar
21
· Visningar
2 856
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp