Bukefalos 28 år!

Er nästa hund...

Ferrari

Trådstartare
.. vilken ras skall det vara och varför vill du ha just den rasen??
Ni får skriva max 3 raser....
:rofl:



*Ja, jag är uttråkad :angel: *
 
Sv: Er nästa hund...

min nästa ras blir en alaskan husky el sibirien husky...
har helt enkelt fastnat för dom raserna och tycker det e en rolig hobby att hålla på med drag så ja....sedan behöver jag en hund som klarar av min nuvarande hunds tempo :)
 
Sv: Er nästa hund...

Man kanske ska svara själv... ;)


Min nästa hund ska antingen vara Mittelspitz eller en PON.

~ Anledningen till att jag vill ha en Mittelspitz är att den passar ihop med mig och min livsstil. Dessutom att den har perfekt storlek och är gudomligt söt är bara fördelar. Ser inga nackdelar med denna rasen.. ännu.. :D

~ PON är en ras jag blivit alltmer förälskad i. :love: Tycker den är en fin typ av hund och den finns i flera storlekar. Fast blir det en PON vill jag nog ha en grande och pälsad. Pälsen är i perfekt storlek och hundens fina kroppsbyggnad gör mig ännu mer kär. Rasen är lite mer krävande än Mittelspitz men annars passar denna rasen mig också bra.

Fast hundköpet blir inte förrän om 5 år men jag gillar att planera och hitta rätt. Jag är ingen Sista-Minuten-Person... :smirk: :)
(PON= Perro sin Pelo del Perù)
 
Sv: Er nästa hund...

Vilken rolig tråd!

Min nästa hund ska bli en cane corso. Är hemskt sugen på en sån. :)

Annars får det väl bli staff igen..
 
Sv: Er nästa hund...

Oj, glömde skriva varför.

Vill ha en CC för de är lugna, inte speciellt stora (för att vara mastiff :p), passar bra till lydnad, är lite vaktiga och reserverade mot främlingar, korthåriga.

Staff för att jag vill ha en busig gosegris :love:
 
Sv: Er nästa hund...

Jag ska någon gång i mitt liv ha en Grand Danois, en Kelpie och en pinscher .

Motiveringen lyder:
G.D för att dom verkar vara helt underbara hundar i temprament och psyke.
Kelpie för att jag vill ha en vallare men inte förrän jag har lite djur så att vi har något att jobba med.
Pinscher för att dom verkar vara som nuvarande vovven.


(så min nästa hund blir väl en pudel eller något annat som jag absolut inte tänkt mig ;) :angel: )
 
Sv: Er nästa hund...

Basset Hound,Dvärgspets eller Grand Danois...Inte så många likheter mellan raserna,men jag gillar all tre på olika sätt.. :love:
 
Sv: Er nästa hund...

har precis tingat en blandis.....
50%bordercollie 25% labbe 12,5% beardercollie å sen lite gott å blandat.... :love:
nästa hund ska va en ren bordercollie..... :love:
 
Sv: Er nästa hund...

Jag vill ha en Parson Russel Terrier, eller en en långbent JRT.

Trevlig, lagom stor ras med mycket hjärna...
 
Sv: Er nästa hund...

Kelpie, förmodligen en avkomma till den hund jag har.
 
Sv: Er nästa hund...

Som Cillamuffins skriver. Jag har redan hittat min ras och svaret blir då schäfer, schäfer eller schäfer. :love:


MEN...om jag i mitt nästa liv skulle flytta till Norrland så blir det helt klart en Sibirian Huskey eller en GJD. :D Men till Norrland lär jag nog aldrig komma. :cool:
 
Sv: Er nästa hund...

förlåt att jag inte fattar men vad är en gjd
 
Sv: Er nästa hund...

Great Japanese Dog, det är ras som är nära besläktad med Akita.
 
Sv: Er nästa hund...

GJD står för Great Japanese Dog.

För att beskriva utseende på en GJD, så beskriver många den som en korsning mellan räv, varg och björn – att den har en kombination av rävens vackra päls, vargens robusta fysik, och björnens kraftfulla uttryck.

Mentalt är GJD stark, självständig och välbalanserad. Den utstrålar en självsäkerhet och stolthet som gränser till arrogans - nästan som om de själv tror att de är störst, bäst och vackrast i världen.



bonzo.jpg


King%20hode%20hvalp.jpg
 
Sv: Er nästa hund...

vilken fin!! är det ungefär som en akita??
 
Sv: Er nästa hund...

Min nästa hund blir en Hovawart, och det blir till sommaren/hösten. Detta för att det verkar vara en underbar hundras + att den är otroligt vacker! Ska bara bestämma mig för om vi ska ha en tik eller en hane. Nuvarande hunden (dobberman) är en tik, så förmodligen blir det en flicka.
 
Sv: Er nästa hund...

De är väldigt fina :)

När jag ställde ut i höstas var det en som hade med sig 3-4 GJD:s, man hörde susningar av fascinering från alla som gick förbi och såg dem. De har verkligen otrolig utstrålning.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 441
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 328
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Nu vill jag ha den samlade Buke expertisens åsikt och råd om en ”skitsak” Vår hund Roy, en Border Collie som fyller 1 år om någon vecka...
Svar
13
· Visningar
1 435
Senast: swemale
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 592
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp