Bukefalos 28 år!

Er nästa hund...

Sv: Er nästa hund...

blir troligtvis pitbull men annars skulle jag vilja ha grand danois, dvärgspets eller chiuahua
 
Sv: Er nästa hund...

En weimaraner till, fast innan dess ska jag ha en tysk terrier, enbart som jakthund. Men jag håller mig till fågelhundarna, funderar också på grosse münsterländer, fast de får bredda avelsbasen först. Ungerska vizzlan är också helt ok, men lite för liten för mig... det kanske blir en pointer så smånigom också, eftersom jag känner flertalet framgångsrika uppfödare av rasen. Men just nu är det bara tyska hundar för mig, som alltid, så det blir tysk terrier och weimaraner.

Skulle jag gå ifrån jakthundar helt och bara ha sällskapshund så hade jag vat en petit brabancon, för den rasen har gjort ett otroligt intryck på mig.

//E
 
Sv: Er nästa hund...

G_A... Är det inte så att Akita och GJD är samma ras, bara det att Akitan är den japanska varianten och GJD den amerikanska...?

Har själv mycket svårt för dem, men du klarar det säkert fint ;) Han som blev Årets Hund var trots allt fin, fick tillochmed jag erkänna...

//E
 
Sv: Er nästa hund...

Jag har ju redan hittat min ras :love: = Chihuahua....

Annars tycker jag mycket om Japanese Chin.
Skulle jag ha en arbetande hund så blev det en Kelpie eller
Cattle Dog.
 
Sv: Er nästa hund...

Great Japanese Dog är en relativt ny ras. Den godkändes av FCI som egen ras från den 1 januari 2000. Innan dess var rasen en amerikansk variant av den japanska rasen Akita.

I Sverige får Akitorna gå på typningar där en domare bestämmer om de är en Akita eller en Great Japanese Dog.
 
Sv: Er nästa hund...

En Berner Sennen. Är uppväxt med sådan och är helt frälst utav den rasen!
 
Sv: Er nästa hund...

Troligtvis blir det en till GD ( blå )

Två andra raser som fångat mitt intresse:

GJD och Alaskan Malamute ( den sistnämda kommer det dock aldrig bli )


Dock är jag så nöjd med att bara ha en hund just nu så det kommer dröja många år.
 
Sv: Er nästa hund...

Jag har alltid trott att att PON är förkortningen för Polski Owczarek Nizinny.

Jag har funderat mycket på det här på senare tid, fast jag inte planerar någon ny hund än på länge. Nu lutar det mest åt en till Dvärgpinscher eller en större Pinscher.
 
Sv: Er nästa hund...

Jag vet redan vad min nästa hund blir, jag står nämligen redan i kö för en svart dvärgpinschertik! :love:
Har redan en röd dvärgpinscher och är helt betagen av rasen, så nu blir det en till. ;) Förhoppningen är att vi ska kunna starta en uppfödning i liten skala om hundarna lämpar sig till det.
Sen får vi se om det blir tillökning i sommar eller om jag väntar till nästa sommar. Det beror på hur den nuvarande utvecklas, hon är bara 10 månader och jag skulle vilja se att hon mognar lite mer innan vi skaffar en till.

{d0e05b77-75d0-4afa-9e39-c0a70a182ad7}.jpg
 
Sv: Er nästa hund...

Just nu är jag väldigt sugen på en finsk lapphund, tack vare er bukefalister. :angel: För att de är vackra och verkar mentalt passa för det jag vill ha den till. En lugn, snäll hund som samtidigt har något mellan ögonen. :cool:

en sån brun(leverfärgad) ska det isf bli... :love:
Friends1.jpg
 
Sv: Er nästa hund...

Har nyligen skaffat mina drömmars ras sen några år tillbaka, lagotto romagnolo :love: !
Varför? Har hört att det ska vara som en labbe i temperamentet men att de är mindre - dvs jag orkar lyfta dem :p .

Labbar har en stor plats i mitt hjärta, så det skulle jag nog kunna tänka mig i framtiden! ;)
En underbar ras enligt mig, som gillar att arbeta och ja, jag gillar nog allt med labben (utom möjligtvis ev. HD, AD eller ögonfel :eek: )
 
Sv: Er nästa hund...

Skulle jag haft tid med en egen hund hade jag valt en basenji eller border terrier. Trevligt temperament, lagom storlek, självständiga. Men nästa nyförvärv blir nog en Tysk Jaktterrier, men det är ju mer sambons än min, det är han som jagar....

/Timsetim
 
Sv: Er nästa hund...

Jag har ju Japansk Spets å trodde aldrig jag skulle villa ha en annan ras.
Men sen Vart det en Jack Russel.
Å nu är jag helt frälst i JR.

Så det blir nog Jack Russel , Jack Russel Och Jack Russel :love:
 
Sv: Er nästa hund...

Ferrari skrev:
.. vilken ras skall det vara och varför vill du ha just den rasen??
Ni får skriva max 3 raser....
:rofl:



*Ja, jag är uttråkad :angel: *

Saluki

Precis som med Arabiskt Fullblod - en gång Arabiskt Fullblod, alltid Arabiskt Fullblod, så säger jag en gång Saluki alltid Saluki

mvh
Carina på Cesam Arabians
 
Sv: Er nästa hund...

Jag har alltid undrat vad en Alaskan Husky är för något. Nu kan jag kanske få svar på det? Har sett en del annonser, men det finns ju ingen ras som heter det (?)
 
Sv: Er nästa hund...

Ferrari skrev:
.. vilken ras skall det vara och varför vill du ha just den rasen??
Ni får skriva max 3 raser....
:rofl:



*Ja, jag är uttråkad :angel: *

Jag har redan min ras, Tibetansk Spaniel.
www.tibetanskspaniel.com
Aldrig utan min tibbe :love:
(har 2 hanar nu)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 416
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
2 218
Senast: Puffindog
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 975
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
823
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovlera
  • Uppdateringstråd
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp