Era bästa fynd!

Hmm... Har så mycket saker och gjort så mycket fynd att jag inte ens vet var jag ska börja...:rofl:

Först och främst, min älskade bil/dragbilen: En Volvo 850 -96. Dessförinnan hade jag ett riktigt vrak till 940 -97 (skrev om den i någon tråd på allmänt för inte så länge sedan). Trots att motorn rasat, den aldrig var reparerad/servad riktigt, karossen sönderrostad och den fick hämtas på bilsläp så fick jag tillslut 7 500 kr efter lite telefonbudgivning (hade lagt ut den för 2 500 kr!). Aja, efter att jag blev av med skiten hade jag ändå ett litet startkapital för nästa bil tänkte jag. Hade hela tiden ögonen på 90-tals Volvos då de är lättmeckade för pappa, driftsäkra, får dra mycket på B-kort och har stora lastutrymmen. Tänkte dock att jag skulle ha något lite bättre än mitt 18 000 kr 940-vrak, så tittade på Blocket efter de riktigt "fina och dyra" (25 000 kr och uppåt).
Så en dag kom pappa hem från jobbet och sa att hans ena jobbarkompis granne skulle sälja sin 850. Den skulle vara i hyggligt skick, inte gått allt för långt etc. Pappa hade ringt grannen direkt han gick utanför dörren på jobbet och jag och pappa slängde oss i bilen den kväll... :D
Vad vi får se är helt rostfri, blank och jättefin mörkblå 850! Den skulle ha gått 22 500 mil med 3 ägare, alltid varit servad på lokala Volvo-verkstaden, full dokumentation, vinter/sommardäck i okej skick och dessutom nybesiktigad dagen innan! Priset? 8 000 kr!
Så jag fick alltså i praktiken bilen för 500 kr! :bump:
Det enda vi lagt ut i reparations/servicekostnader till den är olja, en termostat och nya bromsbelägg bak. (Sen har vägmätaren stannat men det orkar vi inte laga då det tydligen är pilligt...) Den går som en klocka, t.om. offroad med H.H i släpet bakom. Så grymt nöjd med den! :love:

Annars känns det rätt bra att ha hittat ett superfint Pessoaträns för 350 kr på en utförsäljning (ord. pris. 1 700 kr) samt en Uhip vinterjacka för 500 kr (ord. pris. 1 900 kr.

Haha roligt att höra att fler har pappor som min:rofl: Min är helst frälst på 940 så det är enda bilen jag får köpa, vi har nu 4 st 940 inom familjen+en för reservdelar! Har en -96a med lättrycksturbo som jag köpte 2012, lite rostig då den gått 37000 mil och en del i storstadstrafik men pappa säger att vi aldrig haft en bil som han lagat så lite. Den funkar riktigt bra att dra med så jag hoppas den håller i några år till:D
 
@warg Det är verkligen imponerande! Jag kan tänka mig att just sadlar är ett område som ger utrymme för fina fynd. Hoppas du hade mycket glädje av den sadeln sedan! ;)

@Hippocampus Wow, det var inte illa fyndat! Dessutom produkter som kan hålla länge (om man inte har hästar som slaktar täcken...), snacka om bra investering. :D
Ja, det gröna Rambotäcket har hästen året runt vid dåligt väder, så kanske 300 dagar om året...hållit nu i 3 år utan ens impregnering :D
 
Jag älskar att shoppa och fynda, men kommer mest ihåg 'fynden' som inte var några fynd ... köpte ett Rambo-täcke som var i nyskick till ett mkt bra pris ...det läcker som ett såll och blir inte tätt hur jag än impregnerar ...

Äh, det är som med alla regntäcken tycker jag, oavsett märke. Har aldrig haft ett regntäcke som håller väta mer än någon vecka. Impregnering fungerar icke. :meh:
 
Äh, det är som med alla regntäcken tycker jag, oavsett märke. Har aldrig haft ett regntäcke som håller väta mer än någon vecka. Impregnering fungerar icke. :meh:
Oj, det har jag aldrig upplevt! Mina riktigt äldsta Amigo står inte riktigt längre emot ett dygns oavbrutet regnande, men dom har alltid stått emot regn dom första åren.
 
Oj, det har jag aldrig upplevt! Mina riktigt äldsta Amigo står inte riktigt längre emot ett dygns oavbrutet regnande, men dom har alltid stått emot regn dom första åren.

Jag har slutat betala en massa pengar för skittäcken och köper billiga för de är lika "bra" som de dyra......:(
Jag får alltid byta täcken efter ca 4 timmar regn. Då har de alltid läckt genom.

Nu ska jag dock testa att vax-impregnera istället. Det tar nog tid och ork och en del påstår att andasfunktionen förstörs men jag är faktiskt tveksam till det sista påståendet.
Det ska testas iallafall. Fungerar det så kommer jag dansa glada danser. :banana:
 
Ett fynd är ett par ridbyxor, lite ovanlig modell, 1600 i nypris. Betalade kanske 450kr nya i stor butik neråt landet :angel:
fynd redan där.
Växte ur dom pga barn och sålde på tradera. La ut för 300isch då de var i superskick verkligen.
770 kr fick jag:up:
 
Handlar så himla mycket begagnat! Senaste storfyndet var nog ett ridtäcke från Mias i ylle som var helt nytt för 100:-. (nypris är väl runt 8-900:-) Tänkte även häromdagen på täckena hästarna har på sig under denna perioden;
*Amigo insulator 300gr, Köpte det knappt använt med hals för 200:., nypris 6-700:-
*Mio Insulator 300gr. Knappt använt det heller för 300:- ink frakt, Nypris 500:-
*Två Rambo heavy, de äldre lila med grön kant för 700 resp 800. Använda men helt ok bruksskick. De kostar ca 2.700:- nya.

Täcken är utan tvekan min fetisch och köpte nyligen ett Golden Stripe ylletäcke för 200:- och ett Kingsland Cooler för 250:-, båda kostar runt tusenlappen nya :).

Avslutar med vårens fynd, en Equipe Extreme hoppsadel för 6.000:-. Den passar mig helt galet bra!
18301848_10211223558696685_64482485144950637_n.jpg
 
Köpte ett Sprenger WH Ultra Soft på halva priset idag :D Det var 12 cm istället för 11,5 som pållen brukar ha, så jag var lite orolig att det skulle vara för stort, men det passade faktiskt henne bra :) Planerade att köpa ett begagnat av den vanliga Ultra, men 150 kr mer för ett nytt Ultra Soft kändes ju mer värt det :p Dessutom behövde jag ju inte vänta på att den skulle komma i brevlådan.
 
Jag shoppar mycket begagnat och har gjort mer än ett fynd genom åren, kanske inte alltid superfynd prismässigt men saker jag verkligen velat ha och ofta saker som inte säljs längre. Superkul att scanna nätet i jakt på en speciell grej och sen lyckan när man lyckats... :D
Bland nya grejer kommer jag ihåg när jag var på en Kingsland-utförsäljning med blandat vanliga kläder och "salesman-samples". Tror det var runt 70% rabatt och jag fick så mycket roliga grejer till priset av typ 1-2 saker. Då var jag verkligen nöjd.
 
Min häst:love: 6 årigt fullstammat dressyrsto, SWB med gröna papper, frisk och skadefri. Riden men inte utbildad. Världens snällaste. 25' gav jag, prutade inte:o:d

Annars gör jag mest bara dåliga affärer. Har slutat lita på folk:mad::banghead: får aldrig hem fina grejer när jag handlar begagnat, är alltid nått som är trasigt, slitet etc som dom glömt meddela......
eller jag köpte ett nytt Bucas smartex en gång, halva priset i butik. Använde en sommar men hästen fick skav. Sålde det för mer än jag gav:d men det är nog nästan enda gången.
Handlar mycket begagnat men jag tror priserna är rimliga. Inga direkta fynd alltså.
 
Mitt pee-wee :love: kostar ca 700kr nytt, betalade 200kr knappt använt :DJag och hästen är så nöjda:up:

Nog mitt bästa "fynd", eller jo. Köpte min prestige Modena sadel för 6000kr, de låg på minst de dubbla då beg, om inte mer. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Monimaker
·
Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 197
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 724
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp