Erfarenhet av cherry eye?

sockerdricka

Trådstartare
Hej på er,

Min lilla 12-veckors valp har fått cherry eye på ett öga som ska opereras på tisdag. I onsdags poppade det även ut på det andra ögat, men efter en natts sömn såg det andra ögat normalt ut igen. Jag ringde vet för att fråga om de då opererar båda ögonen, de sa att jag ska diskutera detta med kirurgen på tisdag.

Någon som har erfarenhet av cherry eye sen tidigare? Är det vanligt att de opererar båda på en gång, den har ju som sagt gått tillbaka på ena ögat nu men undrar om man bör åtgärda detta ändå "för framtiden"? Skulle gärna få höra bra argument i så fall som jag kan ta med mig. Känns ju inte så kul att en valp ska behöva gå igenom 2 operationer och gå med tratt etc i två omgångar om det andra poppar ut igen.

Tack!
 
Min gamla rottis hade cherry eye pa bada ogonen allt som oftast. Da hon var allergisk mot vissa saker och cherry eye alltid kom pa varen (eller om det blaste mycket) och hosten nar vi hade oerhort mycket pollen sa antog jag att det ocksa var allergiskt.
Jag masserade ogat nar det kom, hon tyckte tydligen att det var skont, for hon brukade komma och lagga huvudet i mitt kna for att jag skulle massera. Antingen forsvann cherry eye da, eller sa var det borta nasta morgon efter att jag masserat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
292
Hästvård Min lilla olycksfågel har fått en fraktur på griffelbenet VB. Är inte halt. Finns en minimal svullnad vid själva brottet. Vid första...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: ufot
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 783
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp