Bukefalos 28 år!

Erfarenhet av Dorunner?

L8P8

Trådstartare
Jag jobbar som ekonomikonsult och blev idag uppringd av Dorunner? Är det någon här som har anlitat dem för att få kunder till sitt företag? Vet inte om jag är så sugen på att betala in 10 000:-, för att bara ev. få några jobb. De säger att det finns gott om kunder (i mitt område och bransch 0,9 konsulter/uppdragsgivare), men om det inte funkar är det ganska mkt pengar att bli av med...
 
Jag har sett en annan företagare fått samma erbjudande, vet dock inte om det är samma företag som erbjudit.

Har aldrig skrattat så gott. Nej, jag hade hellre lagt de pengarna på annan typ av marknadsföring om jag velat ha fler kunder.
 
Jag anlitade Dorunner när jag skulle slipa golv och flyttstäda så för mig som konsument var det utmärkt. Jag fick in en massa offerter och kunde välja och vraka, supersmidigt!
 
Jag jobbar som ekonomikonsult och blev idag uppringd av Dorunner? Är det någon här som har anlitat dem för att få kunder till sitt företag? Vet inte om jag är så sugen på att betala in 10 000:-, för att bara ev. få några jobb. De säger att det finns gott om kunder (i mitt område och bransch 0,9 konsulter/uppdragsgivare), men om det inte funkar är det ganska mkt pengar att bli av med...

Jag brukar alltid kontra och säga att de kan få provision på förmedlade affärer istället och noll kronor i fast kostnad. Dvs säljer de åt mig så får de betalt, är de för jävla kassa på att dra in kunder får de ingenting. Det är sällan intressant för dem som inte är helt säkra på att de kommer att skapa affärer....

De kan ju blabba hur mycket som helst om hur bra deras sajt är - men tror de inte ens på det själva tänker inte jag ge dem pengar. Det är helt riskfritt för dem och de behöver inte prestera ett skit.
 
Jag brukar alltid kontra och säga att de kan få provision på förmedlade affärer istället och noll kronor i fast kostnad. Dvs säljer de åt mig så får de betalt, är de för jävla kassa på att dra in kunder får de ingenting. Det är sällan intressant för dem som inte är helt säkra på att de kommer att skapa affärer....

De kan ju blabba hur mycket som helst om hur bra deras sajt är - men tror de inte ens på det själva tänker inte jag ge dem pengar. Det är helt riskfritt för dem och de behöver inte prestera ett skit.

Bra kontring!

Jag googlade naturligtvis oxå och just Dorunner verkade hyfsat seriösa, även om man kan ha åsikter om att man först ska sätta in en rätt stor summa pengar. Nej, jag struntar nog i det. :cool:
 
Blir lite förvånad, jag vet många företagare som letar ekonomikonsult men du jobbar kanske inte mot småföretagare utan som inhyrd resurs?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 874
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Behöver input från er allvetande bukare igen! Jag ska förhoppningsvis börja jobba i Sverige, och skulle haft lite info kring vad som är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 090
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner sitter och försöker förstå detta med avdrag för tjänsteresor med privat bil. Han har sedan förra året ett eget...
Svar
9
· Visningar
922
Senast: soom
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 259
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp