Bukefalos 28 Ă„r!

đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

  • M

  • KD

  • L

  • C

  • V

  • MP

  • S

  • F

  • AfS

  • PP

  • Övr

  • Blankt

  • Kommer ej rösta


Resultat syns endast efter röstning.
Det tror jag inte. SÄ lÀnge som gÀngkriminella fÄr hÄlla pÄ som dom gör sÄ lÀnge kommer det Àmnet att vara högaktuellt. Dessutom kommer KI under 2028 att presentera hur mycket invandringen kostar

Och hur mycket ger det?

Vi* vet att det kostar ca 12 miljoner per elev som gÄr ut grundskolan utan att komma in pÄ nationellt gymnasium. Inte fan lÀggs pengar pÄ skolan ÀndÄ. Utan dÀr skall det bara sparas.

Likadant Àr det sÄ himla lÀtt att skylla invandrare för gÀngkriminalitet men jag tror inte att det Àr sÄ enkelt. Jag vill inte att valet skall handla om enbart detta (sÄ som förra valet urartade till att göra). Jag har andra saker som jag tycker Àr viktiga att fÄ ordning pÄ. (sÄ att vi kanske slipper gÀngen).

*forskning som presenterades nÀr jag gick lÀrarlinjen för 15 Är sedan, kommer tyvÀrr inte ihÄg var siffran kommer ifrÄn.
 
Det som Àr sÄ idiotiskt i 'invandrar' debatten Àr att Àven om Sverige ströp all invandring idag - inklusive arbetskraftsinvandring - sÄ skulle det lösa absolut noll av gÀngkriminaliteten eftersom de som driver det Àr svenskar med utomeuropeiska förÀldrar eller Àr tredje generationen. GÀngkriminalitet skulle minskas om en generation. Under tiden sÄ blir Sveriges befolkning Àldre och Àldre och kostar mer och mer.

Nu ska jag inte gÄ för mycket OT, men i andra lÀnder som USA (som drogs upp som ett föregÄngsland) Àr en demografi som har bott i USA sedan 1700-talet överrepresenterade. Dvs det Àr inte invandringen som driver det utan socioekonomiska och segregationsfaktorer.
 
En mÄnad kvar till valet. HÀr kan man kommentera och rösta eller bara kommentera eller bara rösta. Kommer ni att rösta eller kommer ni som vanligt att strunta i det? I skrivande stund Àr det typ 120 partier som anmÀlt sig hos Valmyndigheten. Men jag kan ju inte ta med alla. Hur kommer ni att rösta? Det som Àr spÀnnande Àr om Folklistan kommer in och KD Äker ut. DÄ mÄste vÀl Ebba fÄ sparken?
Finns det nÄgon sÀrskild anledning till att du valde att ta med ett högerextremt parti?

Bland annat med tanke pÄ hur lÄgt stöd de fick i förra EU-valet och i och med det knappast Àr att betrakta som högaktuella sÄ Àr det ett "intressant" val. För mig Àr det intressant utifrÄn normaliseringen av en viss jargong politiskt.
 
Senast Àndrad:
Finns det nÄgon sÀrskild anledning till att du valde att ta med ett högerextremt parti?

Bland annat med tanke pÄ hur lÄgt stöd de fick i förra EU-valet och i och med det knappast Àr att betrakta som högaktuella sÄ Àr det ett "intressant" val. För mig Àr det intressant utifrÄn normaliseringen av en viss jargong politiskt.
Nej. Jag tog med dom partier som i senaste valet fick en siffra större Ă€n 0.40%(resultat) registrerad hos valmyndigheten och som Ă€ven stĂ€ller upp i detta val. Tex Fi fick ju det men stĂ€ller inte upp i Ă„rets val. Iaf inte i skrivande stund. Efter AfS kom ju Medborgerlig Samling som fĂ„ fick 0.15%. Det var ju sĂ„ lĂ„gt sĂ„ jag drog grĂ€nsen dĂ€r. Folklistan fick bli med som en Joker i leken av förklariga skĂ€l 😎
 
Jag kommer som vanligt rösta pÄ V. Det Àrde jag stÄr nÀrmast ideologiskt och ÄsiktsmÀssigt.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240506_173601_Chrome.jpg
    Screenshot_20240506_173601_Chrome.jpg
    83 KB · Visningar: 46
En stilla undran, varför har Centerpartiet 58 pÄ sin lista till EU-valet nÀr Sverige tilldelas exakt 21 platser? AlltsÄ inte ens om C fÄr 100 procent av rösterna skulle ens hÀlften kunna bli aktuella?
 
En stilla undran, varför har Centerpartiet 58 pÄ sin lista till EU-valet nÀr Sverige tilldelas exakt 21 platser? AlltsÄ inte ens om C fÄr 100 procent av rösterna skulle ens hÀlften kunna bli aktuella?
Den som röstar C kan vÀlja en av dessa kandidater om hen vill
 
Den som röstar C kan vÀlja en av dessa kandidater om hen vill
Giltig invÀndning. I alla fall i teorin. Jag tÀnker vÀl mest att en nominering av ungefÀr sÄ mÄnga som man tror pÄ i bÀsta fall plus nÄgra till skulle kunna fungera bÀttre.

Men vem vet, Anu Majkvist i Varberg pÄ plats 54 kanske rider pÄ en framgÄngsvÄg och snart sitter dÀr i parlamentet pÄ C:s enda mandat om det blir nÄt alls.
 
Giltig invÀndning. I alla fall i teorin. Jag tÀnker vÀl mest att en nominering av ungefÀr sÄ mÄnga som man tror pÄ i bÀsta fall plus nÄgra till skulle kunna fungera bÀttre.

Men vem vet, Anu Majkvist i Varberg pÄ plats 54 kanske rider pÄ en framgÄngsvÄg och snart sitter dÀr i parlamentet pÄ C:s enda mandat om det blir nÄt alls.
Ja sÄ kan det bli. Ingen garanti för att man stÄr som första namn. Sen beror det ju Àven pÄ hur mÄnga % C fÄr i förhÄllande till övriga partier frÄn Sverige
 
Jag tycker det gÄr lÄngt bortom det nÀr det inte ens rÀcker att fÄ samtliga medborgares röster för att mer Àn hÀlften av listan ska vara meningsfull. SÄdÀr runt plats 25-58 Àr ju inte vÀrt papperet det Àr tryckt pÄ ens.
Du kan ju kolla in Folklistan vad kandidater det finna att tillgĂ„ dĂ€r bara dessa ger sitt samtycke đŸ˜±
 
Jag kommer rösta. Röstar ALLTID! Det Àr min medborgerliga rÀttighet och jag ser det som en plikt att anvÀnda den! Vi mÄste vara rÀdda om vÄr demokrati!
Jag har bara gjort en valkompass Àn sÄ lÀnge och resultatet Àr i rÀtt region av vad jag förvÀntat mig. Men jag tycker det Àr svÄrt med graderingen om hur viktig en frÄga Àr för mig. NÀr jag kollar partiernas instÀllning efterÄt sÄ brukar jag ha Äsikter pÄ rÀtt sida om viktighetsmitten, men kanske inte alltid rÀtt gradering. SÄ det blir nÄgorlunda rÀtt ÀndÄ.
Vilket parti jag röstar pÄ hÄller jag för mig sjÀlv.
 
Är körkort fortfarande giltig id-handling nĂ€r jag ska rösta eller Ă€r det pass eller nationellt id-kort nu mer som gĂ€ller?
 
I en fÀrsk undersökning frÄn Demoskop för AF har man tagit tempen pÄ vÀljarna ang Folklistan. Ska man tolka siffrorna att mellan tummen o pekfingret Àr 10% positiva. Kommer det hÀr dÄ att gÄ vÀgen?
 
I en fÀrsk undersökning frÄn Demoskop för AF har man tagit tempen pÄ vÀljarna ang Folklistan. Ska man tolka siffrorna att mellan tummen o pekfingret Àr 10% positiva. Kommer det hÀr dÄ att gÄ vÀgen?
Det var vĂ€l 10% som sa att det var ett ”spĂ€nnande alternativ” typ, det betyder ju inte att de kommer rösta pĂ„ dem dock.
 

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Den hÀr sommaren har varit vÀldigt intensiv, stundtals riktigt jÀkla stressig rent av, sÄ att jag kÀnt att fortsÀtter det pÄ det viset...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Magiana
·
Övr. Barn ÅngestnivĂ„n stiger hĂ€r i mammahjĂ€rtat nĂ€r 6-Ă„ringen visar mer och mer stress-symtom Hur kan man lösa umgĂ€nge/boende med bĂ„da...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
38 781
Senast: Bellami4
·
B
HÀstvÄrd Ska försöka skriva det hÀr sÄ kortfattat som möjligt sÄ att ni lÀttare kan lÀsa. :angel: Det hela började för 3 veckor sedan med att...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 005
Senast: Iso
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp