Expressen granskar alternativkvackarna

Sv: Expressen granskar alternativkvackarna

Om sjukvården inte vore intresserad av kost och motion varför har man då dietister och motion på recept? Att sen folk gnäller för att de får frågor om sin vikt eller att de behöver sluta röka för att opereras märker man inte minst på buke.

Att du upplever att sjukvården inte kan svara dig vad det var för fel på din mage är på samma nivå som om jag skulle säga "för ett år sedan hade jag ont i en tå, det försvann när jag bytte skor men ingen vill ta reda på vilken sjukdom jag hade i tån"...
 
Sv: Expressen granskar alternativkvackarna

Om sjukvården inte vore intresserad av kost och motion varför har man då dietister och motion på recept? Att sen folk gnäller för att de får frågor om sin vikt eller att de behöver sluta röka för att opereras märker man inte minst på buke.

Att du upplever att sjukvården inte kan svara dig vad det var för fel på din mage är på samma nivå som om jag skulle säga "för ett år sedan hade jag ont i en tå, det försvann när jag bytte skor men ingen vill ta reda på vilken sjukdom jag hade i tån"...

Du tycker att mitt sjukdomstillstånd är jämförbart med en klämd tå? Jag bet inte ens vad man ska svara på något sådant?
Möjligtvis om tån gjorde dig totalt sängliggande, tvingade dig till ett mycket begränsat liv och gjorde sig påmind kontinuerligt.

Nej jag upplever inte den vård jag mött som speciellt intresserad. Det är min upplevelse.

Diskussionen nådde en ny lågpunkt här för mig faktiskt. Att få den jobbigaste perioden i mitt liv jämförd med en ond tå som att jag vore en barnunge som gnäller om lite ajaj.

Jag tycker diskussionen mestadels har varit intressant. Men tackar för mig här. Ha det bra och må väl!
 
Sv: Expressen granskar alternativkvackarna

Nej det handlade inte om nivån på ditt gnäll utan att du lyckades lösa ditt problem genom att lägga om din kost. Vad vill du då att sjukvården ska undersöka ett år senare?
Det är som om sjukvården ska ta reda på varför tån gjorde ont ett år efter att man bytte skor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp