Bukefalos 28 år!

Få tag i längre fullblodsstam?

sussisus

Trådstartare
En av de nya privathästarna har fullblodsrötter och jag har hela stammen t.o.m. mormors mor men sedan tar det stopp.

Mamma är fullblod född i Irland, jag tror mormor däremot är född i England - mormors mor är det i alla fall.
Dock finns det ingen längre stam (jag har googlat tills ögonen blöder) och stamtavlenörd som jag är stör det mig rätt rejält - speciellt som vi talar om engelska fullblod där det finns stam ner till början av 1700-talet.
Finns heller ingen längre stam på Thoroughbred Horse Pedigree Query, som ju brukar ha stammen. Mormors morfar finns inte heller inlagd där.

Jag fick förresten googla på det irländska Google för att överhuvudtaget få tag i mammans stamtavla! Både mamma och mormor har gått löp så de borde ju vara renrasiga fullblod.

Så hur kan jag få tag i längre stam?
 
Sv: Få tag i längre fullblodsstam?

Fullbloden skall alla finnas på www.allbreedpedigree.com. Där hittar du lätt xx tillbaka till 1700-talet och i många fall även vissa delar av stammen bak till 1600-talet.

På mitt förra xx finns hela stammen till 1705, sen är det delar som finns tillbaka till 1623.
 
Sv: Få tag i längre fullblodsstam?

Fanns inte där, annars hade jag inte behövt starta tråden.
Men tack för tipset.:)

Det som ställde till det var bl.a. en hingst som hade fel namn (stod Fire Street på irländska Google, men det var Firestreak det var frågan om).
Det visar sig att privathästen tillhör stofamilj 2, så nu har hon helt plötsligt 29 generationer att luta sig mot - rätt okej.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 484
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Okej. Jag måste skriva av mig. Jag tycker inte att det är roligt att hålla på med hästar längre. Men samtidigt då tycker jag det...
Svar
17
· Visningar
4 014
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 774
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp