Få valpen rumsren

Vid 4 månaders ålder var jag också lite galen på kissande och bajsandet men min hund var nog inte rumsren förrens han var 8 månader. :confused:
 
Han är ju så pass liten att det faktiskt skulle fungera med en stor kattlåda.

Inte den perfekta lösningen på något sätt men du kan ju inte ha en hund som kissar/bajsar överallt inne.

Om han lär sig gå på låda så kanske man kan jobba med det därifrån sen.
 
Stänkskyddet ska dels skydda möbler och sånt, dels göra det "obekvämt" att kissa inne. Kissar han i det så får han gå med "blöt blöja" ett tag, helt enkelt. Det blir liksom handling och konsekvens på ett sätt som de flesta hundar förstår.

Sen brukar de flesta bli bättre när de lär sig kissa med benlyft, vid typ 8-9 månaders ålder.

Men, jag tycker att det här med att bara ignorera innekiss och berömma utekiss är lite överreklamerat. Särskilt i besvärliga fall, som din hund. Då hade jag varit tydligare med reglerna och visat vad som är okej och vad som inte är okej och sagt till hunden när den kissade inne, plockat upp den och tagit ut den. Självklart berömt och belönat utekiss också.

Ivan brukade jag helt sonika säga till och lyfta ut på balkongen. Han var vintervalp och ville hellre kissa på mattor än på snö, och där var det snö.
 
Vid 4 månaders ålder var jag också lite galen på kissande och bajsandet men min hund var nog inte rumsren förrens han var 8 månader. :confused:
Min valp är nu 7 månader. Drog upp min gamla tråd igen. Jag håller på att bli knäpp!!!!!!

Hur gjorde du?

Jag tror att det var könsmogenheten som löste resten. Efter att första benlyftet kom så gick det som smör :)
 
Lite uppdatering för den som är intresserad;)

Jag har ändrat uppfattning om kiss-skydden:) Det hindrar honom inte från att kissa men det får honom att fundera nån hundradel längre och då hinner jag få tag i honom och ta ut honom. Soffan är numera inklädd i plastad frotté och det har inte hänt nån olycka där än så länge. Och om det gör det så blir det lättare att tvätta. Lukten på dynorna gick bort med urin off. JAG SKA VINNA DENNA KAMPEN!!!!
 
Jag skulle haft honom i hage om du inte har 100% koll.
Sen städa bättre, ha inte skor, väskor osv framme. Det är väldigt självbelönande.
 
Säger också hage. Kompostgaller är bra till mycket! Du bor ju relativt stort så lösningen tror jag är att avgränsa. Valpen far inte illa av att vara i hage.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
714
Hundträning Jag har en 7 månaders valp som inte är rumsren. Skulle behöva få tips på hur jag ska få min hund att bli rumsren eller börja säga till...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Vi har ju precis fått hem en cockervalp / unghund på 7 mån. Fantastiskt mysig liten vovve som på mindre än en vecka vunnit allas...
Svar
19
· Visningar
2 377
Senast: Soso
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 013
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp